mboost-dp1

Hjælp til start af computercafe

Gå til bund
Gravatar #1 - Wolly
2. mar. 2003 14:57
Hey alle sammen...

Jeg er ved at banke en computercafe på benene, og ville lige hører om der var nogen der havde nogle erfaringer på området :-)

Vi starter med 30 maskiner, alle 2.5GHz 512MB ram og GeForce4. 2Mbit G.SHDSL

Jeg mangler et godt sted at købe software - spil - er der nogen der har et forslag???

Jeg regner med at kører win98 SE, nogen der har kommentarer eller andre forslag???

Regner med at købe smartlaunch og Deepfreeze til styring af computerne - nogle erfaringer andre forslag???

Det var vist det hele pt... ALLE kommentarer/forslag er MEGET velkommene.
Gravatar #2 - west
2. mar. 2003 14:57
Win98 er da synd at køre, på de maskiner ... :(
Gravatar #3 - Xanthia
2. mar. 2003 15:03

Medmindre du har en voldsom forkærlighed på blå skærme og kunder der irriteres over at deres spil går ned, vil jeg anbefale dig at køre noget w2k i stedet. Just my 2 cents

Hvad software angår, kan jeg tilråde dig at oprette en hotmail-konto, så vil tilbud på SUPER GOD software til FANTASTISK LAVE PRISER med det samme begynde at hobe sig op i din mailbox ;)
Gravatar #4 - Cyrack
2. mar. 2003 16:13
Svjh kan win98 ikke udnytte mere end 128MB (eller er det 256 MB?) RAM, og som andre har nævnt er w98 == BSOD == du bliver lammetævet af en bleg dude med hornbriller ;)
Brug w2k
Gravatar #5 - Wolly
2. mar. 2003 18:26
# 3
God ide med hotmail... Det havde jeg sq ikke lige tænkt på :-)

# 2,3,4
Ok... har ikke så meget styr på de forskellige windows versioner mere, kører kun Linux, men win2k it is... men virker alle spil på win2k???
Gravatar #6 - Sputler
2. mar. 2003 18:43

Har oplevet at "Ages of Kings" (Age of Empire xx?) ikke virkede i w2k... og det er et M$ spil... Men det er nu et stykke tid siden... ved ikke med alle de nye spil!?
Gravatar #7 - Xanthia
2. mar. 2003 19:06

UT2003, Q3, TETRIS og WC3 kører ihf problemfrit på min maskine med wk3 SP3 :) Pøj pøj med projektet!
Gravatar #8 - Silassassi
2. mar. 2003 19:07
Der siges at være en del spil der ikke kan køre i win 2k - men ikke nogen jeg umiddelbart kan huske - hvad med en Linux distro med windows emulator??? Det kunne da være lidt _gejl_ på en net cafe
Gravatar #9 - west
2. mar. 2003 19:10
Nej. Folk vil ha performance sådan et sted. Ikke emulering.

2000 kører spil helt fint, lige bortset fra Worms Armageddon ... :/
Gravatar #10 - Inum
3. mar. 2003 20:30
Jeg vil mene at det bedste ville være at køre win2k og jeg har ikke problemmer med at det ikke vil køre nyere spil (dog er der en del gamle der ikke kan køre men hvad bruger man også gamle spil til på en net cafe)
Gravatar #11 - <3Thinkpads
3. mar. 2003 20:35
#10:
CounterStrike? ;P
Gravatar #12 - funkymonkey
3. mar. 2003 20:38
Half-Life kører fint, så jeg vil da gætte på counter-Strike også gør det
Gravatar #13 - Xanthia
3. mar. 2003 20:38

heh, godt svar :D
Gravatar #14 - Inum
3. mar. 2003 20:44
counter strike kan godt køre under win2k.

Jeg ved ikke om du mente det ikke kunne køre eller om det var et gammelt spil man kan bruge på en net cafe
Gravatar #15 - Xanthia
3. mar. 2003 20:46

Tror han mente det sidste mester ;)
Gravatar #16 - Inum
3. mar. 2003 20:48
ok tak for det

så hedder det LOL
Gravatar #17 - Yasw
3. mar. 2003 20:49
Vil nu nok hellere anbefale Windows XP, da de vel skal bruges til spil. Det vil ihvertfald med garanti virke med alle de nyeste spil uden problemer. Windows 2000 er et skidelækkert OS, men ikke optimalt til maskiner der primært skal spilles på.
Vil jeg da mene....
Gravatar #18 - <3Thinkpads
3. mar. 2003 21:13
Hehe <STRONG>Xanthia</STRONG> var den eneste der lige fattede den:) Men self kan CS køre på win2k...
Gravatar #19 - The-Lone-Gunman
3. mar. 2003 21:26
Hvad med Windows ME!

;-)
Gravatar #20 - Xanthia
3. mar. 2003 21:29

Tror du selv på at brandforsikringen ville dække ved en evt ulykke hvis det blev kendt at maskinerne kørte med ME :D??
Gravatar #21 - Inum
3. mar. 2003 21:37
Win ME er en gang lor* og det er ikke værd at bruge penge på

Dog er ME en god ting mod tyveri da ingen ville tage en computer med ME, selvom de blev betalt for det.
Gravatar #22 - The-Lone-Gunman
3. mar. 2003 21:45
Jeg håber alle kan forstå hvad jeg mente i #19...

Husk et jeg satte et ";-)" til sidst... og bare lige for at gøre det helt klart; DET VAR IRONI.

Jeg ville bare lige sikre at jeg ikke bliver flamet som pro Win ME'er... det er nok det sidste jeg er.
Gravatar #23 - <3Thinkpads
3. mar. 2003 21:51
#22:
Bare rolig når folk siger ME er godt, er det forudindtaget at det er gas..:) Fx. Ingen ville sige at lort dufter godt og er en udmærket hudcreme....;)
Gravatar #24 - Wolly
5. mar. 2003 07:22
Tak for alle jeres input... Jeg mangler stadig et sted at købe spillene, men det går nok...

Styresystemet bliver helt klart win2k og så prøver jeg mig med smartlaunch...
Gravatar #25 - Gruesome
5. mar. 2003 07:44
@Wolly

Hvor er det du starter caféen?

Mht. spil udover de mest åbenlyse vil jeg foreslå at have nogen nye og mere specielle spil. Så skal folk jo liiige prøve det og det trækker også andre til end folk der bare vil spille Counter-Strike.
Gravatar #26 - klyde_snot
5. mar. 2003 08:01
He he.. Opdagede forleden at Boomtown i Odense kører med Windows ME Øv øv..

Er sku også ret træt af den netcafe!

Alle de gange jeg har været der har jeg skulle skifte computer min. tre gange!
Og damn hvor kører C&C generals dårligt, og så i 800x600 opløsning!

Man skulle tro at Boomtown kunne køre ordentligt men de har sku næsten flere problemer end de små netcafeér.

Jeg ville nu foreslå at køre Windows 2000. Jeg har ikke haft problemer med nogen spil heller ikke Worms Armaggedon(som der vist var en der skrev?!)

Self. kan de gamle spil nok ikke køre så godt, men det er de færreste der kører på en netcafe.
Gravatar #27 - Wolly
5. mar. 2003 08:26
@ Gruesome

Cafeen kommer til at ligge på Frederiksberg...
Alle er da meget velkommen til at komme og hilse på os/mig :-)

Angående spil er jeg ved at lave listen, men indtil videre ser den således ud:
Half-Life
Battlefield
Diablo (desværre, men kan jo nok ikke udelades :-)
Generals
Need For Speed
GTA
Warcraft
Empire Earth
America Army Online
-----
Earth and Beyound
Everquest
DAOC
UO
AO

Dette er listen indtil videre, jeg tror at det er alle de "sikre" spil, alle naturligvis med alle opdateringer og uvidelser. Ud over dem regner jeg med et par outsidere, men ved ikke helt hvad det skal være endnu.. Har du/i nogen forslag er jeg lytter øre :-)
Samtidig med mit studie på DTU har jeg arbejdet 3 år på en anden cafe, så jeg har en smule erfaring med hvad folk spiller, og har valgt spillene der ud fra...

Til alle dem der gruer for at komme på computercafeer hvor computerne ikke virker, og halvdelen af spillene er piratkopier, synes jeg i skulle prøve vores cafe når den kommer i gang... DET VIL IKKE FOREKOMME HER!!!! :-)
Gravatar #28 - RedCalf
6. mar. 2003 09:37
ARRRGG hvordan kan du undlade StarCraft??? Det er et godt og billigt spil, og det holder 100% endnu.
Gravatar #29 - Acro
6. mar. 2003 09:49
#27:
Jeg blander mig lidt sent, men hvad - jeg synes at du skal køre Windows XP, netop da det er optimeret bedre til nye og gamle spil, mere end Windows 2000 - og jeg formoder ikke at din kundegruppe primært er personer der skal bruge en maskine til et skrive store projekter, hvor stabiliteten er yderst afgørende.

Windows XP er nyere, og er derfor også mere fremtidssikret - den bliver ligeledes vedligeholdt i længere tid en Windows 2000, netop fordi den er nyere - og endeligt har den (i følge min overbevisning) ingen problemer med hverken spil eller stabilitet. Og der kommer ofte fejlrettelser der fikser diverse små-problemer.

Nå ja, den koster også kun det samme som Windows 2000 - så jeg synes det er et godt køb, men jeg vil da ligeledes foreslå at den server du har enten kører *N?X eller Windows 2000 Server. Og hvis du kan vente, så forsøg dig med Windows.NET Server.
Gravatar #30 - H.E.R.O.
6. mar. 2003 10:11
www.spilpusheren.dk ser ud til at være billig med software
Gravatar #31 - H.E.R.O.
6. mar. 2003 10:15
er det kun mig der ikke kan indstille mouse accelleration i windows xp?

så længe man ikke kan det er det jo elendigt til fps spil ihvertfald.
Gravatar #32 - DiZaster
6. mar. 2003 10:34
UT2003 & Quake???
Gravatar #33 - Wolly
6. mar. 2003 14:44
# 28 & 32

Starcraft er et alletiders spil, og jeg har overvejet at tage det med.

Unreal er mere tvivlsom, jeg har aldrig harft nogen der har spurgt after Unreal, dem der spiller det, er nogen der bare lige skal prøve det, og stopper hurtigt igen. Jeg tror spillet er mest for nørder :-)

Quake er der heller ikke mange der spiller på cafeen, så derfor har jeg helt udeladt det...

@ Acro
Jeg er meget i tvivl hvilken Windows jeg skal vælge, var dog egentlig endt på windows 2000, men det ser ud til at jeg ikke endgang kan købe det som OEM fra vires forhandler, så det ender nok med at blive winXP... Du har en god pointe med at det vil være det system der vil blive supportet fremover... Alle servere bliver *Nix servere, jeg skal ikke have nogen hovedpiner der, det er nok med at skulle installerer winXP på 30 maskiner :-)

Er der nogen der har nogen erfaringer med spil i XP... Nogen som I ved ikke kører???
Gravatar #34 - H.E.R.O.
6. mar. 2003 14:48
nu kender jeg flere der spiller cs og de nægter xp da man ikke kan indstille mouse accelleration..
Gravatar #35 - Wolly
6. mar. 2003 15:02
# 34

Er det i spillet eller i windows man ikke kan indstille mouseaccelration???
Gravatar #36 - H.E.R.O.
6. mar. 2003 15:16
det er i windows xp men har indflydelse på musen i spillet
Gravatar #37 - Gruesome
7. mar. 2003 00:41

Med et lille reg hack så køre det fint...

Desværre er der lige lidt langt vis jeg bare lige skal forbi caféen, men hvis du smider et navn så kigger jeg da nok lige ind i det mindste næste gang jeg er udenbys ;)
Gravatar #38 - H.E.R.O.
11. mar. 2003 10:27
#36b så vidt jeg ved så slår den bare mouse accelleration fra og det er jo endnu mere ubrugeligt.

man skal kunne indstille den som man kan i f.eks windoeds 2000 hvad faden har de egentlig gang i at fjerne det i xp?

## trykfejl pga at jeg snakkede i telefon
Gravatar #39 - [email protected]
11. mar. 2003 10:56
/Me kender mange gamere fra den danske "scene" som kører win2000, dels pga det problem i nævner med mus...

Og også pga gamevoice tit fucker op i XP.

Og jeg kender ikke til nogen spil der ikke virker på win2000-sp3, ikke for den målgruppe der kommer på netcafeer i hvert fald.

Men hvis du gerne vil glæde dem fra 03-08 år, med worms armageddon m.m, hey... :) (ja det er underholdende, men hvis man tager på netcafe for at spille worms... Hmm... Hehe)
Gravatar #40 - Wolly
11. mar. 2003 13:45
Jeg har søgt lidt på nettet og fundet en løsning til mouse problemet i cs...
Acro havde en god pointe da han sagde at det ville være XP der blev supportet længst tid... Da jeg ikke regner med at udskifte OS de næste 2 - 3 år har jeg nu købt XP... men fuck jeg regner med at skulle bruge lang tid på at rette diverse fejl :-)
Gravatar #41 - H.E.R.O.
11. mar. 2003 13:54
wolly hvad er det for en løsning?

kan du ikke post et.

er det den føromtalte løsning som kan enten slå mouse accell til/fra så er den helt ubrugelig da man skal kunne justere den
Gravatar #42 - Wolly
12. mar. 2003 04:28
H.E.R.O

Hmmm... Kan faktisk ikke huske det. Håber ikke at det var det jeg fandt, men nu skal jeg til at installerer spillene i weekenden, så hvis jeg (som jeg håber) finder en løsning, skal jeg nok poste et link eller noget...
#43 - 2. feb. 2004 01:05
Hej Jeg syntes klart at smartlounch er et god valg af styresytem, dog syntes jeg du bør overveje windows 2000 eller xp da jeg selv har sidet og leget med smartlounch.

Jeg syntes at der kørte bedst på 2000 og xp maskiner, bare et godt råd herfra!
Gravatar #44 - blackthorne_dk
3. feb. 2004 07:15
det lyder til at være lidt sent jeg er ude, men nu harr du vel husket at købe winxp _pro_? Home edition skulle have en del problemer med netværk mm.

Jeg kører XP pro og har ikke problemer med nogle nyere spil. Jeg har et par DOS spil som ikke vil installeres, men det er også ret ligemeget for jer. (F22 fra novalogic f.eks) Desuden er der direkte en spærre i Red Alert I, men den er der pga det på det tidspunkt ikke var muligt at spille på WinNT.

Det med mouse acceleration, kan i ikke stille på det hvis i installerer f.eks. en logitech driver?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login