mboost-dp1

Hjælp til tv-udsendelse

Gå til bund
Gravatar #1 - Theis
27. maj 2011 08:57
Antallet af unge med stor gæld er rekord høj. På journalisthøjskolen
er vi i gang med at producere en dokumentar, hvor vi vil afdække
problemet. Derfor ville det hjælpe os meget, hvis du ville deltage i
et helt anonymt spørgeskema. Resultaterne skal bruges til at få et
overblik over antallet af unge, der falder i forbrugsfælden.

Spørgeskemaet tager kun få minutter og kan findes her: http://goo.gl/6qPPJ

Udsendelsen vil blive sendt på blip.tv/journalisthojskolen d. 21/06
Gravatar #2 - Fjolle
27. maj 2011 09:13
Har udfyldt den.

+1 for at det faktisk ikke tog specielt lang tid.

-1 for at antage at man er i et parforhold eller bor hos de gamle hvis man ikke bor alene :)
Gravatar #3 - Alrekr
27. maj 2011 09:14
I skal lige have rettet en stavefejl. På slide 2 kan man vælge om man er 'Singe' eller 'I et parforhold'. Jeg går ud fra at en journaliststuderende selv kan finde det, som jeg mener er en stavefejl ;)

Samtidig bør 'forældre' måske være i flertal.
Gravatar #4 - LinguaIgnota
27. maj 2011 09:16
Der stod vist også "sældent" ved et af spørgsmålene. Så det.
Gravatar #5 - snesman
27. maj 2011 09:21
Man bør ikke kunne svare på om man lægger budget hvis man er mand. Mænd lægger ikke budget. De læser heller ikke brugsanvisninger. Det ved enhver.
Gravatar #6 - Mnc
27. maj 2011 10:06
Hvilken niveau af uddannelse indgår Datafagtekniker/Datatekniker undgår?
Mellemlang videregående, eller sådan noget?

Hvor blev punktet "erhvervsuddannelse" af, som f.eks. Tømer/Murer?
Gravatar #7 - Ronson ⅍
27. maj 2011 10:11
Jeg tænkte det samme, jeg valgte også et eller andet der lød smart og næsten rigtigt.
Gravatar #8 - myplacedk
27. maj 2011 10:14
snesman (5) skrev:
Man bør ikke kunne svare på om man lægger budget hvis man er mand.

Mænd ved ikke om de har et budget?
Gravatar #9 - Theis
27. maj 2011 10:30
Mnc_ (6) skrev:
Hvilken niveau af uddannelse indgår Datafagtekniker/Datatekniker undgår?
Mellemlang videregående, eller sådan noget?

Hvor blev punktet "erhvervsuddannelse" af, som f.eks. Tømer/Murer?

Kan det passe det er den der hedder Data- og kommunikationsuddannelsen nu? Så er det en erhvervsuddannelse i følge ug.dk http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereu...
Gravatar #10 - Mnc
27. maj 2011 10:34
Mjah, men jeg mente jo nærmere at jeg ikke kunne finde noget relevant i spørgeskemaet, der korrekt afspejlede mit uddanelsesniveau.
Gravatar #11 - Alrekr
27. maj 2011 10:37
#10: Selvom du gik ud af 8. klasse, så tror jeg godt du må vælge Folkeskole..
Gravatar #12 - OxxY
27. maj 2011 10:41
Fjolle (2) skrev:
Har udfyldt den.

-1 for at antage at man er i et parforhold eller bor hos de gamle hvis man ikke bor alene :)

Ser ud til de har fikset den del, jeg havde mulighederne, hos forældre/værge, alene/bofællesskab, med samlever.
Gravatar #13 - Theis
27. maj 2011 10:51
OxxY (12) skrev:
Fjolle (2) skrev:
Har udfyldt den.

Ser ud til de har fikset den del, jeg havde mulighederne, hos forældre/værge, alene/bofællesskab, med samlever.

Ja vi har rettet hist og her. Og tak for feedback forresten !
Gravatar #14 - D_V
27. maj 2011 11:24
Har også lige udfyldt det.

Plus point for at den faktisk var så hurtig at komme igennem.
Gravatar #15 - snesman
27. maj 2011 11:41
Undersøgelser er ikke brugbare hvis de tager for lang tid. De sidste spm vil næsten altid ende med at være tilfældigt besvarede, så kudos herfra også
Gravatar #16 - kasperd
27. maj 2011 14:16
Jeg fik engang et simpelt råd til hvordan man altid kan have orden i sin økonomi. Hvis blot er i stand til at følge det ene råd, så vil man altid have penge på sin bankkonto. Rådet er: "Brug mindre end du tjener".

snesman (15) skrev:
Undersøgelser er ikke brugbare hvis de tager for lang tid. De sidste spm vil næsten altid ende med at være tilfældigt besvarede
Jeg begyndte så straks at overveje hvordan man kunne undersøge om det er tilfældet. Det ville nok være noget med en lang test hvor deltagerne får de samme spørgsmål i forskellig rækkefølge.
Gravatar #17 - snesman
27. maj 2011 15:54
kasperd (16) skrev:
Jeg fik engang et simpelt råd til hvordan man altid kan have orden i sin økonomi. Hvis blot er i stand til at følge det ene råd, så vil man altid have penge på sin bankkonto. Rådet er: "Brug mindre end du tjener".

Jeg begyndte så straks at overveje hvordan man kunne undersøge om det er tilfældet. Det ville nok være noget med en lang test hvor deltagerne får de samme spørgsmål i forskellig rækkefølge.

Det er i hvert fald hvad de lærte mig på uni + Min egen erfaring irl. Jeg havde ufatteligt mange spørgeskemaer, hvor de sidste 3 sider alle var besvarede med 1...
Gravatar #18 - Daniel-Dane
27. maj 2011 16:49
Alrekr (3) skrev:
Samtidig bør 'forældre' måske være i flertal.
Huh?

Anywho, jeg har fuldt ud styr på min økonomi, men min omgangskreds har flere penge. :C
Gravatar #19 - Theis
27. maj 2011 17:12
Daniel-Dane (18) skrev:
Huh?

Anywho, jeg har fuldt ud styr på min økonomi, men min omgangskreds har flere penge. :C

Folk der føler sig fattige gør det typisk i forhold til deres omgangskreds. Vi har så en sociolog der siger at det typisk er dem, der tager dyre forbrugslån for at følge med omgangskredsen. Så ville vi lige se om vi kunne se det mønster. Men det er jo heller ikke alle, som går under i forbrugsræset ;)
Gravatar #20 - Daniel-Dane
27. maj 2011 17:17
Jeg er ludfattig (eksklusive min opsparing), men jeg er pisseligeglad. At tage et (forbrugs)lån vil jo kun gøre mig mere fattig.
Gravatar #21 - MiniatureZeus
27. maj 2011 17:19
Daniel-Dane (20) skrev:
Men nu er jeg jo også klog.

Hahahahaha..hahhaha.hahah!
Gravatar #22 - Chewy
27. maj 2011 17:22
@21

Take on to know one...

(og så må så ellers selv slås om hvorvidt jeg sviner jer begge til, eller roser jer begge....)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login