mboost-dp1
Hjælp til tv-udsendelse
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Antallet af unge med stor gæld er rekord høj. På journalisthøjskolen
er vi i gang med at producere en dokumentar, hvor vi vil afdække
problemet. Derfor ville det hjælpe os meget, hvis du ville deltage i
et helt anonymt spørgeskema. Resultaterne skal bruges til at få et
overblik over antallet af unge, der falder i forbrugsfælden.
Spørgeskemaet tager kun få minutter og kan findes her: http://goo.gl/6qPPJ
Udsendelsen vil blive sendt på blip.tv/journalisthojskolen d. 21/06
er vi i gang med at producere en dokumentar, hvor vi vil afdække
problemet. Derfor ville det hjælpe os meget, hvis du ville deltage i
et helt anonymt spørgeskema. Resultaterne skal bruges til at få et
overblik over antallet af unge, der falder i forbrugsfælden.
Spørgeskemaet tager kun få minutter og kan findes her: http://goo.gl/6qPPJ
Udsendelsen vil blive sendt på blip.tv/journalisthojskolen d. 21/06
Mnc_ (6) skrev:Hvilken niveau af uddannelse indgår Datafagtekniker/Datatekniker undgår?
Mellemlang videregående, eller sådan noget?
Hvor blev punktet "erhvervsuddannelse" af, som f.eks. Tømer/Murer?
Kan det passe det er den der hedder Data- og kommunikationsuddannelsen nu? Så er det en erhvervsuddannelse i følge ug.dk http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereu...
Fjolle (2) skrev:Har udfyldt den.
+1 for at det faktisk ikke tog specielt lang tid.
-1 for at antage at man er i et parforhold eller bor hos de gamle hvis man ikke bor alene :)
Ser ud til de har fikset den del, jeg havde mulighederne, hos forældre/værge, alene/bofællesskab, med samlever.
OxxY (12) skrev:Fjolle (2) skrev:Har udfyldt den.
+1 for at det faktisk ikke tog specielt lang tid.
-1 for at antage at man er i et parforhold eller bor hos de gamle hvis man ikke bor alene :)
Ser ud til de har fikset den del, jeg havde mulighederne, hos forældre/værge, alene/bofællesskab, med samlever.
Ja vi har rettet hist og her. Og tak for feedback forresten !
Jeg fik engang et simpelt råd til hvordan man altid kan have orden i sin økonomi. Hvis blot er i stand til at følge det ene råd, så vil man altid have penge på sin bankkonto. Rådet er: "Brug mindre end du tjener".
Jeg begyndte så straks at overveje hvordan man kunne undersøge om det er tilfældet. Det ville nok være noget med en lang test hvor deltagerne får de samme spørgsmål i forskellig rækkefølge.snesman (15) skrev:Undersøgelser er ikke brugbare hvis de tager for lang tid. De sidste spm vil næsten altid ende med at være tilfældigt besvarede
kasperd (16) skrev:Jeg fik engang et simpelt råd til hvordan man altid kan have orden i sin økonomi. Hvis blot er i stand til at følge det ene råd, så vil man altid have penge på sin bankkonto. Rådet er: "Brug mindre end du tjener".
Jeg begyndte så straks at overveje hvordan man kunne undersøge om det er tilfældet. Det ville nok være noget med en lang test hvor deltagerne får de samme spørgsmål i forskellig rækkefølge.
Det er i hvert fald hvad de lærte mig på uni + Min egen erfaring irl. Jeg havde ufatteligt mange spørgeskemaer, hvor de sidste 3 sider alle var besvarede med 1...
Huh?Alrekr (3) skrev:Samtidig bør 'forældre' måske være i flertal.
Anywho, jeg har fuldt ud styr på min økonomi, men min omgangskreds har flere penge. :C
Daniel-Dane (18) skrev:Huh?
Anywho, jeg har fuldt ud styr på min økonomi, men min omgangskreds har flere penge. :C
Folk der føler sig fattige gør det typisk i forhold til deres omgangskreds. Vi har så en sociolog der siger at det typisk er dem, der tager dyre forbrugslån for at følge med omgangskredsen. Så ville vi lige se om vi kunne se det mønster. Men det er jo heller ikke alle, som går under i forbrugsræset ;)
Jeg er ludfattig (eksklusive min opsparing), men jeg er pisseligeglad. At tage et (forbrugs)lån vil jo kun gøre mig mere fattig.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.