mboost-dp1

Hvor forstyrrede er I oven i hovedet?

Gå til bund
Gravatar #1 - Yasw
6. mar. 2003 22:55
http://www.4degreez.com/misc/personality_disorder_...

Her er en mellemstor test om ens personlighed og hvordan man er sammen med andre mennesker.
Man får så svar på i hvor høj grad man er paranoid, schizoid, antisocial, narcisistisk osv osv.

Udover det får man også et tip til et par bøger man bør læse.
Gravatar #2 - [email protected]
6. mar. 2003 23:15
Er det slemt hvis man har fået "high" i alle dem med schizo*

:o/
Gravatar #3 - Yasw
6. mar. 2003 23:23
Du kan jo prøve at klikke på mere info ud for hver lidelse. Jeg synes ikke det virkede så slemt igen ;)
Gravatar #4 - [email protected]
6. mar. 2003 23:24
Vi blir flere og flere...

:o)
Gravatar #5 - Gruesome
7. mar. 2003 00:01
Disorder | Rating
Paranoid: Low
Schizoid: Low
Antisocial: Moderate
Borderline: Low
Histrionic: Moderate
Narcissistic: Moderate
Avoidant: Moderate
Dependent: Low
Obsessive-Compulsive: Moderate
Schizotypal: Very High
-
Many believe that schizotypal personality disorder represents mild schizophrenia. The disorder is characterized by odd forms of thinking and perceiving, and individuals with this disorder often seek isolation from others. They sometimes believe to have extra sensory ability or that unrelated events relate to them in some important way. They generally engage in eccentric behavior and have difficulty concentrating for long periods of time. Their speech is often over elaborate and difficult to follow.

--------

Jeg er imponeret. Det passer næsten perfekt på mig. Normalt er sådan nogen test bare sådan "jaja" men den her er faktisk rimelig præcis.
Jeg tog den samme test for omkring et år siden (mener jeg) og der fik jeg nøjagtig samme resultat.
Gravatar #6 - Hektor
7. mar. 2003 00:20
Paranoid: Very High
Schizoid: High
Schizotypal: High
Antisocial: High
Borderline: Moderate
Histrionic: Very High
Narcissistic: High
Avoidant: Very High
Dependent: High
Obsessive-Compulsive: High

Uhm ... yikes.

Nah - vidste egentlig godt meget af det :-)
Gravatar #7 - TWFH
7. mar. 2003 02:27
Paranoid - Moderate
Schizoid - High
Schizotypical - High
Antisocial - High
Borderline - Moderate
Histrionic - Very High
Narcissistic - High
Avoidant - Moderate
Dependant - Low
Obsessive-Compulsive - High

No surprises there, really...
Gravatar #8 - Stormvejr
7. mar. 2003 02:53
<A name=antisocial></A>
Schizoid: Moderate
Antisocial: Low
Borderline: Very High
Histrionic: High
Avoidant: Very High
Dependent: High
Gravatar #9 - funkymonkey
7. mar. 2003 05:47
Gad vide hvor mange fik high i anti-social
Gravatar #10 - Kisbye
7. mar. 2003 07:49
Disorder | RatingParanoid: LowSchizoid: ModerateSchizotypal: HighAntisocial: HighBorderline: LowHistrionic: HighNarcissistic: HighAvoidant: HighDependent: ModerateObsessive-Compulsive: Low

----------------------------------
Damm, det var ikke så godt.
Men vi er vel alle mere eller mindre skøre her...
Gravatar #11 - BurningShadow
7. mar. 2003 08:12
Disorder | Rating
Schizotypal: Moderate
Narcissistic: Very High
Avoidant: High
Dependent: Moderate
Gravatar #12 - west
7. mar. 2003 08:34
Well ...
<STRONG></STRONG>
Paranoid: <STRONG>Moderate<I></I></STRONG>
<I><A href="http://www.4degreez.com/misc/disorder_information2.html#paranoid"></A></I>Schizoid: <STRONG>Low<I></I></STRONG>
<I><A href="http://www.4degreez.com/misc/disorder_information2.html#schizoid"></A></I>Schizotypal: <STRONG>High<I></I></STRONG>
<I><A href="http://www.4degreez.com/misc/disorder_information2.html#schizotypal"></A></I>Antisocial: <STRONG>Moderate<I></I></STRONG>
<I><A href="http://www.4degreez.com/misc/disorder_information2.html#antisocial"></A></I>Borderline: <STRONG>Very High<I></I></STRONG>
<I><A href="http://www.4degreez.com/misc/disorder_information2.html#borderline"></A></I>Histrionic: <STRONG>Low<I></I></STRONG>
<I><A href="http://www.4degreez.com/misc/disorder_information2.html#histrionic"></A></I>Narcissistic: <STRONG>Moderate<I></I></STRONG>
<I><A href="http://www.4degreez.com/misc/disorder_information2.html#narcissistic"></A></I>Avoidant: <STRONG>Moderate<I></I></STRONG>
<I><A href="http://www.4degreez.com/misc/disorder_information2.html#avoidant"></A></I>Dependent: <STRONG>Moderate<I></I></STRONG>
<I><A href="http://www.4degreez.com/misc/disorder_information2.html#dependent"></A></I>Obsessive-Compulsive: <STRONG>Low</STRONG>
<I>click for info</I>

So ... did i pass it, or fail?
Gravatar #13 - BurningShadow
7. mar. 2003 08:41
FAIL!
Vil du venligst forsvinde herfra, din... din... skabsnormale tingest!

:D
Gravatar #14 - west
7. mar. 2003 08:44
13 - Go away or i will suicide you with my m4d b0rderl1ne skillz !! :P
Gravatar #15 - H.E.R.O.
7. mar. 2003 09:02
<B>Paranoid:</B> <B>Low</B>
<B>Schizoid:</B> <B>Moderate</B>
<B>Schizotypal:</B> <B>Moderate</B>
<B>Antisocial:</B> <B>Moderate</B>
<B>Borderline:</B> <B>Moderate</B>
<B>Histrionic:</B> <B>High</B>
<B>Narcissistic:</B> <B>High</B>
<B>Avoidant:</B> <B>High</B>
<B>Dependent:</B> <B>Low</B>
<B>Obsessive-Compulsive:</B> <B>Low</B>
Gravatar #16 - Acro
7. mar. 2003 11:04
Et eller andet sted synes jeg det er skræmmende at der er så mange der mangler sociale færdigheder, eller bare ikke benytter sig af disse - man forstår jo godt hvorfor folk straks tænker videre og danner konspirationsteorier når det som i allerede har skitseret er en ret stor gruppe der faktisk har en masse "negative lidelser".

Udover det kan jeg ikke helt forstå den der trang til at skulle skrive sit resultat, er det fordi I også lider af den bekræftelsestrang - så andre faktisk skal sige at i er normale unormale, således at i ikke føler jer mere udenfor - og mere berøvet af de færdigheder som mange andre har og kan udnytte?
Gravatar #17 - Gruesome
7. mar. 2003 11:32

Der bliver jo i overskriften spurgt om man er sindslidende og derefter linket til en metode at checke på. Det eneste vi gør er at svare ud fra den test der bliver givet. Selve testen skal man jo nok ikke ligge alt for meget i da de spørgsmål man bliver stillet meget sjældne kan besvares med "ja" eller "nej".
Gravatar #18 - Ngala
7. mar. 2003 11:42
Paranoid: Moderate
Histrionic: Low
Narcissistic: Low
#16 Get laid.....du er fandme den mest humorforladte person, der har eksisteret......
Gravatar #19 - Yasw
7. mar. 2003 11:42
#16 - Kunne også være man havde det fint med sin sociale isolation.
Gravatar #20 - Kisbye
7. mar. 2003 11:43
Jeg finder det da meget intressant at se hvor mange andre her på newz der også er sindsyge.

Hvad med dig?, du tør måske ikke poste resultatet.

Har i forresten læst den her:
http://www.jegergud.dk/index.gud?option=visnyhed&a...
Den er lidt lang, men også rimlig sjov/underlig

Nå jeg må smutte.
Jeg er ved at øve Kelly Family på min tuba...
Gravatar #21 - Acro
7. mar. 2003 11:59
#17:
Du mener derfor at resultatet er ubrugeligt og ikke engang kan give et fingerpeg om hvor man står? Desuden finder jeg det frastødende at man skal sammenligne disse stærkt negative lidelser - men hvad, det er jeg nok for normal til at forstå.

#18:
Er det sjovt at være anti-social, for så er jeg da glad for at jeg er humorforladt - men mig om det, så kan du fortsætte med at gå rundt og have mistillid til de personer du gerne vil undgå at møde.

#19:
Derfor er det stadig ikke normalt, forestil dig en verden hvor alle er socialt isolerede? Tror du selv at det vil højne vores levestandard, jeg tror ikke at der er mange velfungerende mennesker der synes det er sjovt at være isoleret - så er man hvertfald blevet bestyrket i sin tro gennem en lang periode, hvilket er forkasteligt - hvis det da kan ske.

#20:
Nej, jeg er super bange for at i vil benytte det til at lave en psykologisk profil af mig. Hvad skal du bruge det til? Du kender mig ikke personligt og du har ingenting at basere de ting du mener om mig på - ikke på en måde så du kan drage paraller med min virkelige person.

Jeg synes bare det er generende at folk finder det fedt at være unormal. Man kan sagtens være normal og samtidig være anderledes og skille sig ud - men man behøver da ikke at nedprioitere de færdigheder som mennesket har behøvet siden vores oprindelse.

Udover det synes jeg da at den der Moses Hansen-betonede historie er meget sjovt, men jeg kan ikke se hvordan du kan sammenligne det med dette her.
Gravatar #22 - Hektor
7. mar. 2003 12:00
#16 Acro:
Et eller andet sted synes jeg, det er skræmmende, at du straks falder for den typiske og forkerte konklusion "asocial == manglende sociale evner".

Har du overvejet f.eks. at læse, hvad det egentlig er?
Gravatar #23 - Kisbye
7. mar. 2003 12:09
<STRONG>#21 (new) </STRONG><B>Acro</B>
<STRONG></STRONG>
Jeg tror heller ikke man skal tage den test for alvorligt.
ellers er det åbenbart flertallet der har psykiske lidelser.

Historien handler om en mand der har roternede fis i kasketten.
F.eks. tror han at hver gang han spiser grillkylding falder der et fly ned.
Gravatar #24 - Acro
7. mar. 2003 12:19
#22:
Jeg ved godt at der er mange der vælger det selv, men jeg forstår stadig ikke hvordan man kan fungere i det samfund vi idag har - uden at have lyst til at knytte bånd, eller på anden måde involvere sig i andres engagement.

Desuden kan du jo nærlæse "at der er så mange der mangler sociale færdigheder, eller bare ikke benytter sig af disse" og overveje om det var det eneste jeg sagde, eller du blot har misforstået mig.

#23:
Jeg synes stadig det er værd at tænke over, for jeg fik da "low" i stortset alle, og ikke en eneste med "high" - hvilket det alligevel er lykkedes mange herinde at score, hvilket jeg ønsker at opfatte på den måde jeg har gjort.

Ergo er det muligt at få resultatet til at vise både "low" og "high", og de karakterer der ligger imellem, og derfor mener jeg at det kan danne et overfladisk billede.

Det gør der måske også - det kommer an på hvor ofte han spiser grillkylling, det er på ingen måde relateret til hvad han spiser - men i stedet den frekventhed han spiser grillkylling med. Så det kan sagtens lade sig gøre.
Gravatar #25 - BurningShadow
7. mar. 2003 12:30
---
Nej, jeg er super bange for at i vil benytte det til at lave en psykologisk profil af mig. Hvad skal du bruge det til? Du kender mig ikke personligt og du har ingenting at basere de ting du mener om mig på - ikke på en måde så du kan drage paraller med min virkelige person.
---
Men du kender og godt nok, til at gøre det?
Gravatar #26 - Slacz
7. mar. 2003 13:37
Paranoid: Very HighSchizoid: Very HighSchizotypal: ModerateAntisocial: Low Borderline: ModerateHistrionic: LowNarcissistic: Moderate
Avoidant: LowDependent: LowObsessive-Compulsive: Moderate
......hmm

-Slacz-
Gravatar #27 - Sputler
7. mar. 2003 14:50
Schizotypal: Moderate Antisocial: Moderate Borderline: LowHistrionic: Moderate Narcissistic: Very High
Avoidant: Low
Dependent: Low Obsessive-Compulsive: High

Damn... I love myself... ;op

/Sputler
Gravatar #28 - Blue.
7. mar. 2003 15:00

Den ligner min ;)
*walks away humming :" Hvem ka' ? Jeg ka'!"*
Gravatar #29 - BurningShadow
7. mar. 2003 15:01
Hvem ka'? Wicca!
Gravatar #30 - Yasw
7. mar. 2003 15:49
Må da også hellere lige smide min for sjovs skyld:
Paranoid: ModerateSchizoid: Very HighSchizotypal: ModerateAntisocial: ModerateBorderline: LowHistrionic: HighNarcissistic: HighAvoidant: ModerateDependent: LowObsessive-Compulsive: Moderate

Fatter ikke hvorfor den sætter High ud for histronic, men der kan jo være noget jeg ikke ved.
Gravatar #31 - Ekbatana
7. mar. 2003 16:41
Disorder | Rating
Schizoid: High
Borderline: Moderate
Dependent: Moderate

Antisocial: low... okay så siger vi det.
Gravatar #32 - Acro
7. mar. 2003 16:58
#25:Næ - jeg siger heller ikke at jeg skal bruge jeres, men på baggrund af de information som jeg regner med at størstedelen ærligt har udfyldt tillader jeg mig at konkludere - hvilket jeg ikke finder det mindste forkert.
Gravatar #33 - Cyrack
7. mar. 2003 20:42
Histrionic: Very High
Dependent: Very High

Det var den tur til psykologen vi kom fra.... :-(
Gravatar #34 - Simm
7. mar. 2003 21:08
Disorder | RatingParanoid: LowSchizoid: LowSchizotypal: LowAntisocial: LowBorderline: LowHistrionic: LowNarcissistic: ModerateAvoidant: LowDependent: LowObsessive-Compulsive: Moderate

Pyhh....
Gravatar #35 - Slacz
8. mar. 2003 16:51
#34 ..du er jo ligefrem kedeligt normal!

-Slacz-
Gravatar #36 - Acro
8. mar. 2003 21:10
#35:
At man ikke har lidelser betyder ikke at man er normal, man fejler bare ikke noget - og jeg tror ikke det er positivt at fejle noget?
Gravatar #37 - Slacz
8. mar. 2003 21:15
#36 ...det kan diskuteres...

-Slacz-
Gravatar #38 - annoia
9. mar. 2003 01:34
...

Disorder | Rating
Obsessive-Compulsive: Low

Ringe test. Den er forudsigelig og det er tydeligt hvad der giver hvad. Den giver jeg ikke meget for - om igen!
Gravatar #39 - Grilleren-|
10. mar. 2003 17:26

Jeg synes da at vi er meget sociale herinde
Gravatar #40 - DiZaster
10. mar. 2003 18:36
Schizoid: LowSchizotypal: ModerateAntisocial: HighBorderline: LowHistrionic: HighNarcissistic: HighAvoidant: LowDependent: LowObsessive-Compulsive:Moderate
Gravatar #41 - PwR900
21. apr. 2003 18:28
Gravatar #42 - Samuraikaj
21. apr. 2003 21:31
Histrionic: High
Narcissistic: Moderate
Gravatar #43 - Simm
22. apr. 2003 19:00
#35 "..du er jo ligefrem kedeligt normal!"

Ja, det er sq frygtligt :) Jeg er også gået i skarp træning for at forbedre mig :)
#44 - 2. okt. 2003 16:00
Nogen der ved hvad "Avoidant Disorder" hedder på dansk?
Gravatar #45 - Deternal
2. okt. 2003 23:43
Her er min - jeg er vidst ekstremt kedelig normal pr. slacz standard....
Disorder | Rating
Schizotypal: Low
Obsessive-Compulsive: Low

Nu er det en psykologisk test, og man bør huske på at psykologi såvel som psykiatri ikke er videnskab men teori.

Jeg har endnu ikke set en peer reviewet test der påviser at ECT betyder at folk får det bedre, kun tværtimod - trods det er det stadigt ofte brugt (og modsat mange andre lande kan man i dk tvinges til at få ECT).

Nuvel - min pointe er bare at psykologi ikke er en videnskab men en samling af teori der bunder i Freuds ideer om at alt afhænger af stimulus respons - hvilket også er grunden til at man i den verden troede at man havde forbedret livet for dem man udførte det hvide snit på, det gør man heldigvis ikke mere (eller ihvertfald ikke særligt tit).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login