mboost-dp1
Hvordan slår man et amerikansk telefonnummer op?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Min telefon fortæller mig at jeg har et ubesvaret opkald fra et nummer startende med +1443. Da den slags med ganske betydelig sandsynlighed kan være en scam som udelukkende går ud på at få folk til at ringe tilbage til et dyrt betalingsnummer vil jeg ikke ringe tilbage uden at vide, hvem det er.
Jeg fandt en side hvor man skulle kunne slå amerikanske numre op. Men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg kommer fra det fulde internationale nummer til det 10 cifrede nummer, som man kan slå op via den side. Er der nogen, der kan hjælpe mig der?
Jeg fandt en side hvor man skulle kunne slå amerikanske numre op. Men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg kommer fra det fulde internationale nummer til det 10 cifrede nummer, som man kan slå op via den side. Er der nogen, der kan hjælpe mig der?
+1 = Amerika
Okay, der er ikke noget der hedder +14 ... Men måske kan denne wiki-oversigt hjælpe?
- edit -
http://peecee.dk/uploads/082012/wtf.jpg
WTF?
- edit -
Jeg får den også på "hovedsiden" ... Hva satan? :D
Det første ciffer i 1443 er 1. Jeg har kigget på den liste, og den siger at nordamerikanske numre bruger 1 som landekoden.Thoroughbreed (2) skrev:Okay, der er ikke noget der hedder +14 ... Men måske kan denne wiki-oversigt hjælpe?
Men ifølge http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_Number... er der 10 cifre efter landekoden, og det nummer jeg blev ringet op fra har 12 cifre i alt. Der kan åbenbart være et ekstra 1 foran det 10-cifrede tal for at indikere at det er et betalingsnummer. Hvis det kunne kombineres med landekode ville man få et 12 cifret nummer, der starter med +11.
Åbenbart er jeg blevet ringet op fra et nummer, som ikke engang er et gyldigt format.
Det ser ud til at være et nummer fra Catonsville Maryland.
Så vidt jeg har forstået er de 3 cifre efter landekoden area code i USA.
De sidste 7 er så nummeret.
Kan de sidste 2 så være en extension? Umiddelbart burde man ikke kunne se sådan noget, men kan man ikke spoofe ens nummer så det kommer med?
I følge alle mulige artikler på nettet findes der ingen 12 cifrede amerikanske numre.
Så vidt jeg har forstået er de 3 cifre efter landekoden area code i USA.
De sidste 7 er så nummeret.
Kan de sidste 2 så være en extension? Umiddelbart burde man ikke kunne se sådan noget, men kan man ikke spoofe ens nummer så det kommer med?
I følge alle mulige artikler på nettet findes der ingen 12 cifrede amerikanske numre.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.