mboost-dp1

Idé til ny hjemmeside til forening

Gå til bund
Gravatar #1 - Atom
3. maj 2010 17:49
Hey,

Jeg er med i en rallyklub hvor vi har en ældgammel hjemmeside som bruges til at informere om løb, resultater og nyheder i klubben.

Siden er lavet i starten af 90'erne og trænger derfor gevaldigt til en udskiftning.

Da vi ikke har så mange midler til sådan noget kunne jeg godt tænke mig at høre hvilke systemer der kan erhverves til ingen eller billige penge.

Jeg kommer til at opbygge siden og flytte data'en fra den gamle over.

Ligenu opdateres siden ved hjælp af frontpage men jeg finder det alt for tidskrævende og ikke særligt brugervenligt. Derfor vil vi gerne have en hjemmeside der kan styres vha. et administrations interface så alt opdatering sker på selve siden.

Der skal være følgende på hjemmesiden:
Forside med nyheder og information om nyhedsbrev, SMS og facebook gruppe.
Løbs/begivenheds kalender
galleri
gerne et forum
kontakt information
Sponsor side

Ligenu ligger siden hos surftown men jeg ved ikke om man har mulighed for SQL database hvis det kræves.

Jeg har ikke erfaring med PHP eller html men kan ændre simple ting hvis der er behov for det. Jeg fortrækker dog at alt indhold kan ændres fra administrationsside.

Hvilke systemer findes der til formålet og hvilke vil I anbefale?

På forhånd tak
Martin
Gravatar #2 - vandfarve
3. maj 2010 18:19
Er det ikke bare et CMS (Drupal eller Joomla) og så bare ud over stepperne?

Jeg har masser af kendskab til CMS, men kun i forhold til administratoropgaver og derfor intet i forhold opsætning. Det burde dog være det nemmeste i verden, siden du allerede har (lidt?) kendskab til SQL, PHP og HTML.

Ikke at du nødvendigvis skal bruge det, men at du har et solidt nok grundlag til bare at kaste dig ud i det uden problemer.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
3. maj 2010 18:19
Hvis du har mac er Rapidweaver rigtig god.. Det har alt hvad du behøver og der findes tusinder af templates rundt omkring på nettet, og mange af dem er gratis.
Koster omkring 200 kr. svjh

Ellers skal du se på nogle af de mange CMS der er, har selv rodet med Drupal og Joomla, og mht. dansk hjælp fandt jeg drupal bedst.. Andre sværger dog til Joomla. Lige meget hvad, så er de begge nemme at sætte op og der findes også mange gratis templates til dem.

Alternativt, hvis i vægter forum højt, så kig på phpBB.. Du kan ikke lave en decideret forside, men det er super nemt at finde rundt i og sætte op. Igen, er der mange gratis templates og det er også nemt at lave sit eget design.

Jeg har brugt dem alle og de er gode på hver deres måde. Med Rapidweaver kan man tilkøbe en del sider såsom forum etc.
Personligt, hvis man ser bort fra RW, så var phpBB nemmest at sætte op og komme i gang, primært nok fordi der er så få funktioner (er bare et forum) i det..
Gravatar #4 - Atom
3. maj 2010 19:10
Mange tak for input.

Har kigget lidt på Drupal og Joomla men begge systemer ser meget omfattende og indviklede ud til en simpel hjemmeside. Jeg vil gerne "keep it simple" så der kun er det nødvendige. Har I nogen eksempler på hjemmesider der benytter Joomla eller Drupal, og som ikke er overfyldt med funktioner der efter min mening går siden lidt uoverskuelig især for de ikke IT kyndige personer som skal benytte vores side.

Kom gerne med flere forslag.
Gravatar #5 - MiniatureZeus
3. maj 2010 19:23
Du bestemmer selv, hvor omfattende siden skal være.. Det er bare at aktivere eller deaktivere de forskellige dele..

Hvis du synes det er for avanceret, hva så med en wordpresssssside og et link til flickr som jeres galleri, og evt. et phpBB forum på en underside...
Burde ikke tage mange timer at bikse sammen og wordpress er nemt..
Du kan også kigge på en af de andre blogservices, men svjv, så er wordpress mere avanceret i forhold til forskellige indholdsdele end f.eks. google blogs er..
Gravatar #6 - Atom
3. maj 2010 19:31
Jeg kigger på wordpress. Jeg har googlet lidt frem og tilbage på Drupal og det ser godt nok ud som om den kan laves ret simpel. Kan jeg installere det på min Windows 7 til test eller skal jeg have startet min ubuntu server op for at teste det af? (Ville foretrække at kunne installere på Windows)

Vi skal vel også have et specielt abb. på surftown for at få en database til data'en? Nogen der ved hvordan det fungere hos dem? Ligenu har vi jo ikke en database men kun selve hjemmesiden liggende deroppe.

Tak for hjælpen
/Martin
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login