mboost-dp1

If It Ain't Broke, Don't Fix It: Ancient Computers in Use Today

Gå til bund
Gravatar #2 - fjols
27. feb. 2012 04:44
Og jeg som synes det er noget gammelt lort når jeg kommer forbi en maskine kun med DOS på.

Jeg forstår dog ikke hvorfor de gider spilde tid på at finde reservedele når de kan købe de nævnte emulator computere i stedet for.
Gravatar #3 - BurningShadow
27. feb. 2012 07:04

Jeg talte faktisk med en mand, den anden dag, der havde en klient der købte over 15 år gamle DVD produktionslinjer, for at bruge dem som reservedele. Hvis han udskifte maskinerne til nogle lidt mere moderne, så skulle han også skifte samtlige stamperplader, for de gamle havde en anden størrelse end de nye, ligesom udstyret i glasmastering sikkert også har skulle udskiftes.
Gravatar #4 - arne_v
27. feb. 2012 13:54
fjols (2) skrev:
Jeg forstår dog ikke hvorfor de gider spilde tid på at finde reservedele når de kan købe de nævnte emulator computere i stedet for.

Nogen skifter også til emulator, men der kan godt være problemer.

Hardware support. Hvis du skal bruge et specielt indstiks kort som er lavet til en UNIBUS, QBUS eller VAXBI maskine, så er en VAX emulator på en PC ikke brugbar.

Hvis der er en smule real time involveret i det, så kan en emulator opfører sig ret anderledes end the real thing.

Er en emulator lige så stabil og fejlfri som det originale hardware? Software har det med at indeholde fejl.
Gravatar #5 - fjols
27. feb. 2012 14:05
Du har nogen gode pointer.

Artiklen skrev bare følgende:
The replacement computers emulate the exact functionality of the original hardware--and run the same vintage software--so it appears to the rest of the system as if nothing has changed.

Så derfor gik jeg ikke ud fra, at indstikskort ikke ville kunne virke/emuleres.
Og med ovenstående ordlyd lyder det som om at emulatoren er ligeså fejlfri og stabil som original hardware, men det er nok forfatteren der har taget sig lidt friheder.
Gravatar #6 - arne_v
27. feb. 2012 15:13

Artiklen er vist den korte version.

Stan Quale uddyber i de her slides:

http://www.stanq.com/Risk%20vs%20Benefits%20of%20V...

Der er 3 sider under "When Not to Emulate".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login