mboost-dp1
Indiske bønder sprøjter nørd-blod på bomuld og chili
Jeg fangede lige den her på EkstraBladet.dk
[start]
Hvis potteplanten bliver angrebet af utøj, så har inderne fundet en smart fidus:
Sprøjt cola på blomsten - det dræber alt kryb.
Indiske bønder har ikke råd til at bruge dyre kemikalier fra de store virksomheder. I stedet er de begyndt at sprøjte Coca-Cola på deres marker med bomuld og chili. Og det virker.
- Jeg fandt ud af, at utøjet forsvandt, da jeg sprøjtede sodavand på min bomuld, fortæller Gotu Laxmaiah fra Andra Pradesh.
Der er ikke nogen klar forklaring. Cola består mest af vand og sukker. Der er også syre og andet, som giver colaen den rette smag -måske dræber det små organismer.
[slut]
Sådan skal det gøres, drikker i stadig CocaCola?
/me slupre lidt Jolly i sig...
[start]
Hvis potteplanten bliver angrebet af utøj, så har inderne fundet en smart fidus:
Sprøjt cola på blomsten - det dræber alt kryb.
Indiske bønder har ikke råd til at bruge dyre kemikalier fra de store virksomheder. I stedet er de begyndt at sprøjte Coca-Cola på deres marker med bomuld og chili. Og det virker.
- Jeg fandt ud af, at utøjet forsvandt, da jeg sprøjtede sodavand på min bomuld, fortæller Gotu Laxmaiah fra Andra Pradesh.
Der er ikke nogen klar forklaring. Cola består mest af vand og sukker. Der er også syre og andet, som giver colaen den rette smag -måske dræber det små organismer.
[slut]
Sådan skal det gøres, drikker i stadig CocaCola?
/me slupre lidt Jolly i sig...
Jolly smager ringe. Min subjektive holdning. I øvrigt er det ved at være begrænset, hvilke kæder der fører mærket. Har ikke set en Jolly Cola andre steder end i Brugsen, og de er for pebrede. Jeg kan jo få en ægte Cola for ca. 13 kroner, mens en Jolly koster 14.
Du kan også bruge Cola til at fjerne rust med, og kylling i cola SKAL laves med Coca-Cola, ellers duer det bare ikke. Ved ikke hvorfor, når produkterne kemisk set burde være tilnærmelsesvist ens.
Du kan også bruge Cola til at fjerne rust med, og kylling i cola SKAL laves med Coca-Cola, ellers duer det bare ikke. Ved ikke hvorfor, når produkterne kemisk set burde være tilnærmelsesvist ens.
1 kylling
3 tomater
1 hønsebouillonterning samt vand
2 løg
2 fed hvidløg, gerne mere
3½ dl. Coca Cola
1 kop ærter
1 lille bundt persille til pynt
Kyllingen deles i mindre stykker. Tomaterne skoldes og flåes. Kyllingestykkerne brunes i en stegegryde. Tomater, bouillon, hakket løg og fintsnittet hvidløg tilsættes. Coca Cola tilsættes efter smag. Jo mere cola, jø sødere bliver retten. Når kyllingen er mør (efter ca. 45 min.) tilsættes ærter, salt og peber.
Retten serveres med ris, brød og Aji til.
3 tomater
1 hønsebouillonterning samt vand
2 løg
2 fed hvidløg, gerne mere
3½ dl. Coca Cola
1 kop ærter
1 lille bundt persille til pynt
Kyllingen deles i mindre stykker. Tomaterne skoldes og flåes. Kyllingestykkerne brunes i en stegegryde. Tomater, bouillon, hakket løg og fintsnittet hvidløg tilsættes. Coca Cola tilsættes efter smag. Jo mere cola, jø sødere bliver retten. Når kyllingen er mør (efter ca. 45 min.) tilsættes ærter, salt og peber.
Retten serveres med ris, brød og Aji til.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund