mboost-dp1

Internet Firma Alias

Gå til bund
Gravatar #1 - jeldtoft
29. dec. 2007 00:58
Hej

Efter at have kigget lidt i Warez + Express delivery tråden, så jeg at mange firmaer, faktisk har mange navne. Hvilke er det?

shg.dk = computerne.com = it-butikken = multimedia eksperten

Midt data = Express delivery = Pc-netto

Er der flere?
Gravatar #2 - Dreadnought
29. dec. 2007 02:43
To årsager:
1: At have discount webshops, med dertilhørende dårligere service og lavere priser.
2: Det er for at have en chance for at beholde en kunde som måske fravælger en webshop af en eller anden grund.
Gravatar #3 - KaW
29. dec. 2007 02:45
Kig lidt på Bona Holding, ham Morten Bonavent styrer en del, lBona holding
Gravatar #4 - arne_v
29. dec. 2007 02:49
Jeg tror at en væsentlig grund er når firma A køber firma B, så
vælger de at fortsætte med B web, fordi der er kunde som
kender adressen.

Tricket er så at bevare B web's frontend men lade den kommunikere med A web's backend og dermed undgår dobbelt backend.
Gravatar #5 - myplacedk
29. dec. 2007 14:19
Man kan komme langt ved at slå op på cvr.dk. Nogle har reelt alias'er, andre deler bare post-adresse.

Jeg blev lige nysgerrig, og researchede i leverandører af blanke medier, ud fra domæne-ejere, kontor-adresser og retur-adresser.

Følgende butikker er tilsyneladende ikke samme firmaer, da der er forskelle. Men der er sammenhæng mellem dem på en eller anden måde. Fx. kan A og B have samme retur-adresse, mens B og C's domæner begge ejes af A, C og D har samme retur-adresse, men ikke samme som A og B. Og så videre ... anyway ... Her er listen:

discsonline, burnalot, wesellcd, billigmedien, azomedia

Er der flere i listen? De to her kunne jeg ikke finde sammenhæng med:
www.nierle.dk/de
www.Digitalpromo.co.uk
Gravatar #6 - freesoft
29. dec. 2007 20:47
compumail.dk og dcs.dk er også samme firma se cvr og dem selv.
Gravatar #7 - Snoop
30. dec. 2007 00:55
Det er vel ikke anderledes end Dansk Supermarked og COOP. Begge har en højprofilbutik, en billig butik og en discount.

Samme kæde, men forskellige kundegrupper.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login