mboost-dp1
iPhone 5/4s
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Telenor har frigivet deres venteliste på "den nye" iPhone .. Der er bare ét kæmpe problem - du SKAL have facebook for at kunne skrive dig på listen.
Er jeg den eneste der synes at det er favoritisering af den værste skuffe? Hvor mange sekunder kan det tage at lave en indmeldings-liste på deres egen side?... Jeg ville hurtig kunne smække noget sammen for en plovmand.
Grunden til at mit pis er i kog, er at jeg IKKE har facebook, og ikke agter at få det. Er bare godt og grundig TRÆT af folk nutildags siger at man skal besøge deres hjemmeside - facebook.com/noget-bras ... Ind på facebook for at være med i en konkurrence - eller som Telenor her, trykke "like" på FB for at skrive dig på en liste for at få lov til at købe en telefon til 5-6.000 ..
HVOR HERRE BEVARES!..
tl;dr
jeg hader facebook
Er jeg den eneste der synes at det er favoritisering af den værste skuffe? Hvor mange sekunder kan det tage at lave en indmeldings-liste på deres egen side?... Jeg ville hurtig kunne smække noget sammen for en plovmand.
Grunden til at mit pis er i kog, er at jeg IKKE har facebook, og ikke agter at få det. Er bare godt og grundig TRÆT af folk nutildags siger at man skal besøge deres hjemmeside - facebook.com/noget-bras ... Ind på facebook for at være med i en konkurrence - eller som Telenor her, trykke "like" på FB for at skrive dig på en liste for at få lov til at købe en telefon til 5-6.000 ..
HVOR HERRE BEVARES!..
tl;dr
jeg hader facebook
Ring til telenor, og hør om muligheden for at blive skrevet op manuelt?
Hvis de ikke engang har mulighed for dét, så er det pænt ringe.
Men det største problem er vel, at de vælger at lave sådan en liste, inden nogen ved hvad Apple egentlig lancerer?
Det synes jeg da er den største facepalm.
Det er fint nok at folk er glade for deres telefoner, fred være med det... Men at skrive sig op til noget man ikke aner hvad er, er da fanboyism af værste skuffe.
Hvis de ikke engang har mulighed for dét, så er det pænt ringe.
Men det største problem er vel, at de vælger at lave sådan en liste, inden nogen ved hvad Apple egentlig lancerer?
Det er fint nok at folk er glade for deres telefoner, fred være med det... Men at skrive sig op til noget man ikke aner hvad er, er da fanboyism af værste skuffe.
Mnc (2) skrev:
Jeg nægter at tro på at Telenor ikke ved at der kommer noget, muligvis ikke produktspecifikt, men de har uden tvivl fået en besked at der kommer et nyt produkt.
Mnc (2) skrev:Det er fint nok at folk er glade for deres telefoner, fred være med det... Men at skrive sig op til noget man ikke aner hvad er, er da fanboyism af værste skuffe.
Not really. Du forpligter dig ikke til at købe noget.
Still, det lugter da afLinguaIgnota (4) skrev:Not really. Du forpligter dig ikke til at købe noget.
"Apple product? SIGN ME UP!"
<3Thinkpads (3) skrev:Jeg nægter at tro på at Telenor ikke ved at der kommer noget, muligvis ikke produktspecifikt, men de har uden tvivl fået en besked at der kommer et nyt produkt.
Min anke er netop, at der ingen specs er.
Det lugter af "ny iPhone? Sådan en vil jeg måske gerne have!". Det ville næppe være anderledes, hvis der var tale om en ny Xbox eller Playstation.
Mnc (5) skrev:Still, det lugter da af
"Apple product? SIGN ME UP!"
Jeg kan altså ikke se problemet. Jeg kender flere iPhone-brugere/fans som trænger til en ny telefon, men godt kan vente på iPhone 5. Selvfølgelig skal de have en iPhone 5. Der er jo ikke andre aktuelle iPhones at vælge imellem.
Mnc (5) skrev:Still, det lugter da af
"Apple product? SIGN ME UP!"<3Thinkpads (3) skrev:Jeg nægter at tro på at Telenor ikke ved at der kommer noget, muligvis ikke produktspecifikt, men de har uden tvivl fået en besked at der kommer et nyt produkt.
Min anke er netop, at der ingen specs er.
Hvis tusinder gør det, så har listen vel et formål. Er man glad for Apples OS og økosystem, hvorfor så ikke signe op? Det har jeg da før gjort med iPhone 4, og sagde fra, da jeg købte en anden.
Well, chefen har en 3Gs og vil have en ny - måske iPhone 5, kommer an på specs, men uden venteliste kan du risikere t skulle vente et halvt år jo + som lingu skriver, du forpligter dig ikke
Før JEG ville? Det ved jeg sgu ikke .. 4.2-ish skærm, havde HTC HD2 før, og den var nu dejlig ... Det er nu mere chefen der vil se om der skal være 5 eller 4 der afløser 3Gs'eren ;)
Ellers er det mest iOS 5 jeg ser frem til...
Kan iPhone egentlig bruge 5GHz N-wireless? Har smidt min bærbar ud, og vil undgå interferens på 2,4 GHz båndet
Ellers er det mest iOS 5 jeg ser frem til...
Kan iPhone egentlig bruge 5GHz N-wireless? Har smidt min bærbar ud, og vil undgå interferens på 2,4 GHz båndet
Hvad med en anden mulighed. At selskaberne, tager sig sammen og rammer hele befolkningen, istedet for facebook brugerne. Det er ikke kun med det her, at jeg har set denne tendens, synes man ser det hyppigere og hyppigere.
Det er altså ikke så "IN", at ALT skal foregår over facebook. Jeg synes, det er på grænsen til det kvalmende. Du kan heller ikke se nyhederne/radio på tv2/dr1, uden at man skal høre "send os spørgsmål via facebook". Jesus..
Hvad med en anden mulighed. At selskaberne, tager sig sammen og rammer hele befolkningen, istedet for facebook brugerne. Det er ikke kun med det her, at jeg har set denne tendens, synes man ser det hyppigere og hyppigere.
Det er altså ikke så "IN", at ALT skal foregår over facebook. Jeg synes, det er på grænsen til det kvalmende. Du kan heller ikke se nyhederne/radio på tv2/dr1, uden at man skal høre "send os spørgsmål via facebook". Jesus..
Med fx. Janrain kan man også logge på med sit Facebook-login. Men man kan også bruge Twitter, Openid, Google osv osv. Det ville give mere mening.
*tjekker lige*
Jo, newz.dk bruger faktisk Janrain.
Og så er det i øvrigt ret nemt at lave en simpel hjemmebrygget løsning. (Siger udvikleren der har gjort det adskillige gange.)
Med fx. Janrain kan man også logge på med sit Facebook-login. Men man kan også bruge Twitter, Openid, Google osv osv. Det ville give mere mening.
*tjekker lige*
Jo, newz.dk bruger faktisk Janrain.
Og så er det i øvrigt ret nemt at lave en simpel hjemmebrygget løsning. (Siger udvikleren der har gjort det adskillige gange.)
snesman (16) skrev:
Effektiv løsning
Effektiv?! Du rammer kun 20% af befolkningen! Det kalder jeg ikke effektivt!
35-40% af dem jeg kender der har en iPhone har ikke facebook, de skal ikke have muligheden for en ny?
Man skal "like" Telenors Facebook-side (og tilmelde sig deres nyhedsbrev), før man kan skrive sig op. Så det er en nem måde at få spredt navnet på div. walls. Men i mine øjne virker det lidt uetisk.
Mnc (5) skrev:Min anke er netop, at der ingen specs er.
Der er ikke brug for specs, folk køber hvad som helst med et æble logo på.
(Bare hate, I ved jo godt at jeg har ret)
Well... de sidste mange gang har de jo ikke været bagefter med specs, så der er ikke rigtigt nogen grund til at tro at de er, denne gang. Men når man har set præsentationen, kan man jo bare hoppe af listen igen, hvis ikke man synes at den lever op til forhåbningerne.
Sanjo (21) skrev:#20
Hvis det var tilfældet, ville folk bare købe de ældre generationer (1-4) og ikke fornyer sig med den nye. Desværre har du ikke ret
Godt argument, flokmentalitet, blær og lysten til at have det nyeste er sidste års trend. I år handler det om at have noget gammel hardware.
Sanjo (24) skrev:#23
Jeg er ikke ude på en eller anden diskussion med dig omkring Apple og deres produkter, om hvad der er bedst eller ej. Vi har vist alle sammen forstået hvor du står henne, og det er godt at DU også bliver hørt.
Jeg har uden tvivl en holdning til Apple produkter. Og så har jeg en holdning til forbrugeradfærd - ud fra en uddannelsesmæssig baggrund. Indrømmet, jeg er ikke Apple fan - måske modsat - men derfor kan jeg stadig godt beundre det brand som er opbygget og ikke mindst kategoriser langt største delen af deres kunder.
<3Thinkpads (20) skrev:Der er ikke brug for specs, folk køber hvad som helst med et æble logo på.
Specs er vildt overvuderet i telefoner, ligesom specificationer på fladskærme!!
Hvad der er vigtigt er til gengæld, om telefonen er realmæssigt opdateret med et velfungerende styresystem. Det er kedeligt at ende i en situation, hvor ens telefon pludselig ikke længere modtager de nyeste firmware updates, fordi der er lanceret 7 nye mobiler med andre specificationer, i mellemtiden.
Apple's software passer til hardwaren, så der opstår ikke problemer de første par år. 3G'en er ved at være sløv, men har også en del år på bagen.
Om den har 1 ghz eller 1.2 ghz cpu betyder ikke det store, eller om kameraet har 5 eller 8 megapixel. 2.5 megapixel er lige omkring full-HD. DER ER FORHELVEDE INGEN DER PRINTER PLAKATER MED BILLEDER FRA DERES TELEFON?
Det er samspillet mellem styresystem og hardware, der er vigtigt!
OG DET FUNGERER PISSE GODT PÅ APPLES PRODUKTER. IOS kører stadig glidende på min 3GS. Selvom dens hardware ikke er den nyeste. når kigger på mine venners android mobiler, ser jeg et styresystem der kører halvt så glat, på stærkere HW.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.