mboost-dp1
IT film og lign.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej!
Jeg går på datamatiker studiet, og her derfor en generel interesse for computere og netværk!
Jeg læser selvfølgelig en masse bøger osv. men er kommet til at tænke på at der må da være film/serier eller lignende derude der beskæftiger sig med dette?
Det kan være alt lige fra programmering - til netværk eller andet computer relateret.
Alle videor der beskæftiger sig med emnet har interesse!
Nogen der har kendskab til sådanne film? eller hvor man kan finde informationer om den slags film og hva de hedder? - Evt. nogen der kan anbefale noget?
Jeg går på datamatiker studiet, og her derfor en generel interesse for computere og netværk!
Jeg læser selvfølgelig en masse bøger osv. men er kommet til at tænke på at der må da være film/serier eller lignende derude der beskæftiger sig med dette?
Det kan være alt lige fra programmering - til netværk eller andet computer relateret.
Alle videor der beskæftiger sig med emnet har interesse!
Nogen der har kendskab til sådanne film? eller hvor man kan finde informationer om den slags film og hva de hedder? - Evt. nogen der kan anbefale noget?
Det er måske ikke lige hvad du leder efter men kender du The Social Network? Den handler jo om at danne et netværk(/Facebook).
Personligt syntes jeg den er meget interessant da jeg også selv arbejder i hjemmesider men du lærer ikke noget om at kode hjemmeside ved at se den.
Hvis du søger nogle lidt kortere film/klip, så slå dig da løs med klip fra DefCon :)
[url= søgning efter "DefCon 18"[/url]
Personligt syntes jeg den er meget interessant da jeg også selv arbejder i hjemmesider men du lærer ikke noget om at kode hjemmeside ved at se den.
Hvis du søger nogle lidt kortere film/klip, så slå dig da løs med klip fra DefCon :)
[url= søgning efter "DefCon 18"[/url]
Hey CoBolt, jah har set the socal network, det er en god film underholdningsmæssigt :)
Men jah søgte mere noget dokumentarer osv.. Alle discovery..
Noget i stil med "How stuff works", discovery og dr osv, har mange programmer der beskæftiger sig med diverse emner fx det der kend din krop og hvad der ellers er af sager derude :P
Jeg tænkte så at det måtte der også være noget af hvor det er IT computer osv der er emnet ? :)
Men jah søgte mere noget dokumentarer osv.. Alle discovery..
Noget i stil med "How stuff works", discovery og dr osv, har mange programmer der beskæftiger sig med diverse emner fx det der kend din krop og hvad der ellers er af sager derude :P
Jeg tænkte så at det måtte der også være noget af hvor det er IT computer osv der er emnet ? :)
Warriors Of The Net er vel fast rutine at skulle have set? :)
Endda også på dansk nu kan jeg se.
Endda også på dansk nu kan jeg se.
Af ting der ikke er underholdning(/paranoia), skal du ikke regne med at finde så meget.Stendorf (1) skrev:Jeg læser selvfølgelig en masse bøger osv. men er kommet til at tænke på at der må da være film/serier eller lignende derude der beskæftiger sig med dette?
Foredrag fra diverse konferencer er dog ofte interassante, og varer typisk en times tid (mindst).
De fleste af dem er spillefilm.Stendorf (8) skrev:Nu har jeg kun lige set på titlerne, men er der almindelige film imellem der også? eller er det ren dokumentar agtig?
3dbuzz.com har nogle undervisningsvideoer. De fleste er dog baseret på spil(udvikling) og mange af dem koster penge. Der er en gratis om C++ sidst jeg tjekkede.
Matematik er også en god idé. Til det er der MIT Opencourseware og Khan.
Derudover er der nogle fra et indisk universitet, men jeg har glemt hvad det hedder.
Er det sådan noget du mener?
Matematik er også en god idé. Til det er der MIT Opencourseware og Khan.
Derudover er der nogle fra et indisk universitet, men jeg har glemt hvad det hedder.
Er det sådan noget du mener?
Jeg har fået anbefalet Freedom Downtime (en dokumentar om hackeren Kevin Mitnick, men har endnu ikke fået den set.
DR2 har for nyligt (1-2 uger) sendt dokumentaren "Krigen i Cyperspace" (ja, cyber med p og ikke med b), som var fin nok, men ikke mere end det. (Den kan ses på DR.dk/nu)
Added:
Ellers er det helt klart diverse talks fra conferencer, såsom DefCon, hvor man lærer de interessante ting. :)
DR2 har for nyligt (1-2 uger) sendt dokumentaren "Krigen i Cyperspace" (ja, cyber med p og ikke med b), som var fin nok, men ikke mere end det. (Den kan ses på DR.dk/nu)
Added:
Ellers er det helt klart diverse talks fra conferencer, såsom DefCon, hvor man lærer de interessante ting. :)
Stendorf (8) skrev:paradise lost, tusind tak! :)
Nu har jeg kun lige set på titlerne, men er der almindelige film imellem der også? eller er det ren dokumentar agtig?
Der er hvis lidt af hvert. Jeg har ikke hentet den, det var bare lige hvad jeg hurtigt kunne finde som måske var noget for dig.
At jeg så bliver ratet gentagelse det fatter jeg ikke.
paradise_lost (12) skrev:Stendorf (8) skrev:paradise lost, tusind tak! :)
Nu har jeg kun lige set på titlerne, men er der almindelige film imellem der også? eller er det ren dokumentar agtig?
Der er hvis lidt af hvert. Jeg har ikke hentet den, det var bare lige hvad jeg hurtigt kunne finde som måske var noget for dig.
At jeg så bliver ratet gentagelse det fatter jeg ikke.
Hint: Læs #2 ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.