mboost-dp1

It has begun....

Gå til bund
Gravatar #1 - milandt
2. dec. 2009 15:58
http://www.amino.dk/forums/p/75483/476019.aspx#476...

Amino skrev:
Jeg har længe læst på forummet, men ønsker at forholde mig lidt anonym, det håber jeg I har forståelse for.

Jeg har netop startet et ApS op, lad os kalde det X ApS. Mit navn er også Daniel X. Dvs. Mit efternavn og ApS er det samme.

X.dk er så optaget, det samme gælder for X.com.

Jeg har spurgt indehaveren af X.dk om han er interesseret i at sælge, men det er han ikke. På domænet ligger der noget for en familie, og der er ikke opdateret siden 2007.

Det ville selvfølgelig være dejligt, hvis jeg kunne overtage det domæne. Derfor vil jeg gerne høre jer aminoer, hvordan det ser ud? Kan jeg lave en form for patent på 'X', og derefter bede om domænet?

Det er ikke fordi jeg ønsker at narre det fra ham, men synes det er lidt irriterende, at han skal optage det, når det ikke bliver brugt. Jeg har ligeledes også tilbudt ham en email, så han kan få [email protected] og beholde det..
Gravatar #2 - LinguaIgnota
2. dec. 2009 16:07
Det er lidt skuffende, at de andre aminoer ikke giver ham en verbal røvfuld. Mage til usympatisk personage skal man da lede længe efter.
Gravatar #3 - milandt
2. dec. 2009 17:02
Enig. Der er faktisk flere Aminoer der direkte opfordrer ham til at indgive en klage eller kontakte ejeren af domænet og tilbyde ham en lav pris for at se om han evt vil sælge for en højere pris, fuldstændig lig Orango.

"Mr X" skriver endda at han er blevet gjort opmærksom på Orango-sagen, og at han er imponeret over den massive link-building de har fået skabt sig. Link-building? Er det bare mig, eller er der ikke grænser for hvor meget negativ omtale man kan tåle før det ikke er bedre end ingen omtale?

Mr X har i al fald misforstået noget.

Men Orango-sagen er nok ikke sidste gang et nyoprettet firma tager et domæne fra en privatperson der har ejet det i lang tid.
Gravatar #4 - zin
5. dec. 2009 15:41
Ugh, det giver mig kuldegysninger det dér.
Gravatar #5 - Bastardo
5. dec. 2009 18:06
Enig om at der er blevet dannet præcedens på nogen klamme sager i fremtiden.
For fanden Jens Jensen er et normalt navn, hvem skal have retten til jensjensen.dk?? Den med flest penge?? Den med mest tilknytning til sit eget navn? Den ældste, fuck det er dumt.

Men omvendt mener jeg at cybersquatting gik alt alt for meget amok tilbage i 90'erne og at manden der tog mirosoft.com (medmindre han var fra Serbien og rent faktisk hed Miro Soft) skulle aflevere frivilligt eller voldtages offentligt med en tjørnegren. For det er sgu ikke god stil at nasse den. En cybersquatting (hvis der er tale om det med overlæg) er heller ikke ok hvis der kun ligger to billeder der ikke har haft ét hit siden '97.

(Undskyld sproget, men for fan... Cooperate Control!!)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login