mboost-dp1

IT Uddandelser..

Gå til bund
Gravatar #1 - Coma
26. okt. 2002 18:44
Hey

Er sådan færdig med IT SUpporter uddandelse og skal nu i praktik, men siden det er umuligt at få en elev plads, så dropper jeg denne her uddandelse, da jeg ikke gidder side og stene på en skole.

Så var det jeg vil høre om i kender nogle gode uddandelser til IT ?..

Har altid godt kunne tænke mig at arbejde som web designer osv, men der er ikke nogen uddandelse inden for det, så vidt jeg kan se.

PS skal lige siges jeg har
Matematik på f
erhvers økonomy på e
engelsk på c

så skla være nogle man kan uddane sig til med disse begrænsninger....
Gravatar #2 - Raenil
27. okt. 2002 17:54
Hvad vil du med det, når du er færdig?
Gravatar #3 - Praetorian
27. okt. 2002 17:58
Tag matematik B på VUC og så kan du uddanne dig til datamatiker.
Gravatar #4 - H.E.R.O.
27. okt. 2002 18:04
datamatiker ?
hvad kan man så ?
Gravatar #5 - Raenil
27. okt. 2002 18:18
Lave websider. Og programmere. Og en hel del teoretisk omkring projektstyring. Men vil du være sikker på job i den langhårede del af branchen, så er det nok datalog eller IT-højskolen du skal gå efter.
Gravatar #6 - H.E.R.O.
27. okt. 2002 18:22
lave websider ???
Gravatar #7 - Raenil
27. okt. 2002 19:12
Hvilken del af ordet forstod du ikke?
Gravatar #8 - Praetorian
27. okt. 2002 19:12
Datamatiker har ikke ret meget med at lave websider at gøre. Mere programmering.
Gravatar #9 - SaD
27. okt. 2002 19:19
Er Datamatiker-uddannelsen ikke netop mere teknisk/praktisk orienteret?
Gravatar #10 - Raenil
27. okt. 2002 19:32
Nej, deri har du ret, det har vi marketingsfolk, DTP'er, reklemeafdelinger, multimediedesignere og så videre til. Men en e-handelsløsning, det vil jeg altså ikke overlade til vores marketingsafdeling. I hvert fald ikke den tekniske del af det. Når vi har SAP-portalen klar, så vil jeg evt. tilkalde marketingsafdelingen for at høre, om de har et eller andet koncept vi kan kaste ind over det hele, så det bliver mest muligt besværligt at bruge, men i de rigtige farver. :-)

Jo, i forhold til datalogen, er den meget praktisk. Men stadig - en del teori. De snakker konstant om at gøre den længere, hvilket sikkert er en god ide.
Gravatar #11 - Hektor
27. okt. 2002 19:45
Kort beskrevet kan man beskrive datamatikere som værende for dataloger, hvad elektrikere er for el-ingeniører.
Gravatar #12 - Simm
29. okt. 2002 21:06
Uddanne sig til Datamatiker / Multimediedesigner.. er det ikke som at uddanne sig til arbejdsløshed? Kender et par stykker der er multimediedesignere - og de er alle arbejdsløse, og har hørt i medierne at arbejdsløshedsprocenten er stor - det samme gælder for datamatikerne..

Jeg kan ikke udtale mig om datamatiker-uddannelsen, men prøvede selv MM-designer uddannelsen for et ½ års tid siden, men valgte at springe fra, fordi:

1. Jeg har arbejdet med hjemmesider i godt 6 år, og følte det var som at starte forfra.
2. Man havde alt for kort tid til at fordybe sig i et område, f.eks havde vi kun 1-2 uger med HTML programmering. Nok er sproget let for mig, men jeg kan sagtens sætte mig i en nybegynders sted.
3. Erhvervslivet anede intet om uddannelsen, og var derfor meget skeptisk overfor at ansætte folk

Tror at uddannelserne ville blive taget mere seriøst, hvis de varede 3-4 år i alt.
Gravatar #13 - nihil
29. okt. 2002 21:44
#12> Mig bekendt tager Datamatikkeruddanellsen da 3 år?

#4> Tror du ikke bare at du skulle starte med at gennemføre folkeskolen først...
Gravatar #14 - H.E.R.O.
29. okt. 2002 21:56
nihil du er måske datamatiker ?
Gravatar #15 - FatCat
29. okt. 2002 23:20
hvor lang tid tager det at blive datalog? hvad går det sådan mere specifikt ud på? er det sådan noget med c++, java....og alle mulige andre programmeringssprog?
Gravatar #16 - Simm
1. nov. 2002 20:22
nihil: Nå ja... My bad :)
Gravatar #17 - steffen.larsen
1. nov. 2002 22:48
Datamatiker uddannelsen tager 5 semestre, hvor det 5. består af et eksamensprojekt. Så det er 2,5 år.

Du skal have matematik B for at blive optaget, og gode engelskkundskaber er et must, langt de fleste bøger er skrevet på engelsk. Ihvertfald der hvor jeg studerer.

Du lærer mest systemudvikling og programmering - hvis systemudvikling ikke interesserer dig kan det ikke anbefales.

Og det med at man "uddanner sig til arbejdsløshed"... tja, det er vel op til den enkelte. Der er utrolig stor spredning på hvor meget man får ud af uddannelsen synes jeg... hvis du virkelig går ind for det, så kan du sagtens lære en masse og blive dygtig. Nogen tager det så ikke helt så seriøst.

Og så er der efter hvad jeg har hørt kæmpe forskel på skolernes niveau...
Gravatar #18 - DiZaster
4. nov. 2002 08:44

MMD uddannelsen tager kun 2 år, men efter det har man så mulighed for at tage en bachelor inden for samme område. Så kan man kalde sig Multimedie Intergrator, hvis man synes det er smartere :-/
Dermed er uddannelsen oppe på 4 år :-)

Dog er muligheden for at videruddanne sig, begrænset til nogle få byer (Feks. Slagelse, Odense, Esbjerg) Der findes en ren teoretisk uddannelse, men også en faktisk uddannelse med skiftevis skole og praktikophold af 1/2 års varighed osv...
#19 - 11. nov. 2002 20:01
Jeg er ved at tage en proffesions batchelor i grafisk design, samtidigt med at jeg - i fritiden - sysler med programmering, dermed har du både den tekniske baggrund, men også en annerkendt grafisk uddannelse.

Men i den sidste ende, er det, hvad du har i din "mappe" der tæller når du kommer ud i det store erhvervs liv.
Er du hård nok, til det du laver, er uddannelse kun en bi-ting.

/lazinc.dk
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login