mboost-dp1

Java EE 7 og 8

Gå til bund
Gravatar #2 - WinPower
29. jun. 2011 18:25
.Net er bedere - så er det sagt !
Gravatar #3 - Windcape
29. jun. 2011 18:33
Det undre mig at folk ikke har givet op på Java endnu. Hvis jeg skulle arbejde med et legacy Java API, ville jeg bruge Scala.
Gravatar #4 - Mnc
30. jun. 2011 06:45
WinPower (2) skrev:
.Net er bedere - så er det sagt !
Mage til velovervejet indlæg skal man lede længe efter, jeg drukner jo nærmest i alle dine links til saglige undersøgelser.

Det er det bedeste indlæg jeg længe har set - Informativ herfra!
Gravatar #5 - arne_v
1. jul. 2011 19:49

Så gør det.

Der er ikke noget til hinder for at bruge Scala i Java EE.

Jeg er lidt skeptisk overfor fordelene ved Scala fremfor Java i den kontekst.

Men det er absolut teknisk muligt.
Gravatar #6 - Windcape
1. jul. 2011 23:05
arne_v (5) skrev:
Jeg er lidt skeptisk overfor fordelene ved Scala fremfor Java i den kontekst.
Sprogmæssigt må du være enig med mig at Java er seriøst bagud af dansen. Og jeg betvivler altså at Java 7, EE or not, vil ændre meget på dette.

Ja, Scala har en indlæringskurve, men helt ærligt, så er det altså et meget bedre designet sprog end Java.

Og sprog har altså en betydning for day-to-day work.
Gravatar #7 - arne_v
2. jul. 2011 01:57
Windcape (6) skrev:

Sprogmæssigt må du være enig med mig at Java er seriøst bagud af dansen. Og jeg betvivler altså at Java 7, EE or not, vil ændre meget på dette.

Da Java EE ikke er et sprog så ...

Windcape (6) skrev:

Ja, Scala har en indlæringskurve, men helt ærligt, så er det altså et meget bedre designet sprog end Java.

Og sprog har altså en betydning for day-to-day work.

Det er mange år siden at jeg opgav tanken om at sprog X er bedre end sprog Y til fordel for sprog X er mere hensigtsmæssig end sprog Y til opgave type Z.

Jeg har meget svært ved at se nogen fordele i Scala fremfor Java til at skrive JSF managed beans, EJB session beans, JPA entities etc..

Man kan gøre det. Men man får den ekstra kompleksitet uden at kunne udnytte fordelene.

Jeg kunne se klare fordele ved at skrive servlet container, EJB container og transaction manager i Scala fremfor Java.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login