mboost-dp1
Java EE 7 og 8
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Sprogmæssigt må du være enig med mig at Java er seriøst bagud af dansen. Og jeg betvivler altså at Java 7, EE or not, vil ændre meget på dette.arne_v (5) skrev:Jeg er lidt skeptisk overfor fordelene ved Scala fremfor Java i den kontekst.
Ja, Scala har en indlæringskurve, men helt ærligt, så er det altså et meget bedre designet sprog end Java.
Og sprog har altså en betydning for day-to-day work.
Windcape (6) skrev:
Sprogmæssigt må du være enig med mig at Java er seriøst bagud af dansen. Og jeg betvivler altså at Java 7, EE or not, vil ændre meget på dette.
Da Java EE ikke er et sprog så ...
Windcape (6) skrev:
Ja, Scala har en indlæringskurve, men helt ærligt, så er det altså et meget bedre designet sprog end Java.
Og sprog har altså en betydning for day-to-day work.
Det er mange år siden at jeg opgav tanken om at sprog X er bedre end sprog Y til fordel for sprog X er mere hensigtsmæssig end sprog Y til opgave type Z.
Jeg har meget svært ved at se nogen fordele i Scala fremfor Java til at skrive JSF managed beans, EJB session beans, JPA entities etc..
Man kan gøre det. Men man får den ekstra kompleksitet uden at kunne udnytte fordelene.
Jeg kunne se klare fordele ved at skrive servlet container, EJB container og transaction manager i Scala fremfor Java.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.