mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
sgt.borup (59849) skrev:
- har nu en fuldstændig lydløs maskine
100% lydløs!
Men ja, når man først får en SSD, så er det en opgradering der pludselig er svær at undvære :D
...Der kan berette at iPhonen med defekt WiFi, som virkede efter en tur i fryseren. kun holdte i en uge, så er Wifi igen disabled.
Også ved anerkendte defekter? En ven fik skiftet grafikkortet på sin iMac uden for garanti/reklamationsperioden fordi at det var et anerkendt problem :)
F.U. Hånter ;)
F.U. Hånter ;)
Ved ikke om apple anderkender fejlen. De siger at det kan fikses i maintanence mode. Men ved TDC er det kun lykkedes én gang.
... der kan fortælle m910q at en Nofan CR-95C klarer jobbet fantastisk.
... hvis server nu kører passivt kølet.
... der tog siden af serveren for at lade varme slippe ud.
... hvis server nu kører passivt kølet.
... der tog siden af serveren for at lade varme slippe ud.
...der kæmper lidt for at få en kunde til at forstå forskellen på Windows og OSX.. De forstår ikke helt at de kører Windows på alle deres Macs i firmaet, men at vejledningerne ikke virker til deres Macs derhjemme som de kører OSX på...
De kan så heller ikke helt forstå princippet i en terminal server. Det er sgu besværligt med sådan to skriveborde :D
De kan så heller ikke helt forstå princippet i en terminal server. Det er sgu besværligt med sådan to skriveborde :D
Tillykke, du er nu officielt arbejdsløs, og må derfor gerne stemme på Enhedslisten eller SF ... men altså kun indtil du ikke længere er på understøttelse.Barkane (59866) skrev:...der bestod eksamen.
...der nu kan kalde sig som datamatiker
Hvis du sammeligner med *alle* nyuddannede, og ikke kun videregående i det videnskabelige felt, så kan det jo sagtens passe.
Det var kun 2-3 stykker ud af 20 der havde et job inden for det første 30 dage af gradueringen i min årgang (i Århus)
Jeg tror nu stadigvæk at en maskinmester ville have større chance for et job i Esbjerg og omegn (boreplatformer) end en datamatiker. Uden at fornærme, synes jeg det ville være at strække den at kalde Esbjerg for et IT centrum i Danmark.
Hvis du sammeligner med *alle* nyuddannede, og ikke kun videregående i det videnskabelige felt, så kan det jo sagtens passe.
Det var kun 2-3 stykker ud af 20 der havde et job inden for det første 30 dage af gradueringen i min årgang (i Århus)
Jeg tror nu stadigvæk at en maskinmester ville have større chance for et job i Esbjerg og omegn (boreplatformer) end en datamatiker. Uden at fornærme, synes jeg det ville være at strække den at kalde Esbjerg for et IT centrum i Danmark.
Er det jobs inden for systemudvikling, eller er det fordi at folk tager underbetalte webudvikler jobs (rimelig normalt), eller diverse IT support jobs (også ret normalt) ?IT-ekspert Yvossen (59873) skrev:Det forlyder at alle har mulighed for at få fuldtid allerede ved afslutning af vores uddannelse
Jeg kender ret mange datamatikere der er endt op i diverse job forms der *intet* har med deres uddannelse at gøre, udover at de ved hvordan en computer fungerer.
(At gøre grin med en arbejdsløs datamatiker, er lidt ligesom at gøre grin med en arbejdsløs Cand. Mag.)
Bliver mere og mere imponeret over plex.
Hvis jeg dog bare havde plads til at have en server stående et sted i hjemmet.
Hvis jeg dog bare havde plads til at have en server stående et sted i hjemmet.
Hvis man nu gerne vil forsøge sig med en Android mobil, skal man så gå efter en Samsung S4 eller en HTC One?
IT-ekspert Yvossen (59879) skrev:#59878
Det vil jeg ikke synes, jeg er nok også lidt biased, men gå efter noget der er så tæt på vanilla som muligt. Min Samsung Galaxy Nexus (vanilla Android) kørte sgu bedre end en Samsung Galaxy S4. Jeg vil altid anbefale en Nexus 5.
Jeg har desværre hverken Note eller Nexus på listen over mulige telefoner. Jeg har set, at du er ret begejstret for din Nexus, men jeg spørger lige for en sikkerheds skyld.
Chewy... Jeg er ikke sikker på, hvilken specifik HTC One, der er tale om. Er der stor forskel på de forskellige udgaver, eller kan selv tilpasse dem?
Til Plex? Den burde have nok kraft til 1080p transcoding hvis det er den eneste den skal. Med mindre du skal mange streams, så kan du da kigge ned til Bo eller finde komponenterne online og bygge noget ligende denne med en i7-3770(K) i den og smid den under sofaen. Så HAR den nok at arbejde med!
EDIT: Den har vist plads til 2 eller 3 diske.
EDIT-EDIT: Vi har en kørende ude hos Shell Korskro, dog med en Celeron. ;-)
Til Plex? Den burde have nok kraft til 1080p transcoding hvis det er den eneste den skal. Med mindre du skal mange streams, så kan du da kigge ned til Bo eller finde komponenterne online og bygge noget ligende denne med en i7-3770(K) i den og smid den under sofaen. Så HAR den nok at arbejde med!
Claus Jørgensen (59870) skrev:Tillykke, du er nu officielt arbejdsløs, og må derfor gerne stemme på Enhedslisten eller SF ... men altså kun indtil du ikke længere er på understøttelse.Barkane (59866) skrev:...der bestod eksamen.
...der nu kan kalde sig som datamatiker
Ikke helt arbejdsløshed der truer mig lige nu. Jeg tager bachelor. :)
SlettetBruger (59881) skrev:Ikke CPU kraft nok.
Det er jo det jeg siger! En Mac Mini! Den har også en utrolig høj (lav?) WAF
IT-ekspert Yvossen (59884) skrev:#59881
Den skal kunne klare minimum 5 streams ad gangen. Hvor meget transcoding der bliver nødvendigt ved jeg dog ikke.
3 Diske er ikke nok, der skal være plads til redundans.
...der er lidt træt af bizarre computer problemer.
...der uddyber:
Min computer registrer tilsynedladende konstant at højre musetast er trykket (venstre klikker man på tabs i chrome lukker de, kan ikke flytte ikoner på skrivebordet etc.)
Nogen der har et forslag til hvad problemet kan være?
...der uddyber:
Min computer registrer tilsynedladende konstant at højre musetast er trykket (venstre klikker man på tabs i chrome lukker de, kan ikke flytte ikoner på skrivebordet etc.)
Woller (59893) skrev:...der er lidt træt af bizarre computer problemer.
...der uddyber:
Dim mus er i stykker? :)
4 år gammel CPU... ;-)
Min i3 hygger sig ved 30% ved 1080p transcoding (Til lokal Plex windows 8 app - som jeg ikke kommer til at bruge mere, latterligt at den skal transcode når det er windows)
Har ingen enheder der kan tage imod 1080p. så kan ikke teste multiple streams.
Min i3 hygger sig ved 30% ved 1080p transcoding (Til lokal Plex windows 8 app - som jeg ikke kommer til at bruge mere, latterligt at den skal transcode når det er windows)
Har ingen enheder der kan tage imod 1080p. så kan ikke teste multiple streams.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.