mboost-dp1

Jeg er ham...

Gå til bund
Gravatar #31601 - Alrekr
11. jul. 2011 20:31
Magten (31597) skrev:
Jeg er ikke decideret campist, så du bliver nød til at uddybe hvad tørv er? :D

Du tager dit graveredskab efter behag. Stikker graveredskabet lodret i jorden. Stikker på den måde et kvadrat. Vipper tørvet op. Færdig.
Gravatar #31602 - Magten
11. jul. 2011 20:34
Tænkte nok det var noget i den stil :D

Ideen er noteret!
Gravatar #31603 - Daniel-Dane
11. jul. 2011 20:35
Alrekr (31596) skrev:
Daniel-Dane (31578) skrev:
Alrekr (31555) skrev:
Daniel-Dane (31551) skrev:
Alrekr (31550) skrev:
terracide (31549) skrev:
Jeg ville hellere kølhales end at game på en craptop.
Det er en arbejdscraptop...HD3000 er RIGELIGT til at køre SSH i et terminal vindue...

Men du kan nok skifte til det indbyggede grafikkort uanset om du vil spille eller ej ;)

Daniel-Dane (31545) skrev:
#44, 46
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-70...
Ud fra ovenstående ses det, at W420 IKKE er understøttet.

But, but. This!

Så nu vil du have mig til at læse noget, som du skriver efter jeg har skrevet mit, men i et indlæg før mit, og holde styr på alle indlæg både før og efter mine indlæg?! Du kræver meget, min gode herre!!
Præcis.

Godt vi har det på det rene. (Hvem laver quote-tricket?)

Det gør jeg.
Gravatar #31604 - Magten
11. jul. 2011 20:39
Zhadow (31599) skrev:
@Magten:

Brug almindeligt is og vand, så du dels ikke har problemer med at dåserne eller flaskerne springer. Eller alternativt, vend dig til lunkent øl. Det går forbavsende hurtigt. Efter de første 10, kan du ikke smage forskel, og du kan drikke dem meget hurtigere.
Hvis jeg kunne fremskaffe is på campingpladsen var der ingen problemer :)

Lunkne øl kan drikkes, men der er bl.a. ølbowling turnering og der er man nød til at have kolde øl, ellers ryger man hurtigt over tidsgrænsen for at bunde. Sidst jeg spillede ølbowling med lunkne øl måtte jeg også en tur i busken (men fortsatte dog spillet!) så jeg tør dårligt satse :D
Gravatar #31605 - vandfarve
11. jul. 2011 20:41
Magten (31595) skrev:
http://ing.dk/debat/104792

Det lyder ikke helt dumt.

Er der nogen der har erfaringer med tøris og holdbarheden?

Hvis man nu kombinerer det med at grave et lille hul til at stille kassen ned i, og så iøvrigt tilføjer en kompressor. Så er der brugt det bedste fra flere løsninger!

Du kan passende stille et lille regnestykke op for at vurdere, om der er energi nok i isen kontra den mængde is og øl, som I påtænker at have med.
Gravatar #31606 - MiniatureZeus
11. jul. 2011 20:41
Kan ikke anbefale tøris... Det er for besværligt at have med at gøre, med mindre i bor tæt på en større fiskehandler eller havn..
Et hul i jorden er nemt.
90 cm nede i en almindelig jord, er der en 15 grader. Hvis i graver 120 cm ned, så kommer i ned på en 10 grader, med det her vejr vi har nu, altså en 26-29 grader. Det er dog vigtigt i dækker hullet ordentlig til, vi plejer at bruge en stor flamingo-klods som en af mine venners far har.. Ved dog ikke lige om de er til at skaffe.. Ellers brug noget isolering, eks. rockwool..
Hvis i isolerer ordentlig, så kan i godt nå ned på en 7-10 grader på 90 cm.

Hvis i smider varme øl derned, så tager det dog lang tid at få dem kolde, men tålmodighed er jo en dyd!
Gravatar #31607 - Brugernavn
11. jul. 2011 20:42
Magten (31604) skrev:
Sidst jeg spillede ølbowling med lunkne øl måtte jeg også en tur i busken (men fortsatte dog spillet!) så jeg tør dårligt satse :D

Sidst jeg drak mig stiv i 10 20 lunkne øl, tror jeg også jeg stødte på en busk, men jeg kan ikke huske hvad den sagde. Så den part havde jeg ikke lige tænkt med...
Gravatar #31608 - vandfarve
11. jul. 2011 20:44
Magten (31604) skrev:
Lunkne øl kan drikkes, men der er bl.a. ølbowling turnering og der er man nød til at have kolde øl, ellers ryger man hurtigt over tidsgrænsen for at bunde.

Erhm... Alle ved da, at man kan drikke varme (lunkne) øl hurtigere end kolde, no?
Gravatar #31609 - Brugernavn
11. jul. 2011 20:46
...der godt kan anbefale Go Launcher til Android. Flydende UI med lækre effekter. Udemærkede opsætningsmuligheder.
Gravatar #31610 - XorpiZ
11. jul. 2011 20:49
vandfarve (31608) skrev:
Erhm... Alle ved da, at man kan drikke varme (lunkne) øl hurtigere end kolde, no?

Det er også min erfaring. Kolde øl smager bedre, men lunkne øl ryger hurtigere ned under normale omstændigheder.

Er man meget tørstig, dog, så ryger en kold øl meget hurtigt ned :D
Gravatar #31611 - MiniatureZeus
11. jul. 2011 20:50
I skal da forresten også lige have en lille historie med på vejen!

For et par år siden var jeg sammen med mit hold på rustur i en spejderhytte..
Vi havde, som jo er krævet, en del øl med og besluttede os for at grave et hul der var 2 meter dybt (!). Efter ca. at have gravet 50 meter ned, besluttede vi dog at 90 cm var rigeligt! Vi havde heller ikke lige overvejet, at det er ret svært at nå ned til bunden af et 2 meter dybt hul. Anyhow, vi fik gravet hullet og det var vældig fint.
Vi 5 drenge som var med på turen, blev så sendt på indkøb af tøserne (så slap vi for at gøre rent senere - desuden, drenge er bedst til at handle ind!). Så vi hoppede ind i min mors 10 år gamle corsa og trykkede speederen i bund. På vejen kom vi i tanke om, at vi havde glemt at fylde øllende i hullet. Fluks fattes der en sms til en af pigerne: "Hej, kan i ikke hælde al øllet ned i hullet. Knuzzer og kram xoxoxoxox" <-- noget i den stil.
Vi fik handlet alt ind og alt fra fryd og gammen, indtil vi kom tilbage og så at tre af de kære tøser, havde taget beskeden meget seriøst og helt 3 kasser tuborg (!!) ned i vores hul, som nu var blevet til en mudderpøl..
Hun havde troet at det var gammelt (!!) øl som skulle bruges til at vores mudderbad..
:(
Gravatar #31612 - LinguaIgnota
11. jul. 2011 20:50
MiniatureZeus (31611) skrev:
Efter ca. at have gravet 50 meter ned, besluttede vi dog at 90 cm var rigeligt!

Det var satans.

Hov, wait a minute - jeg tror, at du lyver!
Gravatar #31613 - XorpiZ
11. jul. 2011 20:53
Sådan går det når man lader kvinder komme i nærheden af øl uden for køkkenets trygge omgivelser.
Gravatar #31614 - Daniel-Dane
11. jul. 2011 20:53
MiniatureZeus (31611) skrev:
Hej, kan i ikke hælde al øllet ned i hullet.
Hvordan skulle den ellers forstås?
Gravatar #31615 - Ronson ⅍
11. jul. 2011 20:55
...der proof of concept'er: MJ MED OUTRO.mp3

Der er satan æde mig mange fejl, men det er ligesom ikke pointen vel! Det viser sig at den godt kan spilles live, så skal der bare øves. Og gøres noget ved den solo...
Gravatar #31616 - Magten
11. jul. 2011 20:59
vandfarve (31605) skrev:
Du kan passende stille et lille regnestykke op for at vurdere, om der er energi nok i isen kontra den mængde is og øl, som I påtænker at have med.
Så skal jeg til at bruge hovedet, det duer ikke. Jeg har ferie!

#MZ
At grave huller er desværre udelukket.

vandfarve (31608) skrev:
De første par stykker gør muligvis, men de efterfølgende kan jeg slet ikke bunde hvis de er lunkne - og specielt ikke når det er mange indenfor kort tid.

Jeg vil tage rundt og se hvad jeg kan fremskaffe af materialer imorgen. Tøris fås kun billigt nogle steder i landet, men der ligger et sted i Børkop, som er på vejen derover, hvor det er til at betale.

Gravatar #31617 - Brugernavn
11. jul. 2011 21:00
LinguaIgnota (31612) skrev:
Hov, wait a minute - jeg tror, at du lyver!

Det gør han. Der er kun 64 meter til bedrock.
Gravatar #31618 - tazimn
11. jul. 2011 21:08
Ronson (31615) skrev:
...der proof of concept'er: MJ MED OUTRO.mp3

Der er satan æde mig mange fejl, men det er ligesom ikke pointen vel! Det viser sig at den godt kan spilles live, så skal der bare øves. Og gøres noget ved den solo...

Hvornår skal vi forvente at vi kan holde endnu en Ronson-spiller-pr-request-session..? Det var skidehyggeligt sidst..
Gravatar #31619 - Daniel-Dane
11. jul. 2011 21:12
Det var da kun hyggeligt pga. mit fravær.
Gravatar #31620 - MiniatureZeus
11. jul. 2011 21:32
... der elsker den her kageopskrift.. Ikke selve opskriften, men den måde man læser den på, så man helt automatisk får en Søren Ryge stemme!

Kagen ser nu også god ud!
Gravatar #31621 - Ronson ⅍
11. jul. 2011 21:36
tazimn (31618) skrev:
Hvornår skal vi forvente at vi kan holde endnu en Ronson-spiller-pr-request-session..? Det var skidehyggeligt sidst..
Jeg tager en spiller om lidt, men det bliver dyrt hvis der skal webcam på. Det er hyggeligt pga. DD's fravær.
Gravatar #31622 - Daniel-Dane
11. jul. 2011 21:45
Nå, jeg smutter i seng nu, you know what to do.
Gravatar #31623 - LinguaIgnota
11. jul. 2011 21:46
Hold da op, hvor han skriver, som han taler. Det er pissehyggeligt at læse. Og de der fedtebrød lyder faktisk også helt OK.
Gravatar #31624 - Alrekr
12. jul. 2011 00:21
Magten (31616) skrev:
Tøris fås kun billigt nogle steder i landet, men der ligger et sted i Børkop, som er på vejen derover, hvor det er til at betale.

Børkop og Børkop.. Det er altså små veje som fører udad mod Høll.. Godt nok går motortrafikvejen tæt forbi, men du skal ind på nogle veje, hvor der knap er plads til én bil pga. alle de biler som holder parkeret i vejsiden..

Also, Høll-grillen er (har været?) kendt for at fylde rigeligt i deres burgere. Lillebror har arbejdet derude :) Grillen ligger lige på hjørnet Høllvej/Hvidbjergvej.
Gravatar #31625 - Caek of Doom
12. jul. 2011 02:40
...der nok burde gå i seng :D
Gravatar #31626 - vandfarve
12. jul. 2011 06:10
Magten (31616) skrev:
Så skal jeg til at bruge hovedet, det duer ikke. Jeg har ferie!

Få Daniella til det. Spørgsmålstegn?
Gravatar #31627 - snesman
12. jul. 2011 06:51
vandfarve (31626) skrev:
Få Daniella til det. Spørgsmålstegn?

Kræver ligeså meget indsats som at regne det ud selv. Spørgsmålstegn.
Gravatar #31628 - NioBe
12. jul. 2011 09:16
....hvis computer åbenbart ikke helt forstår hvordan den går i Standby. :/

...den lukker fuldstændig ned som i Dvale, og jeg har lidt problemer med at få den til at starte op igen uden at jeg skal hardboote den. :/ Øv altså!
Gravatar #31629 - Elskov
12. jul. 2011 09:25
... der kom hjem kl 3 i nat efter at have set harry potter 1-6 i streg. Vi fik ikke malet lyn i panden alligevel :P Men der var folk i kostumer - som så også synes det var fedt at sige alle replikkerne lige før de blev sagt i filmen -.- jeg var så tæt på at slå dem (de sad lige foran)
Gravatar #31630 - Mnc
12. jul. 2011 09:31
NioBe (31628) skrev:

...den lukker fuldstændig ned som i Hibernation, og jeg har lidt problemer med at få den til at starte op igen uden at jeg skal hardboote den. :/ Øv altså!
Jeg har tidligere haft problemer med at maskinen ikke ville forblive i standby.

Jeg løste det ved at fjerne "må godt vække maskinen" i Device Manager.

Måske ikke relevant for dit problem, men tænkte at jeg lige så godt kunne dele.

(Also, lad os nu kalde det hibernate, hvis du vil bruge standby også)
Gravatar #31631 - NioBe
12. jul. 2011 10:06
Mnc (31630) skrev:
NioBe (31628) skrev:

...den lukker fuldstændig ned som i Hibernation, og jeg har lidt problemer med at få den til at starte op igen uden at jeg skal hardboote den. :/ Øv altså!
Jeg har tidligere haft problemer med at maskinen ikke ville forblive i standby.

Jeg løste det ved at fjerne "må godt vække maskinen" i Device Manager.

Måske ikke relevant for dit problem, men tænkte at jeg lige så godt kunne dele.

(Also, lad os nu kalde det hibernate, hvis du vil bruge standby også)

Nej, men det skader hvertfald ikke og kigge på det. :)
Gravatar #31632 - Alrekr
12. jul. 2011 10:09
Elskov (31629) skrev:
Men der var folk i kostumer - som så også synes det var fedt at sige alle replikkerne lige før de blev sagt i filmen -.- jeg var så tæt på at slå dem (de sad lige foran)

Åh hvor jeg hader dem. De tror at de kan tillade sig alt (springe foran i slikkøen, mase sig vej forbi folk, råbe helt vildt højt), bare fordi de tilfældigvis har klædt sig ud.
Gravatar #31633 - vandfarve
12. jul. 2011 11:03
... der er kronisk insolvent-ish.

Jeg har til dags dato tjent 91.224 kroner (ekskl. SU), men må i 2011 kun tjene 103.500 kroner uden at skulle betale SU tilbage.

Kreativ bogføring, here I come!
Gravatar #31634 - snesman
12. jul. 2011 11:20
vandfarve (31633) skrev:
... der er kronisk insolvent-ish.

Jeg har til dags dato tjent 91.224 kroner (ekskl. SU), men må i 2011 kun tjene 103.500 kroner uden at skulle betale SU tilbage.

Kreativ bogføring, here I come!

Man kunne overveje løsningen du selv fandt, med at smide pengene i pensioner (var det vidst), kombineret med en overførsel af de sidste måneders løn til januar. Det sidste er selvfølgelig bare at skubbe problemet foran sig, så brugbarheden vil afhænge af hvornår du afslutter studiet.

Desuden kan du spare lidt ved regulær svindel, hvor du skriver udgifter til mad og lignende på arbejdet på, hvilket ifølge min anonyme revisor-kilde aldrig bliver tjekket af skat sålænge det er under 10000 kr. Men det er selvfølgelig ikke en opfordring...
Gravatar #31635 - Mnc
12. jul. 2011 11:32
snesman (31634) skrev:

Hmm
Gravatar #31636 - snesman
12. jul. 2011 11:41
Hehe, jeg siger jo at det ikke er en opfordring, og at det ville være ulovligt...
Gravatar #31637 - MiniatureZeus
12. jul. 2011 12:05
Du kan også oprette en konsulentvirksomhed (enkeltmandsvirksomhed) -
som dit arbejde så ansætter i stedet for dig. Så betaler de lønnen til dig, og så kan du så hæve den løn som du har brug for hver måned..
Ved ikke lige om det er så simpelt som jeg giver udtryk for. Der er i hvert fald noget med virksomhedsskatten på de ~25 pct..

Der er ikke noget lusket i det, og jeg kender 2-3 kammerater der bruger det, men prøv at spørg jeres økonomi-afdeling..

Desuden, hvis du laver en konsulentvirksomhed, er der heller ikke grænser for hvad du kan momsfritages for! win-win!
Gravatar #31638 - LinguaIgnota
12. jul. 2011 12:21
Må onkel Ignota godt blive ansat i din konsulentvirksomhed, så? Jeg har altid gerne villet have et visitkort, der står konsulent på.
Gravatar #31639 - snesman
12. jul. 2011 12:35
LinguaIgnota (31638) skrev:
Må onkel Ignota godt blive ansat i din konsulentvirksomhed, så? Jeg har altid gerne villet have et visitkort, der står konsulent på.

You're welcome
Gravatar #31640 - Daniel-Dane
12. jul. 2011 13:05
snesman (31639) skrev:
You're welcome

http://www.vistaprint.dk/gratis-visitkort.aspx?xnav=TsrItem skrev:
Er jeres gratis produkter virkelig gratis?

Ja! Du betaler kun for forsendelse, ekspedition og eventuelle produktopgraderinger. Hvis du ønsker at få dit gratis produkt hurtigere, er dette også muligt for et ekstra beløb. Du kan ligeledes blive opkrævet mere, hvis din bestilling indeholder adskillige gratis produkter.

Må de det, Ronson?
Gravatar #31641 - Slettet Bruger [1831327921]
12. jul. 2011 13:07
Nej
Gravatar #31642 - Mnc
12. jul. 2011 13:10
http://www.vistaprint.dk/gratis-visitkort.aspx?xnav=TsrItem skrev:
Du kan ligeledes blive opkrævet mere, hvis din bestilling indeholder adskillige gratis produkter.

Whaaat?
Gravatar #31643 - Daniel-Dane
12. jul. 2011 13:18
Godt, jeg ringer til dem senere, hvis Ronson er enig med PK. (:
Gravatar #31644 - Alrekr
12. jul. 2011 13:27
Der er ikke meget gratis over det, hvis man skal betale for at få flere produkter.. Men hvis man først har betalt for fragt og ekspedition, og de så sender et girokort mere, så tror jeg bare at man skal nævne Forbrugerrådet og Forbrugerklagenævnet..
Gravatar #31645 - Daniel-Dane
12. jul. 2011 13:36
Hmm, hvis man bestiller for et større beløb, skal man ikke betale for levering (som er dyr). Det lugter lidt af, at "leveringsomkostninger" og deres "ekspeditionsgebyr" jo er prisen på kortene.
Gravatar #31646 - Ronson ⅍
12. jul. 2011 17:18
Daniel-Dane (31640) skrev:
Må de det, Ronson?
Hvis man skal betale det samme for en tilsvarende "ikke-gratis" vare så må de vel gerne. Der lover jo ingen steder at porto og gebyrer er gratis.
Gravatar #31647 - vandfarve
12. jul. 2011 17:49
snesman (31634) skrev:
Man kunne overveje løsningen du selv fandt, med at smide pengene i pensioner (var det vidst), kombineret med en overførsel af de sidste måneders løn til januar. Det sidste er selvfølgelig bare at skubbe problemet foran sig, så brugbarheden vil afhænge af hvornår du afslutter studiet.

Jeg, jeg har selv lige siddet og regnet på tallene. Det bliver dyrt, siden min nettoindkomst bliver væsentligt mindre.

Ift. at skyde udbetalingerne er det muligt, men vores økonomimedarbejder var ikke helt overbevist.
Gravatar #31648 - vandfarve
12. jul. 2011 17:54
MiniatureZeus (31637) skrev:
Du kan også oprette en konsulentvirksomhed (enkeltmandsvirksomhed) -
som dit arbejde så ansætter i stedet for dig. Så betaler de lønnen til dig, og så kan du så hæve den løn som du har brug for hver måned..
Ved ikke lige om det er så simpelt som jeg giver udtryk for. Der er i hvert fald noget med virksomhedsskatten på de ~25 pct..

Først og fremmest, hvor svært er det at få et CVR-nummer? Jeg undersøgte det i en anden sammenhæng for et par måneder siden, og det lader til, at SKAT er meget selektive ift. at tillade oprettelsen af nye virksomheder.

Eksempelvis skal man retfærddiggøre oprettelsen og komme med budgetter for virksomhedens drift. Det skyldes, at de ikke vil have virksomheder, der netop er oprettet af samme årsag; for at omgå andre (skatte-)regler. Har du derfor kendskab til folk, der udelukkende oprettede en virksomhed for at omgå SU-reglerne?

Dernæst, vil den gennemsnitlige virksomhed tillade at ansætte "mig" som en virksomhedsaftale?

EDIT: Efter mit panikindlæg fik jeg snakket med vores økonomiarbejder. Det lader til, at ledelsen overvejer at skabe en fast bruttolønsordning (efter en konsulent fik købt en iPad 2 over en intermistisk version).

Hun luftede derfor muligheden for, at jeg kunne få min løn udbetalt i gadgets. Hvad siger I?
Gravatar #31649 - vandfarve
12. jul. 2011 17:56
LinguaIgnota (31638) skrev:

Fuck konsulent! Hvad med Senior Vice President and Creative Director?
Gravatar #31650 - LinguaIgnota
12. jul. 2011 17:57
<3
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login