mboost-dp1

Jeg er ham...

Gå til bund
Gravatar #31651 - Magten
12. jul. 2011 18:01
...der har sørget for fri bar på de næste par byture.. Det kan godt betale sig at løfte tunge ting nogle gange :D
Gravatar #31652 - Ronson ⅍
12. jul. 2011 18:28
...der har fundet de (rigtig) gode billeder!
Gravatar #31653 - LinguaIgnota
12. jul. 2011 18:30
Nå ja, og så gik jeg ind i butikken for at få fremkaldt billeder af nøgne studenter.
Gravatar #31654 - Ronson ⅍
12. jul. 2011 18:34
Kender I det når en gammel mand kommer ind i butikken for at få fremkaldt billeder af nøgne studenter?

Uden relation til #52 i øvrigt (srsly)
Gravatar #31655 - LinguaIgnota
12. jul. 2011 18:37
Jeg kender det i hvert fald godt.
Gravatar #31656 - Slettet Bruger [1831327921]
12. jul. 2011 18:46
Så deler du billederne.. Hører du Ronson!
Gravatar #31657 - Magten
12. jul. 2011 18:47
Ja, beviser tak!
Gravatar #31658 - Daniel-Dane
12. jul. 2011 18:48
Er det ikke Ronson, som har den der jailbaithjemmeside?
Gravatar #31659 - Daniel-Dane
12. jul. 2011 18:57
Nå, så fik jeg alligevel købt de visitkort;
Ordre total: kr. 33,82

Ikke ringe for 250 visitkort, som kommer om 21 dage. :D

Der stod dog 44 kroner for levering, inden jeg nåede til betalingen, så det er forvirrende, men jeg er ligeglad.
Gravatar #31660 - Ronson ⅍
12. jul. 2011 19:02
Her er lige et enkelt billede
http://www.knowyournewz.dk/filer/DSC01575.rar
pw = bonus!
Gravatar #31661 - Daniel-Dane
12. jul. 2011 19:03
Teaser. Du har bare at give os resten!
Gravatar #31662 - Ronson ⅍
12. jul. 2011 19:07
De andre billeder er ikke meget frækkere, og det er hende selv der har croppet det der (går jeg da ud fra), så dem beholder jeg bare for mig selv..
Gravatar #31663 - LinguaIgnota
12. jul. 2011 19:09
Ronson er ikke vores ven.
Gravatar #31664 - Ronson ⅍
12. jul. 2011 19:20
Jeg ved hvad der sker når der slipper lidt personlige oplysninger ud. Skal sgu ikke risikere at nogen kontakter pigetøsetævebarnet.

Okay, to til..
Gravatar #31665 - Slettet Bruger [1831327921]
12. jul. 2011 19:22
Ingen røv, ingen talje. :(
Gravatar #31666 - Brugernavn
12. jul. 2011 19:24
SlettetBruger (31665) skrev:
Ingen røv, ingen talje. :(

Og heller ingen patter. Ronson... har du været på diæt?
Gravatar #31667 - Daniel-Dane
12. jul. 2011 20:44
WTF, du slettede dem for hurtigt!
Gravatar #31668 - Slettet Bruger [1831327921]
12. jul. 2011 20:53
Gravatar #31669 - Ronson ⅍
12. jul. 2011 20:53
Deler aldrig noget med jer igen :(
Gravatar #31670 - XorpiZ
12. jul. 2011 20:59
Nevermind, jeg har tydeligvis for fede fingre.. jeg har åbenbart præsteret at skrive bnous! fem gange i streg :<
Gravatar #31671 - Slettet Bruger [1831327921]
12. jul. 2011 21:00
Det er

bonus!

Og jo det virker. har lige DL dem og prøvet det
Gravatar #31672 - Slettet Bruger [1831327921]
12. jul. 2011 21:01
Ronson (31669) skrev:
Deler aldrig noget med jer igen :(

Vi støtter at al information skal være frit tilgængeligt - altid.

Nvm password protection ^^
Gravatar #31673 - Daniel-Dane
12. jul. 2011 21:25
SlettetBruger (31668) skrev:
http://peecee.dk/upload/view/317023

http://peecee.dk/upload/view/317024

så uploader vi dem da bare igen ;)
Det er bonus!

If you catch my drift.

#71 læs #70 igen
Gravatar #31674 - MiniatureZeus
12. jul. 2011 21:59
vandfarve (31648) skrev:
MiniatureZeus (31637) skrev:
Du kan også oprette en konsulentvirksomhed (enkeltmandsvirksomhed) -
som dit arbejde så ansætter i stedet for dig. Så betaler de lønnen til dig, og så kan du så hæve den løn som du har brug for hver måned..
Ved ikke lige om det er så simpelt som jeg giver udtryk for. Der er i hvert fald noget med virksomhedsskatten på de ~25 pct..

Først og fremmest, hvor svært er det at få et CVR-nummer? Jeg undersøgte det i en anden sammenhæng for et par måneder siden, og det lader til, at SKAT er meget selektive ift. at tillade oprettelsen af nye virksomheder.

Altså ved da ikke om de har ændret reglerne, men jeg oprettede et enkeltmandsselskab for i 2009 via E&SS' hjemmeside og det var super nemt. Tror det tog 4-5 dage at få CVR-nummeret.
Man skal dog huske, at hvis man ikke har nogen aktivitet på nummeret (=omsætning) skal man afmelde det inden 12 måneder (i praksis inden 11. måned), da man ellers kan få nogle bøder etc. hvilket jeg var tæt på.

vandfarve (31648) skrev:
Eksempelvis skal man retfærddiggøre oprettelsen og komme med budgetter for virksomhedens drift. Det skyldes, at de ikke vil have virksomheder, der netop er oprettet af samme årsag; for at omgå andre (skatte-)regler. Har du derfor kendskab til folk, der udelukkende oprettede en virksomhed for at omgå SU-reglerne?

Altså E&SS satte ingen spørgsmål da jeg oprettede en enkeltmandsvirksomhed inden for IT.
Ville have oprettet et I/S (pga. det begrænsede tab), men der ringede en medarbejder til mig, og sagde at det kunne ikke betale sig pga. nogle gebyrer og krav om revision uanset omsætning. Så ingen problem der. Igen, det var i 2009,

vandfarve (31648) skrev:

Dernæst, vil den gennemsnitlige virksomhed tillade at ansætte "mig" som en virksomhedsaftale?

Altså om dit arbejde ansætter dig eller din konsulentvirksomhed burde være ligegyldigt. Det er vidst endda billigere for dem, da de slipper for bøvl med AM (som du selv skal betale!!), feriepenge (Som hvis også er tvunget) etc. De kan desuden vel også bruge dit honorar i deres momsregnskab, uden jeg ved det dog.

vandfarve (31648) skrev:

EDIT: Efter mit panikindlæg fik jeg snakket med vores økonomiarbejder. Det lader til, at ledelsen overvejer at skabe en fast bruttolønsordning (efter en konsulent fik købt en iPad 2 over en intermistisk version).

Hun luftede derfor muligheden for, at jeg kunne få min løn udbetalt i gadgets. Hvad siger I?

Jeg er blevet betalt i materielle goder igennem noget families virksomhed hvor jeg lavet lidt ting og sager.
Problemet er dog, at virksomheden ejer produktet indtil det er afskrevet, som regel 3 år. Hvis du forlader virksomheden inden, skal du altså betale for at få produkterne. Du skal desuden også betale, for at købe produkterne (til 25 % under markedspris eller noget i den retning), efter produktet er afskrevet. Derfor er jeg officielt stadig ansat, selvom jeg ikke laver noget eller for nogen løn.
Om man kan komme ud over det problem ved jeg ikke, og ved heller ikke om det er lovligt rent skattemæssigt, men det må økonomiarbejderen vel vide bedst.
Derudover så er det altså også svært at betale husleje og mad med iPads, hvilket du også skal tage med i dine overvejelser.
Samtidig med, at du jo også skal betale multimedieskat hvis du får nogle produkter, om falder ind under den kategori. Så umiddelbart vil jeg sige du skal overveje det grundigt. Men igen, det er noget økonomiarbejderen sikkert ved aller bedst.
Gravatar #31675 - Rasmus064
12. jul. 2011 22:09
...hvis nokia 3510 har vendt bugen i vejret efter 6-7 år :(
...der skal ud og finde ny telefon i morgen.
Gravatar #31676 - Norrah
13. jul. 2011 06:36
..som er blevet truet med at x vil gå til arbejdsmiljøstyrrelsen hvis jeg ikke fjernede det jeg havde skrevet om AGF.

Tænk sig, man undre sig over hvorfor jeg aldrig har gået op i fodbold når folk reagere så kraftigt på kommentarer om deres hold.. For det her er sgu sjovt!

Black Books skrev:
Millwall, Millwall, you're all really dreadful, and all your girlfriends are unfulfilled and alienated...
..
Gravatar #31677 - snesman
13. jul. 2011 06:37
vandfarve (31647) skrev:

Ift. at skyde udbetalingerne er det muligt, men vores økonomimedarbejder var ikke helt overbevist.

Den har jeg benyttet mig af. Jeg kan ikke se hvad der skulle holde dit firma tilbage ud over samvittigheden:)
Gravatar #31678 - terracide
13. jul. 2011 06:45
.oO(Gad vide hvad SKAT ville sgie til et lille tip om virksomhedssvindel? :) )
Gravatar #31679 - XorpiZ
13. jul. 2011 06:52
Norrah (31676) skrev:
..som er blevet truet med at x vil gå til arbejdsmiljøstyrrelsen hvis jeg ikke fjernede det jeg havde skrevet om AGF.

Hvad skrev du?

terracide (31678) skrev:

De ville formodentlig være ligeglade. De er i forvejen nødt til at prioritere deres sager, og en sag som denne har næppe høj prioritet.
Gravatar #31680 - Norrah
13. jul. 2011 06:56
XorpiZ (31679) skrev:
Hvad skrev du?

At jeg havde indgået et vædemål med vores chef, der lyder på en gratis middag, om hvorvidt de tabte deres første kamp.. og jeg har måske nok drejet det i retningen af at snart modtager jeg en gratis middag pga..

Det syntes han bare ikke var i orden. :) Men det skulle jeg ikke bekymre mig om, det ville han bare tage med arbejdsmiljøstyrrelsen.

Glæder mig næsten til at finde ud af om de griner deres røv i lasser eller om jeg skal havde et slag på hånden... :)
Gravatar #31681 - snesman
13. jul. 2011 06:57
XorpiZ (31679) skrev:
Hvad skrev du?

terracide (31678) skrev:

De ville formodentlig være ligeglade. De er i forvejen nødt til at prioritere deres sager, og en sag som denne har næppe høj prioritet.

Tja, når de har problemer med at få ressourcer til at knalde store virksomheder for ulovlig brug af transfer pricing, selvom hver medarbejder samlet giver overskud, kan det nok blive svært at forfølge en "sag" om 2 mdr. for sen lønudbetaling...
Gravatar #31682 - XorpiZ
13. jul. 2011 06:58

Præcis min pointe. Hvis man skal snyde i skat, så er det nu man skal gøre det!
Gravatar #31683 - terracide
13. jul. 2011 07:03
XorpiZ (31679) skrev:

Ikke når du kan navngive personen med adresse oveni og smide et par screenshots med, der viser "ond tro"....skal alligevel ud på Sluseholmen i morgen...så kan jeg gøre det personligt! :D
Gravatar #31684 - Mnc
13. jul. 2011 07:09
terracide (31683) skrev:
skal alligevel ud på Sluseholmen i morgen...så kan jeg gøre det personligt! :D
Go' tur. :)
Gravatar #31685 - Magten
13. jul. 2011 07:12
Kan du så ikke lige minde dem om at Vandfarve er død?
Gravatar #31686 - snesman
13. jul. 2011 07:18
terracide (31683) skrev:
Ikke når du kan navngive personen med adresse oveni og smide et par screenshots med, der viser "ond tro"....skal alligevel ud på Sluseholmen i morgen...så kan jeg gøre det personligt! :D

wat?

God tur
Gravatar #31687 - Mort
13. jul. 2011 07:25
terracide (31683) skrev:

Og når de spørger om du har noget dokumentation udover hvad du har læst af rygter på internettet, så siger du de fandeme er retarderede og at hvis de vil slås så kommer de bare an ?
Gravatar #31688 - drbravo
13. jul. 2011 07:32
Hvis du taler med en medarbejder <40 år er hun helt sikkert senil Så forstår hun ikke hvorfor sagen er så vigtig at de skal droppe alt andet for at undersøge den!
Gravatar #31689 - fjols
13. jul. 2011 07:39
Haha, min mor arbejder ved skat og hun fortæller at de afskediger utrolig mange folk for tiden og slet ikke har tid til at gøre deres arbejde, men okay, hvis der kommer screenshots på bordet såååå...
Gravatar #31690 - Mnc
13. jul. 2011 07:45
Ja, screenshots er jo uomtvistelige beviser. :)
Gravatar #31691 - XorpiZ
13. jul. 2011 07:48
fjols (31689) skrev:
Haha, min mor arbejder ved skat og hun fortæller at de afskediger utrolig mange folk for tiden og slet ikke har tid til at gøre deres arbejde, men okay, hvis der kommer screenshots på bordet såååå...

Det er også det jeg hører fra mine forældre. :D
Gravatar #31692 - tazimn
13. jul. 2011 08:01
Mnc (31690) skrev:
Ja, screenshots er jo uomtvistelige beviser. :)

Selvfølgelig er de da det..

Jeg har selv brugt dem som uomtvistelige beviser..
Gravatar #31693 - vandfarve
13. jul. 2011 12:22
MiniatureZeus (31637) skrev:
Du kan også oprette en konsulentvirksomhed (enkeltmandsvirksomhed) -
som dit arbejde så ansætter i stedet for dig. Så betaler de lønnen til dig, og så kan du så hæve den løn som du har brug for hver måned..
Ved ikke lige om det er så simpelt som jeg giver udtryk for. Der er i hvert fald noget med virksomhedsskatten på de ~25 pct..

Det må jeg undersøge muligheden af. Jeg kom aldrig så langt, at jeg skulle til at søge om et CVR-nummer, men jeg læste en masse brochurer, som faktisk afholdte mig fra at komme videre, da jeg frygtede SKAT's nazibureaukrati.

Det fører mig til...:

MiniatureZeus (31674) skrev:
Altså om dit arbejde ansætter dig eller din konsulentvirksomhed burde være ligegyldigt. Det er vidst endda billigere for dem, da de slipper for bøvl med AM (som du selv skal betale!!), feriepenge (Som hvis også er tvunget) etc. De kan desuden vel også bruge dit honorar i deres momsregnskab, uden jeg ved det dog.

Det kan ske, at jeg har misforstået dine svar og muligheden for at bruge virksomhedsskatteordningen, men alt står og falder ved, hvorvidt jeg kan indgå en aftale med, at de ophører samarbejdsforholdet med privatpersonen Mikael og laver en ny samarbejdsaftale med virksomheden Mikael.

Det er virksomheden, der skal udføre arbejdet for mit "rigtige" arbejde, og så kan virksomheden vælge at aflønne mig, så det passer med SU-fribeløbene.

Hvis ikke de indgår en aftale med virksomheden Mikael, så giver det for mig ikke mening.

MiniatureZeus (31674) skrev:
Derudover så er det altså også svært at betale husleje og mad med iPads, hvilket du også skal tage med i dine overvejelser.
Samtidig med, at du jo også skal betale multimedieskat hvis du får nogle produkter, om falder ind under den kategori. Så umiddelbart vil jeg sige du skal overveje det grundigt. Men igen, det er noget økonomiarbejderen sikkert ved aller bedst.

Det har du helt ret i, men jeg har svært brug for en ny computer, selvom jeg egentlig ikke har råd. Det vil derfor give mening, hvis jeg fik en lønnedgang og stillet en splinterny computer til rådighed i stedet.

Desuden betaler jeg allerede multimedieskat, da jeg har fri telefon (Uhh, fancy iPhone), så det vil ikke betyde noget for mit konkrete tilfælde. Men ellers har du helt ret. ;)
Gravatar #31694 - vandfarve
13. jul. 2011 12:24
snesman (31677) skrev:
Den har jeg benyttet mig af. Jeg kan ikke se hvad der skulle holde dit firma tilbage ud over samvittigheden:)

For det første er det, SVJV, ikke lovligt. Desuden har jeg brug for pengene, og det er nok mit og virksomhedens største problem. ;)

Jeg har en klar forventning om, at jeg også vil få et par bonusudbetalinger i sidste halvår af 2011 grundet det arbejde, som jeg har udført over den sidste tid. Disse vil man relativt let og ikke særligt umoralsk kunne udskyde, så det vil jeg bestemt gøre.

Men tak for tippet, uanset hvad. :)
Gravatar #31695 - vandfarve
13. jul. 2011 12:25
terracide (31678) skrev:

Lrn2read, Henrik.

Intet sted står der, at jeg svindlet, svindler på nuværende tidspunkt eller agter at ville svindle.

Lrn2read.
Gravatar #31696 - vandfarve
13. jul. 2011 12:28
Magten (31685) skrev:
Kan du så ikke lige minde dem om at Vandfarve er død?

Godt du siger det. Jeg har sgu glemt at afmelde min skat efter min død i juli 2010.

Ha, der sparer jeg lige 40 %! Hvis jeg er heldig, kan jeg også få barberet mit AM-bidrag med ned.
Gravatar #31697 - snesman
13. jul. 2011 12:35
vandfarve (31696) skrev:
Godt du siger det. Jeg har sgu glemt at afmelde min skat efter min død i juli 2010.

Ha, der sparer jeg lige 40 %! Hvis jeg er heldig, kan jeg også få barberet mit AM-bidrag med ned.

Mener der er en kendis i Hitchhikers Guide to the Galaxy, der er død af skattemæssige årsager:)
Gravatar #31698 - MiniatureZeus
13. jul. 2011 13:36
vandfarve (31693) skrev:

Det kan ske, at jeg har misforstået dine svar og muligheden for at bruge virksomhedsskatteordningen, men alt står og falder ved, hvorvidt jeg kan indgå en aftale med, at de ophører samarbejdsforholdet med privatpersonen Mikael og laver en ny samarbejdsaftale med virksomheden Mikael.

Det må være din arbejdsgiver som bestemmer det. Jeg ser ingen grund til det ikke kan lade sig gøre i hvert fald.
I princippet fyrer de jo bare dig og ansætter så i stedet Vandfarve World Corp.. Har dog lige sendt dig en facebook besked.

vandfarve (31693) skrev:

Det har du helt ret i, men jeg har svært brug for en ny computer, selvom jeg egentlig ikke har råd. Det vil derfor give mening, hvis jeg fik en lønnedgang og stillet en splinterny computer til rådighed i stedet.

Desuden betaler jeg allerede multimedieskat, da jeg har fri telefon (Uhh, fancy iPhone), så det vil ikke betyde noget for mit konkrete tilfælde. Men ellers har du helt ret. ;)

Okay, troede du ville omsætte al din løn til gadgets :) Tag dog stadig det i agt, at det aldrig bliver din computer, uden du betaler, i hvert fald ikke som sådan jeg har forstået det.
Gravatar #31699 - Hånter
13. jul. 2011 15:27
Farve, jeg står i samme situation som dig, og rammer mit max i udgangen af Juli; vores HR afdeling har desværre meddelt mig, at jeg ikke kan blive ansat som konsulent =/ Mest fordi det er en halvoffentlig virksomhed, og ja... Det ville åbenbart ikke se så godt ud.
Derimod kan de lave en arbejdsgiverbetalt pensionsordining, hvilket gør at jeg kan trække indkomsten fra i mit fradrag, ergo ingen indkomst og jeg kan så samtidig få stillet min lyst til at lege med aktier med den pensionsopsparing.

er det noget du har overvejet?
Gravatar #31700 - Slettet Bruger [1831327921]
13. jul. 2011 15:37
Hvis i tjener så meget at i kommer over max allerede.. har i så brug for støtte?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login