mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Fedt afgiften burde have tilbagevirkende kraft, således at folk skal betale skat af hvor fede de er..
Mnc (34903) skrev:Bacon omkring andet kød er også hardcore high-tier cooking.
Dog er det svært at ødelægge noget, ved at tilføje bacon. ;)
Ikke så længe siden jeg lavede farsbrød med små stykker peberfrugt & løg i farsen, og så med bacon omkring.
For satan det er mums.
Det lyder heller ikke dårligt :P
Mnc (34906) skrev:Det lyder til, at din diæt ikke indholder nokbacondeliciousnessAWESOME?
http://www.facebook.com/pages/Never-trust-someone-...
SlettetBruger (34904) skrev:Fedt afgiften burde have tilbagevirkende kraft, således at folk skal betale skat af hvor fede de er..
Fedtafgiften er et eksempel på at gode intensioner ikke er nok. Sidder nu med ansvaret for den i vores virksomhed, og det giver ekstra administration langt ud over det rimelige. Og den kommer ikke til at ramme som tilsigtet:(
snesman (34909) skrev:Fedtafgiften er et eksempel på at gode intensioner ikke er nok. Sidder nu med ansvaret for den i vores virksomhed, og det giver ekstra administration langt ud over det rimelige. Og den kommer ikke til at ramme som tilsigtet:(
Nej, når man beslutter at lave afgift på kategori i stedet for X% fedt = X% øre per 100gram, så kommer det til at ramme skævt og idiotisk og medføre masser af dejlig administration. Fanme det skammeligste lovopplæg fra en borgerlig regering.
OxxY (34910) skrev:Nej, når man beslutter at lave afgift på kategori i stedet for X% fedt = X% øre per 100gram, så kommer det til at ramme skævt og idiotisk og medføre masser af dejlig administration. Fanme det skammeligste lovopplæg fra en borgerlig regering.
Altså afgiften er på 16 kr. pr kg mættet fedt. Problemet er at man i praksis kommer til at køre efter en standardsats for hvor mange % fedt der er i fx oksekød. Man kan godt beregne mere præcist selv som virksomhed, men udgiften til administration overgår gevinsten ved en mere præcis opgørelse.
Resultatet er, at de producenter der gennem de senere år har udviklet fedtfattige produkter i nogen tilfælde kommer til at betale samme afgift som resten.
... som er godt i gang med at teste første feature (inb4 nu har jeg aldrig) af newz.dk Enhancement Suit.
Edit:
Det virkede.
Edit:
Det virkede.
snesman (34911) skrev:Altså afgiften er på 16 kr. pr kg mættet fedt. Problemet er at man i praksis kommer til at køre efter en standardsats for hvor mange % fedt der er i fx oksekød. Man kan godt beregne mere præcist selv som virksomhed, men udgiften til administration overgår gevinsten ved en mere præcis opgørelse.
Resultatet er, at de producenter der gennem de senere år har udviklet fedtfattige produkter i nogen tilfælde kommer til at betale samme afgift som resten.
Ah, det sidste jeg hørte var at ting kom i kategori. Men altså, langt de fleste varer har jo varedekleration hvor der står "heraf mættetede fedtsyrer 82% 82732 kJ", og så burde det da være rimelig ligetil. Men problemet er måske kødet hvor man bare har en cirkaværdi af fedtprocentet?
OxxY (34914) skrev:snesman (34911) skrev:Altså afgiften er på 16 kr. pr kg mættet fedt. Problemet er at man i praksis kommer til at køre efter en standardsats for hvor mange % fedt der er i fx oksekød. Man kan godt beregne mere præcist selv som virksomhed, men udgiften til administration overgår gevinsten ved en mere præcis opgørelse.
Ah, det sidste jeg hørte var at ting kom i kategori. Men altså, langt de fleste varer har jo varedekleration hvor der står "heraf mættetede fedtsyrer 82% 82732 kJ", og så burde det da være rimelig ligetil. Men problemet er måske kødet hvor man bare har en cirkaværdi af fedtprocentet?
I vores tilfælde handler det om at købe hele dyr ind og få slagtet til mange forskellige produkter. Afgiften kommer i de fleste tilfælde på varen i 1. led...
Visse produkter har desuden lang vej igennem systemet, men udgiften skal jo stadig følge varen, set fra firmaernes synspunkt...
qw_freak (34913) skrev:som er??
http://newz.dk/forum/tagwall/jeg-er-ham-84763/page697 skrev:... som skamløst reklamerer for newz.dk Enhancement Suite. Jeg laver det hele selv, hvis ingen andre melder sig, men lidt respons i ny og næ vil varme mit hjerte.
eller
http://newz.dk/forum/programmering
Du skal bare markere alle nyheder som læst, så dukker der ofte interessante tråde op.
Ah, så det du mener er at slagteri A og B køber en begge ko og betaler X i afgift. Slagteri A hælder hele pivtøjet i hakkeren og sender det til Aldi. Slagteri B skærer alt fedtet væk og smidet det ud og sender så kødet til Irma. Men da afgiften allerede er betalt kommer den på kødet alligevel, og man endersom slutbruger så med at betale det samme i afgift?
NioBe (34915) skrev:...hvis super-smarte-smarttelefon, er langsom og har fået en genstart. Kæft jeg ælsker min telefon med "Reboot" muligheden når den ter sig underligt! /Sarcasm
Androids a bitch
OxxY (34918) skrev:Ah, så det du mener er at slagteri A og B køber en begge ko og betaler X i afgift. Slagteri A hælder hele pivtøjet i hakkeren og sender det til Aldi. Slagteri B skærer alt fedtet væk og smidet det ud og sender så kødet til Irma. Men da afgiften allerede er betalt kommer den på kødet alligevel, og man endersom slutbruger så med at betale det samme i afgift?
En ko er ikke så godt et eksempel.
Lad os tage en gris i stedet for. (Alle tal er pure fiktion)
Slagteri A køber en hel gris. Regeringen har fastslået at en hel gris består af 20 % mættet fedt. Derfor skal 20 % af grisen beskattes med fedt skat.
Det betyder at baconet, som består af 80 % fedt, altså kun bliver beskattet af de 20 %, men at en nakkekam som består af 1 %, bliver beskattet af de 20 %.
Slagteri B køber også en hel gris.
De vælger så at udregne fedtprocenten på de enkelte stykker kød (mener det bliver fastsat af staten også, så selve fedtprocenten skal ikke måles).
Derved bliver bacon beskattet af de reelle 80 % fedt, mens en nakkekam kun bliver af 1 %.
Et eksempel med en ko, kan dog være hakket kød. Selvom om du køber 2% tartar-kød, så vil den stadig blive beskattet som om den var på 25 %.
Derved opfordre afgiften jo til at købe sundere, da prisforskellen stadig er lige stor.
MiniatureZeus (34922) skrev:Slagteri A køber en hel gris. Regeringen har fastslået at en hel gris består af 20 % mættet fedt. Derfor skal 20 % af grisen beskattes med fedt skat.
Det betyder at baconet, som består af 80 % fedt, altså kun bliver beskattet af de 20 %, men at en nakkekam som består af 1 %, bliver beskattet af de 20 %.
Det eneste jeg læste var NOM NOM CHEAP BACON.
MiniatureZeus (34922) skrev:En ko er ikke så godt et eksempel.
Lad os tage en gris i stedet for. (Alle tal er pure fiktion)
Slagteri A køber en hel gris. Regeringen har fastslået at en hel gris består af 20 % mættet fedt. Derfor skal 20 % af grisen beskattes med fedt skat.
Slagteri B køber også en hel gris.
De vælger så at udregne fedtprocenten på de enkelte stykker kød (mener det bliver fastsat af staten også, så selve fedtprocenten skal ikke måles).
Derved bliver bacon beskattet af de reelle 80 % fedt, mens en nakkekam kun bliver af 1 %.
Et eksempel med en ko, kan dog være hakket kød. Selvom om du køber 2% tartar-kød, så vil den stadig blive beskattet som om den var på 25 %.
Derved opfordre afgiften jo til at købe sundere, da prisforskellen stadig er lige stor.
Det eneste jeg ser er at al mad blir dyrere, som altid. Det kommer jo ikke rigtigt bag på nogle.
Men MZ hvis prisforskellen stadig er ligestor svarer det jo bare til at gøre tingene dyrere, dvs. der er endnu mere grund til at købe det billige hvis man er på stramt budget. I dont get it. Hvis der skal være incitament til at købe tartar 2% kødet skal prisforskellen til 16% da mindskes?
(og mente nok at der var katagorier på som havde bestemt hvor meget fedt der var i dyrene).
edit: men hvis slagterierne selv bestemmer så kan de vel vælge at exportere bacon'en med de 80% afgidt (og derved slippe for den?) og så sælge nakkekammen med de 1% afgift herhjemme. Og dem der vil sælge bacon kan så exportere nakkekammen istedet og fordele afgiften ligeligt.
(og mente nok at der var katagorier på som havde bestemt hvor meget fedt der var i dyrene).
edit: men hvis slagterierne selv bestemmer så kan de vel vælge at exportere bacon'en med de 80% afgidt (og derved slippe for den?) og så sælge nakkekammen med de 1% afgift herhjemme. Og dem der vil sælge bacon kan så exportere nakkekammen istedet og fordele afgiften ligeligt.
...Der hmm'er
Man kender jo godt til 'Det er altid naboen det sker for'
Vi er her ramt af lige det modsatte.. Når det kommer til software, er det altid OS der tager hensyn. Først Med autocad 'kunden/leverandøre sender i en nyere version autocad end hvad vi har' Fint nok vi bøvler med at holde viewerne up to date og tilbyder brugere at konvertere tegningerne til en ældre version.
Nu så med PDMS, vi vil opgradere til en nyere version fordi den nuværene ikke kan køre på W7-9-13. Men tegneholdet siger 'næ' for vi kan ikke forvente af vores leverandøre at de også opgradere.
GAH.
Man kender jo godt til 'Det er altid naboen det sker for'
Vi er her ramt af lige det modsatte.. Når det kommer til software, er det altid OS der tager hensyn. Først Med autocad 'kunden/leverandøre sender i en nyere version autocad end hvad vi har' Fint nok vi bøvler med at holde viewerne up to date og tilbyder brugere at konvertere tegningerne til en ældre version.
Nu så med PDMS, vi vil opgradere til en nyere version fordi den nuværene ikke kan køre på W7-9-13. Men tegneholdet siger 'næ' for vi kan ikke forvente af vores leverandøre at de også opgradere.
GAH.
OxxY (34926) skrev:Men MZ hvis prisforskellen stadig er ligestor svarer det jo bare til at gøre tingene dyrere, dvs. der er endnu mere grund til at købe det billige hvis man er på stramt budget. I dont get it. Hvis der skal være incitament til at købe tartar 2% kødet skal prisforskellen til 16% da mindskes?
Det er også derfor den er blevet skældt så meget ud.
Og tror ikke at der er ret mange slagterier/en gros-forhandlere der vil kategorisere de enkelte dele, da det må give en højere pris pga. det ekstra arbejde. I hvert fald i starten indtil der kommer en form for standardprocedure. Og så bliver kødet jo bare endnu dyrere, både det fedtfattige og det fedtrige.
...der bemærker at terra tilsyneladende er glad i dag. Ingen videre flaming eller tardness. Er slutteligt lettere bekymret.
...der også fik købt ny router, smidt dd-wrt på og fumlet vdsl2-modemet om til bridge
Jeg går ud fra at når den er sat som bridge så kaster jeg bare min WAN IP* ind som statisk WAN IP i den nye router, ja?
* Og subnet/gateway/DNS naturligvis
...der også fik købt ny router, smidt dd-wrt på og fumlet vdsl2-modemet om til bridge
Jeg går ud fra at når den er sat som bridge så kaster jeg bare min WAN IP* ind som statisk WAN IP i den nye router, ja?
Ronson (34931) skrev:...der bemærker at terra tilsyneladende er glad i dag. Ingen videre flaming eller tardness. Er slutteligt lettere bekymret.
meh. Hverken DD-WRT eller TomatoUSB fungerede med Kollegienet her. Jeg har, som følge deraf, glemt alt om DD-WRT.
Ronson (34931) skrev:...der bemærker at terra tilsyneladende er glad i dag. Ingen videre flaming eller tardness. Er slutteligt lettere bekymret.
Jeg ved heller ikke noget om DD-WRT.
...der lige er blvet "dumpet" :D "Jeg er for utålmodig og kræver bare mere opmærksomhed end jeg får".. Når man direkte siger at man ikke vil noget seriøst og det bare er spas og løjer, hvordan fanden skal vi mænd så regne ud at det betyder noget helt andet?
*Mumler noget om kvinder.. igen..*
Ronson (34935) skrev:...der ikke rigtig kan finde ud af om han kan li' Julie Zangenberg
Altså når hun åbner munden så får man lyst til at dyppe tv'et i daggammel(t) urin. Men når hun lukker den igen så ligner hun en spændstig 12-årig. DILEMMA!
Der så Sucker punch Extended cut i Lørdags, og igen idag, den kan MEGET godt anbefales frem for den originale. Der er en uofficiel 'directors cut' og den tilbyder en del bedre forklaringer, både i start og slut. og action scenerne er længere, herunder kan jeg nævne at i WWII-delen er der nogen nye scener med absurd fede lydeffekter hvis man har systemet til dem.
Desværre har Schnyder meddelt at Suker Punch er det üpperste af actionkunst har lavet, både nu og i fremtiden. Hvor den kommende 'Man of Steel' vil blive mere ala Watchmen - dvs intet vovet :( pyt, Watchmen var fed.
Det var egentlig ikke hvad jeg ville snakke om, dem med vågne øjne vil i Sucker punch spotte et sværd fra 300, som Schnyder jo også har lavet. Det er kun vist ét sekund eller 2. Men det var nok til at få mig til at drømme om det ^^ åbenbart vil min hjerne gerne ha jeg køber sådan et sværd, hvilket man jo også kan, især fordi jeg i drømmen under jagt bliver overfaldet af vilde dyr og så siger jeg til mig selv at når jeg vågner må jeg lige genoptage tanken om at anskaffe mig sådan et sværd ;D
God humor; I drømmen havde jeg en 'BlankSkostilladelse'
En skam jeg ikke bed mere mærke i det, i mine unge dage var jeg tæt på færdigtrænet til at opdage absurde stavefejl i drømme... Must be getting old
Desværre har Schnyder meddelt at Suker Punch er det üpperste af actionkunst har lavet, både nu og i fremtiden. Hvor den kommende 'Man of Steel' vil blive mere ala Watchmen - dvs intet vovet :( pyt, Watchmen var fed.
Det var egentlig ikke hvad jeg ville snakke om, dem med vågne øjne vil i Sucker punch spotte et sværd fra 300, som Schnyder jo også har lavet. Det er kun vist ét sekund eller 2. Men det var nok til at få mig til at drømme om det ^^ åbenbart vil min hjerne gerne ha jeg køber sådan et sværd, hvilket man jo også kan, især fordi jeg i drømmen under jagt bliver overfaldet af vilde dyr og så siger jeg til mig selv at når jeg vågner må jeg lige genoptage tanken om at anskaffe mig sådan et sværd ;D
God humor; I drømmen havde jeg en 'BlankSkostilladelse'
En skam jeg ikke bed mere mærke i det, i mine unge dage var jeg tæt på færdigtrænet til at opdage absurde stavefejl i drømme... Must be getting old
...Der godt lige vil nævne at boxee boxens fjernbetjening stinker, eller også gør jeg noget forkert, nogengange regetrere den ikke man trykker. og så spasser den fuldstændig ud og gentager hvad man har trykket :S andre gange har knappet sat sig fast når man trykker de for hårdt.
Godt der er alternativer ^^
Godt der er alternativer ^^
.. som lige har hoppet i hvert fald 12,5 cm i sofaen.
Sidder og googler og skriver på facebook mens fjernsynet bare køre, med lyden slukket. Pludselig, helt umotiveret, får jeg kigget op, og ind i fjæset ryger der er kæmpe manderøvhul med hår hele vejen rundt.. PÅ TV2!
Jeg er rystet! Og ser nu et eller andet med bridget jones eller sådan noget på tv3 puls tror jeg det er.. dét ved man sgu hvad er..
Sidder og googler og skriver på facebook mens fjernsynet bare køre, med lyden slukket. Pludselig, helt umotiveret, får jeg kigget op, og ind i fjæset ryger der er kæmpe manderøvhul med hår hele vejen rundt.. PÅ TV2!
Jeg er rystet! Og ser nu et eller andet med bridget jones eller sådan noget på tv3 puls tror jeg det er.. dét ved man sgu hvad er..
...Der dog kan fortælle at Boxee box, modsat pc udgaven, kan finde ud af at vise subs der ligger i MKV containeren.
Hvad den dog til gengæld IKKE ka finde ud af er at streame en mkv der liggr på en Lan forbundet PC, hvis Boxee Boxen kører WiFi :P
Ikke at jeg have tænkt mig det... men skulle lige teste subs/mkv inden jeg smækkede det hele ud på en ekstern hdd der vil være sluttet til Boxee Boxen direkte :)
Hvad den dog til gengæld IKKE ka finde ud af er at streame en mkv der liggr på en Lan forbundet PC, hvis Boxee Boxen kører WiFi :P
Ikke at jeg have tænkt mig det... men skulle lige teste subs/mkv inden jeg smækkede det hele ud på en ekstern hdd der vil være sluttet til Boxee Boxen direkte :)
Magten (34936) skrev:...der lige er blvet "dumpet" :D "Jeg er for utålmodig og kræver bare mere opmærksomhed end jeg får".. Når man direkte siger at man ikke vil noget seriøst og det bare er spas og løjer, hvordan fanden skal vi mænd så regne ud at det betyder noget helt andet?
Tillykke !
Du har hermed lært en af de livslektioner som din far burde have lært dig, som helt lille: Hvad kvinder siger og hvad kvinder reelt mener er ikke nødvendigvis det samme.
pewbe (34948) skrev:Må du så gå i de fine sko? :p
Jep. Det er nok fordi i mobber mig sådan...
fjols (34949) skrev:SlettetBruger (34941) skrev:Hvad den dog til gengæld IKKE ka finde ud af er at streame en mkv der liggr på en Lan forbundet PC, hvis Boxee Boxen kører WiFi :P
Den kan vel godt "finde ud af det".
Det er vel bare fordi dit WiFi er for langsomt til at streame den?
Det er N :( og Accesspunktet er 4 meter væk, kun med en sofaryg imellem
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.