mboost-dp1

JUG i JCP EC kan betyde ændringer i JCP

Gå til bund
Gravatar #2 - GormDK
2. jun. 2011 13:26
Den overskrift giver bare overhovedet ingen mening, hvis man ikke er programmerings-kyndig :)
Gravatar #3 - Windcape
2. jun. 2011 13:28
Og mens JCP stadigvæk skændes om politik, er resten af verden ved at indstille sig på at om et par år er der kun HTML og JavaScript tilbage, og alle andre teknologier er obsolete.

Hvorfor giver JCP ikke bare fortabt, og opgiver Java totalt? Duke Nukem Forever gik gold før Java 7 ffs.
Gravatar #4 - arne_v
2. jun. 2011 13:33
GormDK (2) skrev:
Den overskrift giver bare overhovedet ingen mening, hvis man ikke er programmerings-kyndig

He he. Det er korrekt.

Men folk kan læse links.

Gravatar #5 - arne_v
2. jun. 2011 13:35
Windcape (3) skrev:
Og mens JCP stadigvæk skændes om politik, er resten af verden ved at indstille sig på at om et par år er der kun HTML og JavaScript tilbage, og alle andre teknologier er obsolete.

Jeg tvivler lidt på at resten af verden er ved at indstille sig på at Java, .NET, PHP, C/C++ er obsolete.
Gravatar #6 - arne_v
2. jun. 2011 13:36
Windcape (3) skrev:
Hvorfor giver JCP ikke bare fortabt, og opgiver Java totalt?

Ville det ikke være lidt fjollet at droppe så stor en success?
Gravatar #7 - Windcape
2. jun. 2011 13:45
arne_v (5) skrev:
Jeg tvivler lidt på at resten af verden er ved at indstille sig på at Java, .NET, PHP, C/C++ er obsolete.
OSX Lion og Windows 8 er ellers af en anden mening!

arne_v (6) skrev:
Ville det ikke være lidt fjollet at droppe så stor en success?
Java 7 synes ikke at minde om en success. Nærmere mere om vaporware.

Hvor svært kan det være at give Java et par små udvidelser. Det er jo marginalt i forhold til hvordan C# er blevet udvidet i samme tidsperiode.

Dine links her synes bare at bekræfte tanken om at JCP er alt alt for politisk, og for lidt teknisk.
Gravatar #8 - Mnc
6. jun. 2011 07:53
GormDK (2) skrev:
Den overskrift giver bare overhovedet ingen mening, hvis man ikke er programmerings-kyndig :)

Hvis folk ikke forstår overskriften, så betyder det vel ofte også, at indholdet nok ikke vækker stor interesse hos dem. :)

Slag på tasken, but still.

Folk er vel også snart vandt til, at hvis arne lukker noget ud som man ikke fatter en daddel af, så har det ofte noget med programmering at gøre. :D
Gravatar #9 - Mort
6. jun. 2011 07:56
GormDK (2) skrev:
Den overskrift giver bare overhovedet ingen mening, hvis man ikke er programmeringsJava-kyndig :)

FYP :)
Gravatar #10 - GormDK
6. jun. 2011 12:19
Sure thing, du har helt ret. Jeg synes bare den her overskrift var lidt ekstrem og påpegede det mest for sjov.

edit: Og om ikke andet får vi da bumpet java-nørdernes tråd for dem :)
Gravatar #11 - Mnc
6. jun. 2011 12:29
GormDK (10) skrev:
om ikke andet får vi da bumpet java-nørdernes tråd for dem :)

Så længe det er arne's tråd kan det gå an.
Han har hjulpet mig flere gange. :D
(EDIT, med programmeringsspørgsmål)
Gravatar #12 - arne_v
20. jun. 2011 00:38
Windcape (7) skrev:
OSX Lion og Windows 8 er ellers af en anden mening!

Jeg har misset annonceringen af at .NET, C#, WPF, SL etc. bliver obsolete med Windows 8.

Har du et link?

Eller har du misforstået det at Windows 8 vil kopiere ideen fra PhoneGap og de andre således at man kan lave UI i HTML5, CSS og JS?

(hvilket vel vil gøre lidt indhug i XAML brugen men næppe nok til at tage livet af det - og stort set ikke ændre på behovet for C#, VB.NET og anden traditionel programmering)

Gravatar #13 - arne_v
20. jun. 2011 00:41
Windcape (7) skrev:
Java 7 synes ikke at minde om en success. Nærmere mere om vaporware.

En version der ikke er leveret endnu kan jo ligesom ikke være en success.

Men det bliver den.

Og beta har kunnet downloades i årevis og release datoen har også været kendt et stykke tid nu (28. juli), så det er lidt svært at kalde det vapourware.
Gravatar #14 - arne_v
20. jun. 2011 00:46
Windcape (7) skrev:
Hvor svært kan det være at give Java et par små udvidelser. Det er jo marginalt i forhold til hvordan C# er blevet udvidet i samme tidsperiode.

Den reelle efterspørgsel har ikke været så stor.

Men naturligvis har salget af SUN haft en indflydelse.

Nogen gange tager ting tid. Af den forskellige årsager.

Visse MS produkter har også været meget lang tid undervejs. Vista må være det mest kendte eksempel. De valgte og starte næsten forfra midt i projektet.

Gravatar #15 - arne_v
20. jun. 2011 00:50
Windcape (7) skrev:
Dine links her synes bare at bekræfte tanken om at JCP er alt alt for politisk, og for lidt teknisk.

JCP fungerer ligesom ISO, ANSI, ECMA etc. - "alle" skal høres og det tager tid og giver anledning til en del konflikter.

Men hvis SUN havde valgt konsekvent at ville bestemme alt, så havde Java næppe været så populær idag.

Generelt sætter de fleste pris på indflydelse på den teknologi de vælger at satse på.
Gravatar #16 - onetreehell
20. jun. 2011 06:33
Windcape (7) skrev:
Hvor svært kan det være at give Java et par små udvidelser. Det er jo marginalt i forhold til hvordan C# er blevet bloatet i samme tidsperiode.

Nå :)

Hvad jeg savner i jvm'en er proper tail calls. Jeg tror ikke det kommer i java 7, men jeg har ikke undersøgt det.
Gravatar #17 - arne_v
27. jun. 2011 02:56

Jeg tror ikke at der er i 7.

Jeg tror ikke engang at det er i 8.

Der er forskellige bekymringer omkring det.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login