mboost-dp1

Jule-ønsker fra U., S. and A of America...

Gå til bund
Gravatar #1 - Ju9or
21. nov. 2008 06:15
Min søster er i U.S.A lige for tiden og kommer ikke hjem før d.23.december. Og nu spørger hun hvad jeg ønsker mig til jul...

Er der nogen der kender en side lidt i stil med edbpriser.dk så jeg kan få en fornemmelse af priserne derovre på f.eks telefoner eller andet hardware...

Eller kan det simpelthen slet ikke betale sig at købe noget derovre for tiden?

What to do?

/J
Gravatar #2 - Xunil
21. nov. 2008 06:34
Du kan ønske dig Apple stuff :D
Gravatar #3 - Ju9or
21. nov. 2008 06:39
Genau... Det nævnte hun også. Hun ævlede noget om iPod's, iPhone's osv...

Men hvordan med at bruge f.eks iPhone her i DK når den er købt i USA?
Gravatar #4 - Xunil
21. nov. 2008 06:48
hmm vil tro at man skal cracke den til at kunne bruge det danske sendenet, men ville nok ikke lige købe en iPhone derovre...

Men iPods er jo ogås nice ;)
Gravatar #5 - hgul
21. nov. 2008 06:54
De oplagte ønsker ville vel være mad, men det er nok bare ikke så lækkert når hun kommer hjem igen :-P

Tøj og sko er generelt noget billigere, specielt hvis hun kan finde et outlet center og hun har styr på hvilke størrelser du skal bruge.

For at få et indtryk af priserne på hardware er der bl.a. Newegg, og så er der selvfølgelig altid Best Buy og Radio Shack, Best Buy er dog lidt smådyre alt efter hvad man skal have.
Gravatar #6 - Ju9or
21. nov. 2008 07:13
Xunil (4) skrev:
hmm vil tro at man skal cracke den til at kunne bruge det danske sendenet, men ville nok ikke lige købe en iPhone derovre...

Det der måske noget om... Er det fordi den er låst til AT&T eller hvordan?

hgul (5) skrev:
Tøj og sko er generelt noget billigere, specielt hvis hun kan finde et outlet center og hun har styr på hvilke størrelser du skal bruge.

For at få et indtryk af priserne på hardware er der bl.a. Newegg, og så er der selvfølgelig altid Best Buy og Radio Shack, Best Buy er dog lidt smådyre alt efter hvad man skal have.

Tøj og sko lyder faktisk som en mulighed...

Jeg tjekkede lige en netbook (Acer Aspire One) på Newegg og Bestbuy... Der er kun ~200 kr at spare i forhold til DK... Så den tror jeg at jeg dropper igen :)

Og GPS'er er vel heller ikke den bedste ide... ;)
Gravatar #7 - vandfarve
21. nov. 2008 07:45
Jeg ved ikke, hvor din søster er pt, men hvis hun er i nærheden af New York, så kan jeg på det kraftigste anbefale at stoppe i Century 21st/21 Century. Det er en outletstore med varer af rigtig høj kvalitet, og du kan få Armani, Hugo Boss og en masse andre mærker til ned til 25% af orginalpris.

Problemet er blot, at det er svært at fortælle hende, hvad hun skal købe. Hmm...
Gravatar #8 - Ju9or
21. nov. 2008 09:04
Jeg var lige inde for at se C21's hjemmeside... Det ser slet ikke tosset ud..

De startede ud på vestkysten og slutter på østkysten så de kommer også til New York... Det er bare at jage hende ind i biksen :)
Gravatar #9 - trylleklovn
21. nov. 2008 09:47
Det ville være dumt at købe en iPhone da hun så skal skrive under på et meget dyrt abbonnement, som varer i 2 år og der er endnu ingen uofficielle unlockingsmetoder til iPhone 3g.

Hvis hun køber større ting kommer hun sikkert til at betale told.
Gravatar #10 - vandfarve
21. nov. 2008 09:49
trylleklovn (9) skrev:
Hvis hun køber større ting kommer hun sikkert til at betale told.

Jeg vil på ingen måde opfordre til at bryde loven (...), men mine egne erfaringer siger, at toldmyndigheden maksimalt stopper mellem 0,1-1% af alle, hvorfor sandsynligheden er på din side. Dog skal man være opmærksom på de økonomiske konsekvenser, hvis man ikke fortolder sine varer frivilligt, da disse kan være meget høje.
Gravatar #11 - Ju9or
21. nov. 2008 10:57
Sådan noget som tøj og sådan kan de vel ikke se om hun har købt over-there eller ej. Medmindre det selvfølgelig er pakket pænt ind i gavepapir. Det er vel op til tolderen at bevise at det er noget hun har købt i US?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login