mboost-dp1

K: Phono/minijack-kabel

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
24. feb. 2011 13:50
Kære flotte fyre,

Jeg står og skal købe et phono/minijack-kabel, da mit forrige blev revet i stykker, da en stiv nordmand faldt over det (til referatet kan jeg fortælle, at jeg siden hen rev hende i stykker, men det er en heeelt anden historie).

Mine krav er ikke de store, da det skal være godt og relativt billigt, så hvad skal jeg vælge?

Jeg har fundet en del produkter hos AV-Cables.dk i forskellige kvaliteter til forskellige priser. Da jeg regner med at købe et 10 meter-kabel, må det gerne være af en ordentlig kvalitet, men med hvilket kabel får man mest værdi for pengen?

TL;DR: Hvilket phono/minijack-kabel skal jeg købe?
Gravatar #2 - vandfarve
24. feb. 2011 14:02
Fuck!

"Pengene" menes der selvfølgelig, ikke "pengen". Det lyder jysk. For jysk.
Gravatar #3 - mfriis
24. feb. 2011 14:59
De gange jeg har haft brug for at skifte det ud har jeg købt nogle connectors/stik af højere kvalitet og derudover brugt en almindelig el-ledning.

Det fungerer ganske fint, er billigt, kan være så langt du gidder gå på kompromis med lyden samt du slipper for at dreje og trykke på stikket når de typiske billige stik bliver dårlige.

Jeg har efterhånden haft en del minijack kabler der er tapet op på sig selv for at omgå en løs forbnidelse :)
Gravatar #4 - vandfarve
24. feb. 2011 15:03
mFriis (3) skrev:
De gange jeg har haft brug for at skifte det ud har jeg købt nogle connectors/stik af højere kvalitet og derudover brugt en almindelig el-ledning.

Okay, jeg efterspørger løsninger, hvor man ikke skal foretage sig noget aktivt udover at taste ens Dankort-oplysninger ind.

Jeg har hverken elledninger eller stik, det vil tage for lang tid at spørge min far om at bringe det herind, og da jeg bor i København K, så er der for langt til den nærmeste Silvan/Bauhause/elektriker/what-ever.

Ellers tak for forslag. :)
Gravatar #5 - mfriis
24. feb. 2011 15:06
Brinch Elektronik ved Nørreport forhandler en bred vifte af stik og kabler som du selv kan patche sammen.

Alternativt har de masser af den slags kabler færdiglavet og klar til brug. Priserne fra den ene til den andne ende.

Det er desuden kompetente folk derinde og jeg har ikke indtrykket at de er audiophile facister som prakker dig guldkabler med platin stik på :)

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&...
Gravatar #6 - vandfarve
24. feb. 2011 15:15
... jeg kan godt se, hvor vi er på vej hen. Det sker, når man spørger nørder, for så er intet udover det ypperste godt nok. Jeg tilhører ofte selv den gruppe, men bare ikke lige ift. audio-verdenen. :)

Hvad er prisniveauet derinde? Jeg tænker ikke, at jeg vil bruge mere end 2-300 kroner (som man åbenbart kan få et rimeligt kabel for hos AV-fyrene) for et kabel på maks. 10 meter.

Jeg tvivler på, at mit rådighedsbeløb er nok til at kunne få et ordentligt stik derinde. Men måske skal man kaste ud i det selv? Det kræver jo ikke andet end en bidetang og så det løse.
Gravatar #7 - mfriis
24. feb. 2011 16:29
#6 nu er det 2 år siden jeg boede derinde omkring så jeg kender ikke prisniveauet længere (det var ekstremt bredt dengang. 50-500 kroner nemt). Umiddelbart ser jeg ikke 2-300 kroner som nogen hindring, for de penge kunne du (næsten) i elgiganten købe et HDMI kabel på en 2-3 meter :)

Husk at medberegne fragt og en dødsyg tur på posthuset. Pakkeposten har sjovt nok ikke forstået hvordan en postkasse virker endnu.
Gravatar #8 - trylleklovn
24. feb. 2011 16:37
vandfarve (6) skrev:
Jeg tilhører ofte selv den gruppe, men bare ikke lige ift. audio-verdenen.

Lyder som om chancen for, at andet udstyr end kablet vil være afgørende for din lydoplevelse er overhængende.
Gravatar #9 - vandfarve
24. feb. 2011 17:09
trylleklovn (8) skrev:
Lyder som om chancen for, at andet udstyr end kablet vil være afgørende for din lydoplevelse er overhængende.

Præcis, men det tør jeg ikke sige offentligt herinde. :)

Jeg har et onboard lydkort på computeren og bruger et Sony-anlæg til 3.000 kroner med indbygget forstærker, så det er ikke just det audiotive ansemble, som man skal bruge på at score nogen af jer.
Gravatar #10 - vandfarve
24. feb. 2011 17:10
mFriis (7) skrev:
Husk at medberegne fragt og en dødsyg tur på posthuset. Pakkeposten har sjovt nok ikke forstået hvordan en postkasse virker endnu.

Døgnposten ftw (som jeg dog boycotter for tiden, da der er for langt derhen).

Nu får jeg derfor ofte leveret pakkerne til arbejdet, hvor jeg alligevel kommer 2-4 gange om ugen. :)
Gravatar #11 - vandfarve
24. feb. 2011 22:11
Nogen andre bud? :)
Gravatar #12 - vandfarve
27. feb. 2011 21:22
Okay, jeg klarede mig selv.

Så kan I lære det, bitches!
Gravatar #13 - Norrah
27. feb. 2011 23:01
Gå efter det billigste der er forgyldt, det er ikke så meget dyrere..
Skulle du stå med to kabler af forholdsvis ens pris du ikke kan bestemme dig om, så gå efter det tungeste.

Det er meget simpelt.

Jeg købte nogle kabler til 3500,- for et sæt på en auktion(gav like 800,-), og jeg kunne ikke høre forskel på dem og når det samme signal blev sendt digitalt..
Gravatar #14 - vandfarve
27. feb. 2011 23:08
Norrah (13) skrev:
Gå efter det billigste der er forgyldt, det er ikke så meget dyrere..
Skulle du stå med to kabler af forholdsvis ens pris du ikke kan bestemme dig om, så gå efter det tungeste.

Det er meget simpelt.

Mange tak for rådet. Det var faktisk det, jeg gjorde, men jeg er glad for, at du post-købet støtter mit valg. :)

PS: Hvis du ikke er helt fattig efter din USA-tur, så kan dette måske have din interesse.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login