mboost-dp1

Karl Koders Kode Guide

Gå til bund
Gravatar #1 - Wohoo.dk
14. aug. 2003 12:33
Vil lige reklamere for det der gerne skulle blive en vild programmerings side engang. Systemet er så småt færdigt, nu mangler indholdet bare. Så hvis der er nogle ægte Karl Kodere her på Newz, så er det bare ind og poste nogle guides og links ;-)

[url=http://wohoo.dk/karlkoder/
]http://wohoo.dk/karlkoder/[/url][/url]

På forhånd tak!

(Det er ok at spamme på tagwall'en ik?)
Gravatar #2 - seahawk
14. aug. 2003 12:36
Nogen speciel grund til at du ikke "understøtter" c# og java?
Gravatar #3 - Wohoo.dk
14. aug. 2003 12:39
Det kan der hurtigt komme, jeg koder ikke selv de sprog, og har derfor ikke sat dem ind, før nogen har bedt om det. 2 sek...
Gravatar #4 - seahawk
14. aug. 2003 12:43
Og så selvfølgelig killer spørgsmålet:

Hvad tilbyder dit site mig som 100 andre sites ikke allerede kan tilbyde mig? :o)
Gravatar #5 - Wohoo.dk
14. aug. 2003 12:48
At det ikke er begynder-tutorials og artikler, men guides som er beskrivelser af funktioner, elementer, begreber eller kodestumper, altså mere simpelt og koncentreret, (Efter min mening).
Det jeg gerne vil have er at det skal være så man f.eks. kan søge på en bestemt funktion, også få en beskrivelse på et sprog der er til at forstå sammen med et lille eksempel.
Andre sider synes jeg tit laver tingene lidt mere omfattende, og dermed nogle gang forvirrende.

Nåjo, også er navnet også sejere ;-)
Gravatar #6 - Gruesome
14. aug. 2003 12:55
Du skal da også ha' et link til sangen.
Gravatar #7 - Wohoo.dk
14. aug. 2003 12:57
Det er der allerede på About siden :-)
Gravatar #8 - seahawk
14. aug. 2003 13:05
Det jeg gerne vil have er at det skal være så man f.eks. kan søge på en bestemt funktion, også få en beskrivelse på et sprog der er til at forstå sammen med et lille eksempel.

Hvis det er dit håb, forstår jeg ikke hvorfor der tillades sætninger som denne:

"Klasse A", skal aggregeres ind i "Klasse B".
Dette gøres ved at oprette et objekt af typen "Klasse A" i "klasse B"s klassedefinition.

Hvis dit håb er at lave et site for begyndere, vil jeg godt love at sådan en smøre ikke hjælper på forståeligheden!
Gravatar #9 - Wohoo.dk
14. aug. 2003 13:08
Nej, det skal heller ikke kun være til begyndere (skrev det nok forkert før), de roder jo ikke rundt i klasser og objekter, de vil nok mere have brug for at lære om if-sætninger ods.
Der skal være til alle niveauer, også kan man søge efter det man har brug for at lære mere om.
Gravatar #10 - seahawk
14. aug. 2003 13:09
Derudover er der intet kød på de eksempler der gives - Eksempelvis den stump om nedarvning i C++ - kik på det en gang til og forklar mig lige præcist hvad en begynder får ud af det! :)

Du må endelig ikke tro at det er en flame, men hvis du, i mine øjne, havde ment det seriøst, havde du startet med det svære - at sørge for content FØRST!

Enhver "idiot" kan kaste lidt php/asp/whatever sammen der kan samle lidt links og små tekst bidder på et site... :o)

Så jeg kan sagtens sympatisere med målet, men jeg mener du griber løsningen HELT forkert an! :)
Gravatar #11 - Wohoo.dk
14. aug. 2003 13:15
Grunden til de lidt svære guider, er at jeg lavede siden for at repitere lidt kode inden min programmerings-eksamen, og så lavede guiderne som notater. Og jeg kan da godt forstå det du mener, for man kan ikke lære objekt orienteret programmering udfra de få jeg har lagt ind, men de er meget gode hvis man lige har glemt syntaksen eller sådan noget. Men hvis der nu var guides ligesom dem til alle områder i programmering ville det jo være en kanon database, som man altid lige ville kunne slå op i når man er i tvivl om noget.
Gravatar #12 - Gruesome
14. aug. 2003 15:22

Det havde jeg overset. Var vidst ellers inde forbi at kigge :).
Gravatar #13 - Kisbye
24. aug. 2003 19:28
Du bør lave en politik omkring beskyttelse af privat oplysninger.

Det er vigtigt i disse spam-tider.

Før giver jeg ikke oplysninger væk som f.eks. min email adresse.
Gravatar #14 - sKIDROw
24. aug. 2003 22:55
Er der ikke nogen der har mod på at lave noget, til os som desperat derne vil igang.
Men finder det meget tørre stof, og generelt mangel på begynder guides temmelig trist.
Hvor starter man, hvordan kommer man igang?,osv.. ;)
Gravatar #15 - seahawk
25. aug. 2003 07:51
Gravatar #16 - sKIDROw
25. aug. 2003 08:57
#15 seahawk

Tnx.. :)
Det må jeg lige kigge på.
Har ikke programmeret siden Basic på C64'eren.. hehe
Men er blevet lidt hooked på idéen om at komme igang, nu hvor jeg igen er omgivet af kildekode man kan lege med.. ;)
[Abonnerede på C64 blade den gang, hvor der var programlistninger i.. :)]
Gravatar #17 - hundeboll
25. aug. 2003 09:04
#16 sKRIDROw:

Er lige startet på PHP... De siger jo, at det er en god ingangsvinkel til C++ og så er det sjovt. Er startet med en bog fra IDG (www.idgforlag.dk), men det er kun til starten og den er meget begyndervenlig.
Gravatar #18 - seahawk
25. aug. 2003 09:09
php er IKKE er god indgangsvinkel til c++ - trust me! :)

php's oop aspekter kan ligge på et meget lille sted, og et typisk php script og et typisk c++ har meget lidt med hinanden at gøre i opbygning og bagved liggende tankegang.

php er mere c måden at gøre tingene på!
Gravatar #19 - hundeboll
25. aug. 2003 09:12
ok... Så er det bare mig der har hørt forkert.
Men synes nu stadigvæk det er sjaw ;o)
Gravatar #20 - sKIDROw
25. aug. 2003 11:31
PHP er dog også en ting jeg skal kigge på.
Men poster nok herinde, når jeg er parat til lidt assistance til min side (Linuxdocs.dk)
Serveren venter på at blive sat op, efter et størrere diskcrash... ;)
Men vil helst lære rigtig programmering, så jeg kan hjælpe lidt bedre til i Gentoo community'et.. ;)
Regner med at starte blidt inden C(++), assembler bliver nok ikker aktuelt foreløbigt.. ;oD
Gravatar #21 - Wohoo.dk
27. aug. 2003 18:37
Rigtigt nok, men nu er siden ikke så stor endnu, så jeg venter lidt med at sætte advokater på sagen :-) Og man behøver heller ikke skrive sin email, ICQ eller et andet medie er ok.
Gravatar #22 - BurningShadow
29. aug. 2003 13:42
Wee, "Den Ægte Karl Koder" hørte jeg den anden dag...

Er der nogen der siger noget til at jeg har den Uorginal?
Gravatar #23 - Wohoo.dk
1. sep. 2003 13:11
Uoriginal?? Er der ikke kun en Karl Koder sang?
Gravatar #24 - Cluq
1. sep. 2003 21:17
Et lille forslag til din site:

Udover en liste af links og guides, hvad så med en liste over hvilke bøger folk foreslår man læser for at begynder med f.eks. Java? Og evt. et link til hvor de kan bestilles...

/Cluq
Gravatar #25 - Wohoo.dk
3. sep. 2003 11:18
God ide! Det havde jeg ikke tænk på, da jeg ikke er for vild med at læse bøger, men det er jo desværre nødvendigt engang imellem :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login