mboost-dp1
KaZaa/TDC/Apg rygte eller sandhed?
KaZaA har lavet en aftale med TeleDanmark om at udlevere alt (ip adresser og trafik info) til Politiet. Bruger du KaZaa vil jeg anbefalde du ikke henter mere, rydder op på din harddisk og fjerner evt. ulovlige filer. Dette er blevet fortalt af en medarbejder inde på Teledanmark.Oplysningerne er blevet leveret.
Er det sandt eller er det et rygte? Nogen der kan sige mig det? Ikke fordi jeg bruger KaZaa eller lignende. Er hvertfald meget svært uden internet :D
Udfra hvad jeg kan se så er det intet mere end et kødebrev
For det første, hvordan kan et program lave en aftale med politiet?, har kazaa ligepludselig udviklet intelligens og samvittighed? eller mener den dårlige joker måske Sharman Networks der har lavet kazaa
for det andet, hvorfor ville Sharman Networks dog udlevere disse oplysninger, de skader jo deres kundedatabase
for det tredje, er i klar over hvor mange oplysninger det er, de så skulle have registreret? Prøv at læse Hektor's artikel under "artikler" http://www.newz.dk/articles_item.php?id=2 for at få en ide om hvad jeg taler om
Om i så downloader ulovlige filer er en anden sag, som jeg politisk korrekt må sige: lad være med det
For det første, hvordan kan et program lave en aftale med politiet?, har kazaa ligepludselig udviklet intelligens og samvittighed? eller mener den dårlige joker måske Sharman Networks der har lavet kazaa
for det andet, hvorfor ville Sharman Networks dog udlevere disse oplysninger, de skader jo deres kundedatabase
for det tredje, er i klar over hvor mange oplysninger det er, de så skulle have registreret? Prøv at læse Hektor's artikel under "artikler" http://www.newz.dk/articles_item.php?id=2 for at få en ide om hvad jeg taler om
Om i så downloader ulovlige filer er en anden sag, som jeg politisk korrekt må sige: lad være med det
jeg vil så tilføje til #1 at programmer så f.eks. Kazaa jo åbner din firewall - _også selvom du er firewalled_ - derfor lyder det ikke usandsynligt for mig, at det har været muligt at finde oplysninger om IP og trafik fra din spand. Men at Kazaa skulle gøre det syns jeg lyder lidt for fantastisk, kan heller ikke se hvorfor i alverden de ville inddrge TDC i sagen.
Det jeg beskrev er naturligvis ulovligt, men med TDC's moral hvad angår håndtering af private oplysninger kunne man vil forestille sig at de kunne have endt hos politiet, om de skulle have disse data.
Tror bare jeg stille og roligt vil læne mig tilbage og glæde mig over mit sonofon-internet :)
Det jeg beskrev er naturligvis ulovligt, men med TDC's moral hvad angår håndtering af private oplysninger kunne man vil forestille sig at de kunne have endt hos politiet, om de skulle have disse data.
Tror bare jeg stille og roligt vil læne mig tilbage og glæde mig over mit sonofon-internet :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund