mboost-dp1
Kender i det?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
At man er på arbejde, og på et tidspunkt ser at to af firmaets kalve, går på parkeringspladsen. Udenfor indhegningen...?
Nej, det gør i forhåbentligt ikke, det er nok kun mig der arbejder et sted (DVD fabrik!) hvor man har kvæg...
Nej, det gør i forhåbentligt ikke, det er nok kun mig der arbejder et sted (DVD fabrik!) hvor man har kvæg...
Tjaa, de giver ikke engang mælk...
Som jeg har forstået det, blev de indkøbe fordi ham der skulle slå græs, ikke kunne finde ud af at han kun skulle gøre det rundt om fabrikken, og ikke på den sjat jord der fulgte med. Løsningen var så åbenbart at købe kvæg...
Tjaa, de giver ikke engang mælk...
Som jeg har forstået det, blev de indkøbe fordi ham der skulle slå græs, ikke kunne finde ud af at han kun skulle gøre det rundt om fabrikken, og ikke på den sjat jord der fulgte med. Løsningen var så åbenbart at købe kvæg...
wat? Så nu har i en bondemand til at passe jeres kvæg, i stedet for en gartner til at slå græs.. det giver da absolut ingen mening..
Men hvorfor køer? hvorfor ikke bare få den mand som er uddannet inden for landbrug til at slå græsset, i stedet for at fodre køerne?
BurningShadow (1) skrev:At man er på arbejde, og på et tidspunkt ser at to af firmaets kalve, går på parkeringspladsen. Udenfor indhegningen...?
Er LEGO en DVD-fabrik? Kan huske at jeg, som en del af rutinerne som P-vagt i Legoland (skrev ikke bøder - var ikke en del af jobbet!!) skulle køre op til LEGOs fabrik for at se om køerne havde det fint nok..
Alrekr (11) skrev:BurningShadow (1) skrev:At man er på arbejde, og på et tidspunkt ser at to af firmaets kalve, går på parkeringspladsen. Udenfor indhegningen...?
Er LEGO en DVD-fabrik? Kan huske at jeg, som en del af rutinerne som P-vagt i Legoland (skrev ikke bøder - var ikke en del af jobbet!!) skulle køre op til LEGOs fabrik for at se om køerne havde det fint nok..
Køer ved legofabrikken? Jeg så da ikke nogen da jeg var på virksomhedsbesøg igår. Nu er jeg lidt skuffet.
Alrekr (11) skrev:Er LEGO en DVD-fabrik? Kan huske at jeg, som en del af rutinerne som P-vagt i Legoland (skrev ikke bøder - var ikke en del af jobbet!!) skulle køre op til LEGOs fabrik for at se om køerne havde det fint nok..
Hvornår var det? Mener jeg ikke nogle af os blev sat til for nogle år siden.
Alrekr (13) skrev:De var der engang i hvert fald - mellem højlageret og hovedvejen.
De er da skam stadig, men det kan jo være de har gemt sig da #12 var på besøg ;)
freesoft (15) skrev:Hvornår var det? Mener jeg ikke nogle af os blev sat til for nogle år siden.Alrekr (13) skrev:De var der engang i hvert fald - mellem højlageret og hovedvejen.
De er da skam stadig, men det kan jo være de har gemt sig da #12 var på besøg ;)
Hmm ellers er det fordi jeg brugte den ene halvdel af dagen på at sidde i et mødelokale(kæphesten) og drikke kaffe, lege med lego og få god mad. Og så den anden halvdel på støberiet på kornmarken.
Ja - overraskende nok ... Der render også køer ved os ... Selvom jeg nu synes de burde ligge i min fryser?
BurningShadow (1) skrev:At man er på arbejde, og på et tidspunkt ser at to af firmaets kalve, går på parkeringspladsen. Udenfor indhegningen...?
Nej, men jeg kender det. Da var man en lille spejder tøs og var ude på tur, og man er på vej til at finde frem til et mål. Og man går forbi en bondgård. Man kigger ind imod bondgården og sir; ej en fin tyr.
Hvorefter det går op for os allesammen at denne tyr stod uden for indhegningen. Imellemtiden løber der 2 alm køer ud og stikker af. Vi får kontakt til bondmanden hvor efter han ræser afsted på sin vilde traktor efter de her to køer, imens vi stadigvæk har en tyr der går på fri fod...
Ja, det var en god dag. Hvor jeg dog hader spejder!
Vestfrost har ænder og kalkuner.
Hvilket giver meget sjov med aprilsnar når min kammerat skal opdatere kantinens menu på deres intrawob.
Hvilket giver meget sjov med aprilsnar når min kammerat skal opdatere kantinens menu på deres intrawob.
I er fandeme underlige derovre i jydelandet..
Her på sjælland har vi dyr i zoologisk have og i irmas køledisk.. punktum.
Her på sjælland har vi dyr i zoologisk have og i irmas køledisk.. punktum.
Tror LEGO (<- ja man lærer at skrive det med stort) har haft Skotsk Højlandskvæg gående på markerne mellem hovedvejen og lageret, siden tilbage fra den tid hvor min far også arbejdede der. Typisk stod/står(?) de i nærheden af kæmpeklodserne nærmest vejen.
Har dog ikke haft køer rendende, men det skete da fra tid til anden i sin tid, at en af naboens hopper stod i forhaven og kiggede ind ad vinduet. Så måtte man jo pænt gå ud og sige at hun skulle gå hjem...
Men i øvrigt, hvorfor lige kvæg hvis det er ud fra et græsædnings-mæssigt synspunkt? Til det formål er får eller geder mange gange mere effektive.
Har dog ikke haft køer rendende, men det skete da fra tid til anden i sin tid, at en af naboens hopper stod i forhaven og kiggede ind ad vinduet. Så måtte man jo pænt gå ud og sige at hun skulle gå hjem...
Men i øvrigt, hvorfor lige kvæg hvis det er ud fra et græsædnings-mæssigt synspunkt? Til det formål er får eller geder mange gange mere effektive.
Geder kræver en dyr indhegning og del pasning. Desuden skal man have mange før de har det godt. En ko skal bare have lidt ståltråd med stød i, så bliver den tilbage, med mindre den bliver bange eller noget..
Måske er det derfor..
Måske er det derfor..
freesoft (15) skrev:Hvornår var det? Mener jeg ikke nogle af os blev sat til for nogle år siden.
Så gjorde jeg åbenbart for meget.. Jens (tror jeg det var han hed; ham som hadede parkeringshuset af et godt hjerte) tog mig der forbi da jeg skulle læres op. Gik ud fra at jeg skulle derop for at kigge til dem.
MiniatureZeus (24) skrev:Geder kræver en dyr indhegning og del pasning. Desuden skal man have mange før de har det godt. En ko skal bare have lidt ståltråd med stød i, så bliver den tilbage, med mindre den bliver bange eller noget..
Måske er det derfor..
... og det ved du, fordi du kommer fra Køge? Aha...
vandfarve (26) skrev:MiniatureZeus (24) skrev:Geder kræver en dyr indhegning og del pasning. Desuden skal man have mange før de har det godt. En ko skal bare have lidt ståltråd med stød i, så bliver den tilbage, med mindre den bliver bange eller noget..
Måske er det derfor..
... og det ved du, fordi du kommer fra Køge? Aha...
Nej, det ved jeg fordi mine svigerforældre har haft geder.. og de bor på landet..
Desuden hedder det fra Køge af!
MiniatureZeus (27) skrev:Nej, det ved jeg fordi mine svigerforældre har haft geder.. og de bor på landet..
En af mine naboer har geder, og han siger det er noget af det nemmeste nyttedyr man overhovedet kan have.
Jeg har været til kursus i husdyrhold, og der fik jeg indtryk af at køer er noget af det dyreste og mest besværlige at have gående.
Men ekspert er jeg skam ikke, så hvad ved jeg. :)
nlsn (22) skrev:Tror LEGO (<- ja man lærer at skrive det med stort) har haft Skotsk Højlandskvæg gående på markerne mellem hovedvejen og lageret, siden tilbage fra den tid hvor min far også arbejdede der. Typisk stod/står(?) de i nærheden af kæmpeklodserne nærmest vejen.
LEGO er stadig medlem af Avlsforeningen for Skotsk Højlandskvæg. Det er i øvrigt noget ret nemt kvæg at passe. Men de er pænt dyre.
myplacedk (29) skrev:han siger det er noget af det nemmeste nyttedyr man overhovedet kan have.
Ser man bortfra at hannerne pisser på dem selv, så ja :D
myplacedk (29) skrev:En af mine naboer har geder, og han siger det er noget af det nemmeste nyttedyr man overhovedet kan have.
Jeg har været til kursus i husdyrhold, og der fik jeg indtryk af at køer er noget af det dyreste og mest besværlige at have gående.
Men ekspert er jeg skam ikke, så hvad ved jeg. :)
Min ekspertise går på de gange jeg har klappet i zoo og fodret dem med de der peanutschips. Derudover har jeg bare snakket med min svigerfar omkring hvorfor de ikke havde geder mere...
GormDK (32) skrev:Hannerne (som er kastrerede) prøver at parre sig med hinanden...
Det gør de :) Meget normalt :D "Det har jeg set mine forældre gøre" ^^ Især når de er kid
Chewy (35) skrev:@34
Det lyder som en meget traumatisk oplevelse... ;-)
Men at porres forældre er to kastrede bøsser giver en del mening.
Hvorfor det blev kvæg (Skotsk Højlandskvæg), ved jeg ikke, men bossen er sgu ikke helt normal, så meget ved jeg med sikkerhed :D
Selv ville jeg foretrække strudse, men de spiser nok ikke så meget græs, og kan nok også kun gå ude, nogle få måneder om året. Det er jo en DVD fabrik, ikke en gård ;)
Det kunne sgu ellers være festligt, hvis det var en struds der stak af, i stedet for en kalv...
Selv ville jeg foretrække strudse, men de spiser nok ikke så meget græs, og kan nok også kun gå ude, nogle få måneder om året. Det er jo en DVD fabrik, ikke en gård ;)
Det kunne sgu ellers være festligt, hvis det var en struds der stak af, i stedet for en kalv...
Så folk oplever faktisk, at nogen leverer køer til dem gratis? Pænt nederen at vågne op til en kø i ens baghave, som er blevet doneret lovligt. Forestil jer al det arbejde, det kæver at slagte den.arne_v (40) skrev:#39
Sådan nogen kan stjæles.
Naturligvis kan en ko også stjæles, men det er nu ikke helt nemt og mit gæt er at antal stjålne køer i Danmark er ca. 0 om året.
Løsningen er selvfølgelig "lawnbots", som vejer det samme som køerne.
Daniel-Dane (42) skrev:Løsningen er selvfølgelig "lawnbots", som vejer det samme som køerne.
Bare spørg B&O.
arne_v (40) skrev:mit gæt er at antal stjålne køer i Danmark er ca. 0 om året.
"En 69-årig mand er anholdt for at stjæle en ko, skyde den og partere den med en motorsav." - http://www.b.dk/danmark/mand-gik-amok-paa-en-stjaa... - Juni, 2009
Daniel-Dane (42) skrev:Så folk oplever faktisk, at nogen leverer køer til dem gratis? Pænt nederen at vågne op til en kø i ens baghave, som er blevet doneret lovligt. Forestil jer al det arbejde, det kæver at slagte den.arne_v (40) skrev:#39
Sådan nogen kan stjæles.
Naturligvis kan en ko også stjæles, men det er nu ikke helt nemt og mit gæt er at antal stjålne køer i Danmark er ca. 0 om året.
Løsningen er selvfølgelig "lawnbots", som vejer det samme som køerne.
Er det en kø af køer du har i baghaven eller en kø af lawnbots? :p
Kender i det...
...at man har en stående ordre om at tage på McDonalds, hvis firmaet brænder, og så ændre bossen pludselig holdning, bare fordi der går ild i pisset?
...at man har en stående ordre om at tage på McDonalds, hvis firmaet brænder, og så ændre bossen pludselig holdning, bare fordi der går ild i pisset?
Ja, der udbrød så en mindre brand (udendørs), og så skulle vi pludselig ikke smutte på McDonalds alligevel.
Her brænder vi ikke skiverne, vi brænder bygningerne...
Ja, der udbrød så en mindre brand (udendørs), og så skulle vi pludselig ikke smutte på McDonalds alligevel.
Her brænder vi ikke skiverne, vi brænder bygningerne...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.