mboost-dp1
knækket cd :(
Det er vist kun tilladt for ejermanden at kopiere cd'en, og det er jo ikke tilfældet ved KaW, hvor det er hans vens cd han vil kopiere.
Men der er så måske en undtagelse, men jeg mener kun den gælder ved film/musik, det er at det måske kunne være legitimt for vennen at kopiere cd'en for derefter at forære den til KaW, eller at udlåne den til ham, og så han selv gør det.
Men lige meget hvad, så er det ikke lovligt at hente spil fra nettet, medmindre det er spil producenten har lagt ud, eller du har en tilladelse til at gøre det.
Men der er så måske en undtagelse, men jeg mener kun den gælder ved film/musik, det er at det måske kunne være legitimt for vennen at kopiere cd'en for derefter at forære den til KaW, eller at udlåne den til ham, og så han selv gør det.
Men lige meget hvad, så er det ikke lovligt at hente spil fra nettet, medmindre det er spil producenten har lagt ud, eller du har en tilladelse til at gøre det.
Jeg har lige kigget lidt på det, din ven kan heller ikke kopiere spillet og forære det til dig, da reglen kun omfatter film og musik.
her er lige et lille udpluk fra det direktiv:
Edb-programmer:
"Ovenstående regler gælder ikke for edb-programmer, herunder computerspil. Her må du ikke foretage kopiering til personlig brug, men derimod kun nødvendig brugs- og sikkerhedskopiering. Det er ikke forbudt at omgå kopispærringer, der beskytter edb-programmer."
Det gør det måske lidt svært at kopiere "Diablo 2", eftersom det er kopibeskyttet med SecuROM v2 - og derfor ifølge det direktiv ikke tilladt at kopiere - men dermed ikke sagt at man ikke kan gøre det, og jeg tror nu næppe at antiterror-korpset og APG stormer dit hus hvis du gør det :)
her er lige et lille udpluk fra det direktiv:
Edb-programmer:
"Ovenstående regler gælder ikke for edb-programmer, herunder computerspil. Her må du ikke foretage kopiering til personlig brug, men derimod kun nødvendig brugs- og sikkerhedskopiering. Det er ikke forbudt at omgå kopispærringer, der beskytter edb-programmer."
Det gør det måske lidt svært at kopiere "Diablo 2", eftersom det er kopibeskyttet med SecuROM v2 - og derfor ifølge det direktiv ikke tilladt at kopiere - men dermed ikke sagt at man ikke kan gøre det, og jeg tror nu næppe at antiterror-korpset og APG stormer dit hus hvis du gør det :)
#10 godt spørgssmål. Man skal faktisk bruge en del kræfter på at knække en cd. Men har hørt om folk hvis cder brækkede i cddrevet fordi der var defekter i metallet, og når det så "snurrede" så hurtigt rundt og blev opvarmet knækkede cderne, men tror det er YDERST sjældent...
hvis jeg var dig ville jeg tage en kopi af en vens CD og bruge den... det er lovligt at tage en sikkerhedskopi af sine egne programmer og spil, og ingen kan bevise om din CD er kopieret før eller efter din originale gik i stykker, ergo kan du ikke dømmes for noget ulovligt og har dermed heller ikke gjort noget ulovligt!
så længe du har købt spillet og taget en kopi med henblik på backup i tilfælde som dette, har du ikke gjort noget forkert!
så længe du har købt spillet og taget en kopi med henblik på backup i tilfælde som dette, har du ikke gjort noget forkert!
du kan jo bare "låne" en sikkerheds kopi af ham?..
:D! Du har key = "licens" ... ved ikke helt hvad det kaldes - og hvem skulle nakke dig pga en lille kopi? hvad fylder diablo? 700mb? der er mange der har over 200GB ulovligt lort:D så du er et lille led i den onde h4xx0rZ et eller andet :D
:D! Du har key = "licens" ... ved ikke helt hvad det kaldes - og hvem skulle nakke dig pga en lille kopi? hvad fylder diablo? 700mb? der er mange der har over 200GB ulovligt lort:D så du er et lille led i den onde h4xx0rZ et eller andet :D
Din ven kunne også bare forære dig hans Diablo 2 CD, så tager du en sikkerhedskopi af det som nu er dit spil. Når dette gjort forære du Diablo 2 CDen til din ven igen ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund