mboost-dp1

Køb af norsk domæne

Gå til bund
Gravatar #1 - milandt
26. sep. 2008 13:53
Nogen der har erfaring med køb af norsk domæne?

Er det f.eks et krav at man er en norsk registreret virksomhed for at kunne registrere et .no domæne?
Gravatar #2 - freesoft
26. sep. 2008 14:06
milandt (1) skrev:
Er det f.eks et krav at man er en norsk registreret virksomhed for at kunne registrere et .no domæne?

Ja, det mener jeg der er. Har ikke lige ledt efter det :-) Men Google kan sikkert hjælpe ;-)

Søgte lige lidt alligevel, tror der er noget her http://www.norid.no/navnepolitikk.en.html#link5
Gravatar #3 - milandt
26. sep. 2008 15:03
The applicant must be an organization registered in Norway's Central Coordinating Register for Legal Entities [Enhetsregisteret]

Nope..

The organization must run genuine operations and/or have activities and substance according to information specified in the Central Coordinating Register for Legal Entities...

Nope..

.. and must provide evidence that it genuinely exists if Norid demands such evidence.

If.. they demand..

The organization must have a Norwegian postal address.

DK-2650 Hvidovre
Norway ?

Hvad er mine odds? Hvad er alternativerne hvis jeg absolut må eje et .no domæne?
Gravatar #4 - Fjolle
26. sep. 2008 15:35
Flyt til norge og start en virksomhed :)
Få nogle til at registrere det for dig.
eks: http://www.marcaria.com/Norway/domains/norway-doma... Det ser dog lidt dyrt ud...
Gravatar #5 - Corholio
26. sep. 2008 17:03
Umiddelbart ser det ud til at det kan registreres igennem gratisdns.dk uden de store problemer?

Kan i hvert fald ikke se nogle problemer i det. (Vælg underpunktet "Domæner" i menuen til venstre, skriv det ønskede domænenavn ind, søg på alle tld'ere - klik på søg.

Så burde der komme køb knapper frem (også ud for .no-domænerne).
Gravatar #6 - milandt
26. sep. 2008 21:20
Er i gang med registreing igennem gratisdns, men jeg skal indsende en formular som gratisdns skal sende videre til NorId, og jeg tænker at de vil finde den mangelfuld - men nu må vi se..
Gravatar #7 - holmen
8. okt. 2008 13:45
Noget nyt?
Gravatar #8 - Ronson ⅍
8. okt. 2008 16:12
Han blev hentet af det norske domænepoliti. De finder sig ikke i det pis!!
Gravatar #9 - milandt
9. okt. 2008 07:42
Jeg gætter på at min ansøgning er blevet afvist, fordi jeg efterfølgende har fundet domænet på deres forbudtliste.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login