mboost-dp1

Køb bærbar, iPod, PS2 og lign for 40$

Gå til bund
Gravatar #1 - prof2
12. dec. 2004 16:08
Hej

Har opdaget siden http://www.power2source.com/index.php?ref_id=193 (som er en ny version af http://www.getgiftsforfree.com/index.php?ref_id=56...

Konceptet her er følgende:
Du køber 2 Signal Boosters (små tingester der giver bedre signal på sin mobil) hos dem for 40$. Når du køber vælger du en af de gratis gaver du ønsker at blive skrevet op til. Fx. har jeg på getgiftsforfree.com været skrevet op til deres Canon Digital Camcorder.
Du kommer så nederst på listen over personer der skal have den gave. Pointen er så, at for hver gave (afhængig af gavens pris) er der et bestem antal nye kunder der skal melde sig til den gave, for at den øverste på listen får gaven (eller pengene) tilsendt.
Ex: Jeg står øvert til at modtage Canon Digital Camcorder. Så kommer der 37 nye kunder til på den liste, og så sender de mig gaven.

Getgiftsforfree.com har en del gaver, men der er så mange på de lister, at selvom de sender en bærbar og mindst en iPod ud hver dag, vil det tage for lang tid at modtage gaven.

Det er her det bliver godt.. Folkene bag Getgiftsforfree.com har startet den anden side jeg skrev ovenfor. Med 100% samme koncept. Der er bare næsten ingen på deres lister endnu.. DERFOR hvis du skynder dig, kan du komme til at stå øverst på listerne, til når alle kunderne fra getgiftsforfree.com flytter til den anden side..

Tjek hvor mange kunder getgiftsforfree.com har! Der kommer lige så mange på den anden side, så du er sikker på at få din gave hurtigt.

Jeg tilmeldte også min kæreste (med hende dankort), ud over mig selv da getgiftsforfree.com frigav digital camcorder som deres nyeste gave. Hun blev nummer to der blev tilmeldt. Og det var d. 6 dec. I dag d. 12 har hun modtager 680$ på sin StormPay konto.

Det er 100% sikkert de udlover gaver.. De tjener jo på det, så hvorfor ikke køre et reelt business..

Prøv det.. Jeg Alexander Hansen, er selv på mange lister der inde.
Gravatar #2 - buch
12. dec. 2004 16:13
pyramide spil dem der er øverst i "spillet" får noget ud af at andre spilder penge hvis du selv synes det er en fair forretning så bliv bare ved men jeg synes ikke det er i orden at lave sådan noget!
Gravatar #3 - prof2
12. dec. 2004 16:15
I følge dansk lovgivning er der ikke tale om pyramide spil. Du skal ikke hverve nye medlemmer. Du skal købe et produkt (fair nok), så kommer du automatisk på en liste, hvor du kan vinde, bare ved at vente. Derfor ikke pyramide. Så længe cyklussen ikke stopper, er der ingen der taber på det.
Gravatar #4 - buch
12. dec. 2004 16:17
og du har så prøvet at modtage en gave?
Gravatar #5 - prof2
12. dec. 2004 16:22
Ja. Det var på min kærestet dankort. Der var en countdown til hvornår de released en ny gave (det digitale videokamera), så jeg sad med min stationære og min kærestes bærbar (på hende konto) og trykkede opdater..

Den bærbare kom så hurtigt igennem, og jeg gennemførte købet. Min stationære var mere sløv. Så Alexander Hansen står noget længere nede på listen.

Det var 6 dage siden, og i dag har vi (hun) lige modtager en mail om at værdien af gaven er sat ind på hendes StormPay konto, da man bare kan skrive dem en mail at man vil have pengene i stedet. Det er de glade for, får så slipper de for at sende en gave til DK.

Med StormPay kan du med en konto, vælge at betale DIREKTE med dankort, altså du skal ikke sætte penge ind osv.

Prøvede også Paypal, men det tager noget tid at aktivere, selvom de vist har lavere FEES.
Gravatar #6 - prof2
12. dec. 2004 16:50
Se på <link fjernet - red.> for et bevis for at de udbateler.. Hendes email er overstreget, men resten er intakt.
Gravatar #7 - buch
12. dec. 2004 17:45
okay hvordan får man så overført pengene til en dansk konto?
Gravatar #8 - The-Lone-Gunman
12. dec. 2004 21:35
"Så længe cyklussen ikke stopper, er der ingen der taber på det."

Det er jo præcis det et pyramidespil er. Det vil jo stoppe på et eller andet tidspunkt!

Det er ikke nødvændigvis ulovligt, men jeg vil da mene det er etisk forkert. Der er jo ingen tvivl om at der er tabere i det her spil, og at disse sikkert ikke forstår 'spillet'.
Gravatar #9 - prof2
12. dec. 2004 21:46
Hvorfor vil cyklussen stoppe? Okay hvis listen bliver på 20.000 navne.. Så gider folk ikke mere, men det er jo ingens problem, især ikke folkene bag siden.

Her er fra deres side om pyramidespil:
"Is this a MLM or a Pyramid Scheme?

This should not be confused as an MLM or pyramid scheme. This is a straight line system, unlike MLM you don't need to recruit other members to ensure you will receive your free gift. Although the option is there, if you would like to reduce your waiting time. You will be purchasing a 2-pack of Cell Phone Signal Boosters and not a place on the list. Your free gift is our way of saying thank you for your purchase of Signal Boosters."

Hvis du investere klogt er du en vinder. Det er jo det samme med tips og odds. Hvis der ingen tabere var, var der intet marked.. Så hvis du melder dig til lister hvor der er få navne, og ikke går med på lister der har mere end 100 mand, så er du en vinder.
Gravatar #10 - The-Lone-Gunman
12. dec. 2004 22:07

Nej, det er ikke dem der står bag der har et problem hvis den stopper. Men det er ret simpelt; de Signal Boosters er ikke 40$ værd.
Den sande værdi ligger i de ting man kan få ved at få andre folk til også at købe deres Signal Boosters.

At de skriver på deres side, at det ikke er et pyramidespil, siger jo ikke ret meget, vel? Du må da kunne bruge lidt kildekritik.

Det er logisk at vinderne er dem der står øverst, og taberne er dem der står nederst. Det er det et pyramidespil er.

Ja, man kan godt sammenligne det med et tips spil, men aligevel ikke. Ved et tips spil er der regler. En fastsat procentdel går tilbage til spillerne, og en anden procentdel går til velgørende formål.

Jeg siger ikke at folk ikke må melde sig til, men blot at man skal vide at det er et pyramidespil, og at der er nogen der taber.
Gravatar #11 - amokk
12. dec. 2004 23:43
henviser lige til
http://www.newz.dk/forum/item/51274/#first

MHT. de de signalboostere, til 40$ er jeg ret skeptisk...

hvordan kan et passivt device forøge din sendestyrke, uden at blive tilført energi nogen steder fra? naah...

ligner sgu en af de der tyveri-alarm.klistermærker der er på varer i visse butikker... kan være de har købt en rulle af dem og sælger dem som signal-boosters nu! magen til frækhed...

minder mig om den gang man kunne købe en vildt fantastisk TV-antenne i kuponkatalogerne, som var en lille firkant der skulle stå oven på TVet, og var på højde med en tag-antenne...

Den viste sig at være ca lige så god som et stykke ledning, og den bestod bare af en plastikboks smed et stykke ledning i...
Gravatar #12 - prof2
13. dec. 2004 07:00
Jeg vil ikke kalde det pyramidespil. Mere Multi Level Marketing. Ud fra denne kilde:

http://www.forbrug.dk/erhverv/love-og-regler/forbr...

Med hensyn til Signal Boosters er der mange sider om dem. Her er en:
http://cellboosterbuddy.com/
Skal ikke sige om de virker. Men det vil jeg nu tro.
Gravatar #13 - Kisbye
13. dec. 2004 09:16
Utroligt at der stadig er folk der hopper på det.

Kender godt de der desparate slipsedrenge der prøver på at lokke en ind i deres lort, så de kan rede deres eget skind.
Gravatar #14 - prof2
13. dec. 2004 14:08
Indrøm det Kisbye. Du har ikke fattet en bønne af det hele vel? Hvad skal man hoppe på? Jeg skriver dette som et tilbud til andre, da der virkelig er nogle penge at hente, når siden er helt ny. Jeg er ikke desperat, og jeg føler ikke jeg har et skind der skal redes. Gider du uddybe?
Gravatar #15 - TWFH
13. dec. 2004 14:37
Ang. "signal-boosters"; købte selv en af disse for tre kroner eller deromkring på QXL - bare for at se om skidtet kunne noget. Dengang boede jeg langt ude på bøh'eren, og der var masser af "huller" i signalet jeg kunne teste på; i ingen tilfælde kunne den såkaldte "signalbooster", uanset placeringen, forøge modtageevnen på min telefon; prøvede derefter en løsning med blot et stykke antenneledning og tape, og der var rent faktisk resultat - mellem en og to streger mere på en 3210'er i forhold til ellers, dog var min T630 ligeglad med begge metoder.
Nu kan den få lov til at "booste" undersiden af min clockradio i stedet, der vil den sikkert gøre mere gavn. Eller ikke...

Summa summarum: Jeg tror simpelt hen der er for lidt overflade i sådan en kammerat til at den kan have nogen mærkbar effekt - uanset hvad deres "real life testimonies" så end siger.
Gravatar #16 - amokk
13. dec. 2004 22:26
#14 jeg ville fandme føle mig vraget som ven, hvis jeg havde en kammerat som lokkede mig med dyre gaver, hvis jeg bare lige købte et eller andet crap...

#15 altid noget du kun brugte 3 kroner :-)

kunne godt have fortalt dig at et stykke plastic med lidt metaltråd i, som er uden elektrisk forbindelse til telefonen, og ikke selv har nogen strømkilde, absolut INTET positivt kan tilføre til et radiosignal :-)
Gravatar #17 - Kisbye
14. dec. 2004 08:58
#13 nej du prøver at sælge noget ubrugeligt lort, så du selv kan skumme fløden på andres bekostning.
Gravatar #18 - prof2
14. dec. 2004 20:00
Hvorfor? Jeg vil være lykkelig hvis en kammerat fortalte mig om et sådan tilbud, hvor jeg kunne score kassen. Faktisk ville jeg føle mig lidt vraget, hvis vedkommende holdte det for sig selv, og bare selv scorede kassen.

Meget muligt. Men hvorfor køber i ikke det tvivlsomme produkt, og så selv skummer fløden med de dyre gaver. Det kan jeg ikke forstå.
Gravatar #19 - hundeboll
14. dec. 2004 20:42
#18 prof2:
Det er som om du ikke helt forstår hvad der bliver skrevet til dig. Det er netop hele princippet vi er imod.

Nogle få personer kan skumme fløden på andres bekostning.

Det er rigtig nok, at det er fedt når man modtager en billig iPod. Men jeg ville ikke have det fedt, når jeg tænker på, at 100 andre personer har brugt 40$ på en latterlig signalforstærker, så jeg kunne få min iPod, mens de ikke får en skid.

Pointen er altså, at vi ikke synes det er fedt at skumme fløden på andres bekostning.
Gravatar #20 - ZOPTIKEREN
14. dec. 2004 20:42
#18 | prof2

Fordi pyramide spil ikke er lovlige. Hvor svært kan det lige være at forstå ?
Noget andet er så er det er amoralsk at udnytte folk der ikke forstår princippet i pyramidespil.
Gravatar #21 - prof2
14. dec. 2004 21:40
Igen. Det er ikke pyramidespil. Men er snært af det. Men jeg skal nok lade jer beholde jeres 40$, så smutter jeg med på et par bærbare computere. Det er jeres valg.
Gravatar #22 - hundeboll
14. dec. 2004 21:54
#21 prof2:
Kan godt være du får nogle fede bærbare. Men hvor mange har smidt $40 efter dem uden at få en skid. Der ligger det amoralske!
Gravatar #23 - prof2
14. dec. 2004 22:23
Hvorfor de så smider de 40$ er mig ubevidst, men ikke ligegyldig.
Gravatar #24 - amokk
14. dec. 2004 22:35
#23 LOL... jeg ved ikke hvor gammel du er, men tror du også på julemanden?

det kan godt være at enkelte får en bærbare computer eller lign.

men du kan selv regne på det...

en laptop til 2000 dollars, det er så 50*40 dollars

så uanset om DU får en laptop eller ej, er der så 50 andre som har betalt minimum 40 dollars uden at få noget ud af det. - det er samme måde et almindeligt lotteri fungerer på, forskellen her er dog markedsføringsmetoden.

og tja, du kan vel også selv regne den ud, med mit eksempel er der 1/50 eller 2% chance for at få en ting til 2000 dollars, for de 40 dollars man køber for (regner ikke med at de der signal-boosters har nogen værdi)
Gravatar #25 - The-Lone-Gunman
15. dec. 2004 01:10
Godt at se at folk bakker mig op.

Jeg ville personligt have det dårligt med at eje en genstand, jeg ikke havde anskaffet mig på ærlig vis.

Noget behøver ikke være ulovligt for at være forkert!
Gravatar #26 - Ronson ⅍
15. dec. 2004 09:10
Jeg kan ikke tage folk seriøst der går så meget op i at fortælle det IKKE handler om pyramidespil og hverve nye kunder - men ikke tøver bare ét sekund med at smide om sig med referrer-links.

Pyramideformet eller ej, hvis det i bund og grund går ud på det samme har det også de samme konsekvenser, farer og faldgruber!
Gravatar #27 - Pernicious
15. dec. 2004 10:13
Tja, vil mene man er godt naiv hvis man tror at dette ikke er et pyramidespil. MLM er efterhånden blevet et dække som næsten alle pyramidespil henviser til, i det håb at de dermed kan (og nogle gange, desværre, gør) fremstå som et legalt foretagende.

Et pyramidespil har det ene formål at lokke penge ud af de mange til fordel for de få, som flere ovenfor har nævnt. Ved at inkludere et fysisk produkt, i dette tilfælde et sæt signal-boostere af meget tvivlsom kvalitet, så henviser bagmændene til at det er MLM.

Hele humlen er dog at man skal lokke sine naive 'venner' med på idéen, for på den måde at score kassen, eller i dette tilfælde et givent produkt.

Det er klart at for dem som kommer med tidligt i sådan et 'projekt' vil mene at det er alle tiders fidus, for de tjener jo på det, men man skal ikke mange led ud i kæden før end det går galt.

Typisk for pyramide spil, så går det galt allerede i 6. 7. led. prof2 nævner selv at der på power2source kun er 20.000 navne så er vi faktisk ikke en gang i led 7, nærmere lidt over led 6. Dvs hvis de 20.000 er mætningsgrænsen, så vil jeg tro at i hvert tilfælde mindst 90 % af disse mennesker aldrig ser noget til deres 'lovede' produkt.

Naturligvis er pyramiden ikke komplet, nogle led på pyramiden vil dø hurtigere end andre, men det viser bare endnu et af svaghederne ved systemet. Man kan fortælle så meget man vil og lovprise det til skyerne, men hvis man ud fra sit udgangspunkt på kæden, kun får 2 eller 3 led ekstra på, tja så tjener man sgu ikke noget.

Alt i alt, så er det kun dem i toppen der vinder. Er man der oppe og er kold i røven over at man helt sikkert, om end det er inddirekte, får nogle med på idéen 5-6 led under sig i pyramiden, tja så er det da en fed fidus.

Personligt ville jeg aldrig rode mine venner ind i den slags, det er jo trods alt mine venner......
Gravatar #28 - prof2
20. dec. 2004 00:11
Hvis bare alle var som jer. Iha. Så ville vi ikke have et politi. Fængslerne vil stå tomme. Hvis man ikke bruger albuerne her i livet, så kommer man ingen vejne. Hør nu gutter og gutinder - kom - lad os gøre verden til et trykt og sikkert sted at være, ved ikke at træde nogen over tæerne...

"prof2 nævner selv at der på power2source kun er 20.000 navne"
Har jeg aldrig nævnt. Har derimod skrevet: "Okay hvis listen bliver på 20.000 navne.. Så gider folk ikke mere". Et eksempel på hvor mange der kunne komme i EKSTREME tilfælde, hvor det ville være uklogt at tilmelde sig.

PS! Du skal ikke tilmelde dine "naive" venner. Du kan også bare vente på at det bliver din tur til at modtage en gave.

Og jeg ved ikke hvor gammel du er. Så det kan vel være diskussionen ligegyldig.

"det er samme måde et almindeligt lotteri fungerer på, forskellen her er dog markedsføringsmetoden."

Så absolut en forkert sondring! Konceptet har intet med lotteri at gøre. Tvært i mod. Har du da også så meget i mod alm. lotteri, fordi der er en masse som ikke får en gevinst, mens få scorer kassen? Nej vel! Så det er ikke helt korrekt.

"...2% chance for at få en ting til 2000 dollars."
Ahå. Nu skal vi ikke komme ind på diskussionen om alder, men synes du burde undersøge konceptet før du udtaler dig. Det har intet med chance for gevinst at gøre.

"så uanset om DU får en laptop eller ej, er der så 50 andre som har betalt minimum 40 dollars uden at få noget ud af det."
For det første: undersøg emnet inden du anklager! For det andet: Der skal 80 til for at få en bærbar til 1500$. For det tredie: De 80 andre der tilmelder sig. Kommer også på listen, og får sjovt nok også en bærbar, efter tid.
Gravatar #29 - amokk
20. dec. 2004 12:43

"Hvis bare alle var som jer. Iha. Så ville vi ikke have et politi. "

sjovt du nævner politi... ved godt at de nok ik kan gøre så meget ved pyramidespil i DK, men er ret sikker på at din lille "reklame" her, ville høre ind under kategorien falsk markedsføring, som der i DK er myndigheder til at tage sig af. I og med at du angiver dig som referer, er det igennem dig, folk lokkes til at købe varen.

og sidst men ikke mindst, går jeg også ud fra at der på power2source siden, er et sæt regler osv. som bl.a. siger at man ikke bare må spamme diverse fora med sit referer-link, samt retningslinjer for hvordan man bør beskrive "reklamen"

"Hvis man ikke bruger albuerne her i livet, så kommer man ingen vejne."

Så nu vil du ogå til at lære os lidt om livet?
Er din holdning dermed, at man ikke kommer nogen steder, medmindre man snyder andre, for selv at opnå gevinst?

"For det første: undersøg emnet inden du anklager!"
det er sådan set underorndet hvad gaven koster og hvad folk skal betale...

du er da naiv hvis du tror at folk bare kan modtage gaver i stride strømme. min pointe er bare, at selv om man kan være heldig og betale et lille beløb og få en stor gave, er der blot så mange flere, som betaler penge uden at få noget for dem.

jeg har ikke noget imod et almindeligt lotteri (men synes folk der spiller fx lotto er lidt tumpede), men som jeg gentager fra mit indlæg:

det er samme måde et almindeligt lotteri fungerer på, forskellen her er dog markedsføringsmetoden.

Og du kan jo bare kigge på overskriften på denne tråd:

"Køb bærbar, iPod, PS2 og lign for 40$"

Hvis det ikke er vildledning, hvad er det så?

man kan jo IKKE købe en laptop eller ipod for 40$... man kan købe noget værdiløst skrammel og MÅSKE være heldig at vinde en af gaverne, og så ellers få andre til at betale de 40$ for ingenting - dette ligner en pyramidespils-struktur, hvilket jeg i sig selv har noget imod

men når du så er så lam at reklamere med noget som er en lodret løgn, gør du ikke et godt indtryk på os andre.
Gravatar #30 - The-Lone-Gunman
20. dec. 2004 13:10
Jeg citere lige mig selv :)

Ja, man kan godt sammenligne det med et tips spil, men aligevel ikke. Ved et tips spil er der regler. En fastsat procentdel går tilbage til spillerne, og en anden procentdel går til velgørende formål.
Gravatar #31 - ZOPTIKEREN
20. dec. 2004 14:43
#27/29 ++indlæg
Gravatar #32 - RoceKiller
11. feb. 2005 08:33
Købte en ordenlig håndfuld af de signal boosters på qxl engang, har et ton i overskud. Ganske smarte ting, har formentlig ingen rigtig virkning. Sælger dem gerne for en flad femmer, bare smid en besked. Så skulle der ikke være nogen grund til at involvere sig i mystiske foretagene. ;)
Gravatar #33 - BHC_Crux
11. feb. 2005 10:07
Hold kæft hvor er I klamme at høre på.. "Vi er allesammen pissehellige, og gør aldrig noget forkert". Jeg skal ikke afgøre om det er moralsk forkasteligt eller ej, men overvej lige hvor mange af jer der har ulovligt software på Jeres computer.. så kan i godt stikke jeres moralprædkener et vidst sted hen....!!!
Gravatar #34 - amokk
11. feb. 2005 13:57
#33 du er ik for smart at høre på... jeg gidder ikke en gang argumentere med dig, men der er altså forskel på at drive regulært plattenslageri, og så at genskabe en bestemt rækkefølge af 0'er og 1 taller...
Gravatar #35 - vaerge
11. feb. 2005 14:15

Korrekt - der er juridisk forskel:

"Plattenslageri" = bedrag.
"genskabe 0 og 1" = tyveri.
Gravatar #36 - Pernicious
11. feb. 2005 15:56

Ikke helt korrekt, der er højst tale om brud på ophavsretsloven, hvilket naturligvis også er ulovligt.
Gravatar #37 - amokk
11. feb. 2005 17:11
#35 det er så ikke tyveri men ulovlig digital kopiering vi taler om her...

og når jeg sætter den op med så skrap en kontrast, burde du kunne se at der er MEGET forskel på direkte at narre penge fra folk, og så at benytte en kombination af 0 og 1, som man MÅSKE ville have betalt penge for, hvis man ikke havde kunnet benytte den gratis
Gravatar #38 - doggy82
13. feb. 2005 11:23
Wow interresant diskution her.
- Det er sgu rart når man ind i mellem støder på firmaer som ikke vil tjene penge, men bare gi' gaver væk til folk. Det er da nogle flinke mennesker hva...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login