mboost-dp1
Komprimér dit SSD - det' ikk' så tosset.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Faldt over en artikel på Toms Hardware fra d. 1/12, der sammenligner et SSD med NTFS komprimering slået hendholdsvis til og fra. Med komprimering, henter de ca. 12 GB ekstra fri plads på et 70GB SSD, uden en nævneværdig hastighedsnedsættelse hvis man har en CPU med flere kerner.
Læs mere hér.
Så efter 19 år med et mere eller mindre anonymt liv med NTFS-komprimering ift. den private bruger, ser det nu ud til at det endeligt kan bruges til noget fornuftigt.
Læs mere hér.
Så efter 19 år med et mere eller mindre anonymt liv med NTFS-komprimering ift. den private bruger, ser det nu ud til at det endeligt kan bruges til noget fornuftigt.
Meget interessant! Artiklen er sendt til bekendte der har SSD. Problemet med en SSD er jo at den godt kan være lidt lille.
Kan man køre komprimeringen i fejlsikret tilstand og få flere Windows filer med?
Kan man køre komprimeringen i fejlsikret tilstand og få flere Windows filer med?
Nu har en bekendt prøvet det, underligt nok, så er hans harddisk forbrug gået fra 58,7 GB til 60,6 GB ved komprimering af hans SSD. Han har intet hentet i mellemtiden og intet ændret.
Kan det ikke være noget med at NTFS først komprimere en fil når denne bruges første gang?
Det vil så sige at det vil tage lidt tid før forbruget vil falde. Så med et nyinstalleret Windows og kompprimering slået til som noget af det første, vil ens installationer og dokumenter blive komrimeret med det samme.
Medmindre at den kværner hele disken igennem med det samme, når det slås til. Men det mener jeg da ikke sker?
At det så fylder mere lyder dog spøjst?
Kan det ikke være noget med at NTFS først komprimere en fil når denne bruges første gang?
Det vil så sige at det vil tage lidt tid før forbruget vil falde. Så med et nyinstalleret Windows og kompprimering slået til som noget af det første, vil ens installationer og dokumenter blive komrimeret med det samme.
Medmindre at den kværner hele disken igennem med det samme, når det slås til. Men det mener jeg da ikke sker?
At det så fylder mere lyder dog spøjst?
#5 - Jo lige efter at du har tjekket fluebenet, så spørger den om du vil komprimere drevet, undermapper og filer. Det tog cirka 30-60 minutter at kværne gennem alle filerne og så var de alle med blå navn.
#6 - Du kan ikke komprimere bootmgr mens Windows kører, i hvert fald ikke fra de tests jeg nu har set af denne funktion. Det ville også vore idiotisk af Microsoft hvis sådan en fejl kunne forekomme i et nu 19 år gammelt filsystem.
#6 - Du kan ikke komprimere bootmgr mens Windows kører, i hvert fald ikke fra de tests jeg nu har set af denne funktion. Det ville også vore idiotisk af Microsoft hvis sådan en fejl kunne forekomme i et nu 19 år gammelt filsystem.
Vossen (7) skrev:#5 - Jo lige efter at du har tjekket fluebenet, så spørger den om du vil komprimere drevet, undermapper og filer. Det tog cirka 30-60 minutter at kværne gennem alle filerne og så var de alle med blå navn.
Så hvis man ikke gør det med det samme, sker det undervejs, kan jeg forstå? Altså ligesom med Indeksering?
(Jeg påtænker at købe et SSD til januar, så jeg har ikke rørt ved det endnu, men fandt artiklen absolut brugbar, så jeg postede den alligevel).
Den bekendte har fjernet komprimeringen ingen og den er tilbage på 58,7 GB.
#11 - Og folk har ikke leget med multi-boot og andet? Lyder underligt hvis du komprimere boot loader mens Windows kører. Jeg har selv haft fejlen, men det var som regel med multi-boot og harddisken sat til andre maskiner.
#11 - Og folk har ikke leget med multi-boot og andet? Lyder underligt hvis du komprimere boot loader mens Windows kører. Jeg har selv haft fejlen, men det var som regel med multi-boot og harddisken sat til andre maskiner.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.