mboost-dp1

Kopieret musik

Gå til bund
Gravatar #1 - Cyrack
6. apr. 2004 13:33
Jeg sidder med et lille juridsk problem som APG ikke gider svare på.
Da det stadig var lovligt at tage kopier af musikken på bibliotekerne har jeg oparbejdet en forholdsvis store samling, men er det lovligt at have den, og må jeg kopiere den ud på CD'er?
Gravatar #2 - nightH
7. apr. 2004 11:21
hmm, uden at være jurist på nogen måde, så vil jeg sige ja, og her er begrundelsen : der er en eller anden retstilstand der siger at man ikke kan blive dømt for noget der tidligere var lovligt, men som nu er ulovligt.
det eneste problem jeg kan se er at du først nu vil kopiere din musik ud på cd´ere, men så igen,hvis du stiller klokken/dato i dit brænderprogram så skulle deer ikke være noget problem, da det bliver meget svært at bevise hvornår en cd er blevet brændt
(ps jeg faktisk ikke om det er nødvendigt at stille på klokken/dato i dit brænderprogram når det drejer sig om audio-cd´ere da der jo ikke er klokken/dato på firlerne svjv) ;))
Gravatar #3 - Pinkez
7. apr. 2004 14:20
Så man kan roligt rippe løs af cd'er der er udkommet før det famøse forebud trådte i kraft ?! ;)
Gravatar #4 - Viperaberus
7. apr. 2004 14:27
#3 Du må ikke, men det er nok svært at bevise, at du først har gjort det efter loven trådte i kraft!

Det er IKKE ment som en opfordring!
Støt de musikere der rent faktisk laver noget godt, og kan finde ud af at udgive det på medier der kan bruges i computere!
Gravatar #5 - nightH
7. apr. 2004 14:29
4 Viper: kunne ikke have sagt det bedre selv, husk at støtte kunsterne!
Gravatar #6 - Cyrack
7. apr. 2004 16:20
Okay, det var også det jeg havde på fornemmelsen, men ville bare tjekke om jeg havde misforstået det helt :-)
Og ja, jeg går også ind for at støtte musikkerne, jeg køber vel selv en cd eller to pr måned, det er hvad jeg synes der er værd at købe :-)

[PS. nyt godt band: blue foundation, kan sq ikke lade være med at kunne lide dem]
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login