mboost-dp1

Korrekt ord for "domino-kugle-fælde-leg" ??

Gå til bund
Gravatar #1 - Supa-Jay
10. jul. 2009 21:37
Ja.. Forstår I.. Det er meget svært at forklare hvad jeg mener, synes jeg.
Men jeg er ekstremt fascineret af den slags "domino" man ser i f.eks. krumme filmene hvor hans bongkammerat "Tom" har en sådan "fælde" i sin hemmelige hule..
Kan I huske den scene..?

Den slags domino med kugler og "transport bane" lavet af husholdningsmidler (piskeris, brødristere, skeer, gafler osv.) er der gjort kæmpe sport af! Og der er de FEDESTE klip på youtube, ved jeg.. Men kan ikke huske hvad den korrekte betegnelse/ord for den slags leg..?

Ved I hvad jeg mener, og kender I svaret..?

På forhånd tak :)
Gravatar #2 - Corholio
10. jul. 2009 21:45
Er det ikke en Storm P-maskine?
Gravatar #3 - myplacedk
10. jul. 2009 21:48
Rube Goldberg Machine ?

Så vidt jeg husker gør Storm P.'s maskiner intet, men nogle bruger det som et dansk ord for en Rube Goldberg maskine, som faktisk gør noget.
Gravatar #4 - Supa-Jay
10. jul. 2009 22:01
Cool, det havde jeg nu ikk regnet med.
Youtube finder heller ikk en skid :(
Gravatar #5 - Supa-Jay
10. jul. 2009 22:17
Rube Goldberg må være det korrekte ord, det er ihvertfald det eneste youtube reagerer på.

Men helt sikkert, tak for svaret! :P
Gravatar #6 - gentox
11. jul. 2009 08:08
Storm P. betegnelsen er sådan set god nok her i Danmark, da han ud over sine tegninger også er kendt for sine ret vilde og komplicerede maskiner.
Det er dog rigtigt at han ikke er så kendt uden for landets grænser.

Rube Goldberg, er mere eller mindre Storm P's Amerikanske pendant, og sjovt nok er der kun et enkelt år mellem dem.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rube_Goldberg

http://da.wikipedia.org/wiki/Storm_P

Deres stil er meget ens, men om de har lånt af hinanden er lidt tvivlsomt, da verden på det tidspunkt ikke var forbundet på samme måde som i dag.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login