mboost-dp1

kryptering/adgangskode til word dokument

Gå til bund
Gravatar #1 - Dr.pikkuk
7. feb. 2013 09:46
Som Overskriften antyder, har jeg brug for at et Word dokument bliver beskyttet med adgangskode idet der er meget vigtigt at det ikke kan læses af andre end undertegnede, der er nød til at have det liggende på skydrive eller usb stik.

nogen forslag til hvordan det bedst kan lade sig gøre?

mvh. Asger Dr.Pikkuk
Gravatar #2 - Slettet Bruger [1230402752]
7. feb. 2013 09:49
Smid den i en TrueCrypt container, giv den AES og en god lang kode. Så burde der ikke være andre der læser den.
Gravatar #3 - Dr.pikkuk
7. feb. 2013 10:26
det lyder spændende. er det et program man skal have installeret? eller kan det køre fra et usb stik.
Det skal nemlig bruges på min arbejdscomputer, hvor jeg gemmer mine personlige data på mit netværksdrev.
Gravatar #4 - Slettet Bruger [1230402752]
7. feb. 2013 10:33
http://www.truecrypt.org/

Det kan både installeres og køres som portable. Det kan sagtens bruges fra en USB stick.

Du laver en form for beholdere på x antal KB/MB/GB, de kan laves dynamiske i størrelse (bliver større efterhånden som de fyldes).
Gravatar #5 - kinaholm
7. feb. 2013 10:34
Stemmer også for truecrypt. Så er du i al fald sikker :)
Gravatar #6 - Cloud02
7. feb. 2013 10:35
Yvossen (4) skrev:
http://www.truecrypt.org/

Det kan både installeres og køres som portable. Det kan sagtens bruges fra en USB stick.

Du laver en form for beholdere på x antal KB/MB/GB, de kan laves dynamiske i størrelse (bliver større efterhånden som de fyldes).

Det kræver dog at man kan køre programmer med administrator rettigheder.
Gravatar #7 - Dr.pikkuk
7. feb. 2013 10:48
ok. Det kan altså godt blive svært at bruge det på netværksdrevet, da jeg ikke har administrator rettigheder på computeren. Det næstbedste er vel så som foreslået et krypteret USB drev.

Er der nogen mulighed for f.eks at lægge en container på skydrive, og så bruge den der... lyder lidt optimistisk når jeg skriver det.
Gravatar #8 - Cloud02
7. feb. 2013 11:45
Hent 7-zip portable og zip/7zip/rar den med kryptering.
Gravatar #10 - Dr.pikkuk
9. feb. 2013 21:46
#9 jo det ville være fint, hvis ikke at mit arbejde benytter en ældre version af word (vistnok 2003) - behøver jeg sige at jeg er offentligt ansat.
Gravatar #11 - Slettet Bruger [1230402752]
9. feb. 2013 21:49
Så, du sidder og bruger tid på at lave private ting når jeg betaler dig løn?!
Gravatar #12 - gramps
9. feb. 2013 23:27
Fremover kan du prøve at søge på Google. Jeg skrev følgende ind på Google:

word 2003 password

Følgende var første link: http://office.microsoft.com/en-001/word-help/passw...

Så vidt jeg husker, så passer det. Jeg har dog 2010, så jeg kan ikke teste det efter.
Gravatar #13 - fjols
10. feb. 2013 05:51
pikkuk (7) skrev:
Er der nogen mulighed for f.eks at lægge en container på skydrive, og så bruge den der... lyder lidt optimistisk når jeg skriver det.

Jeg har en Truecrypt container på dropbox. Eneste ulempe er at hele containeren skal synkroniseres igen hvis man laver ændringer.
Gravatar #14 - Dr.pikkuk
10. feb. 2013 15:43

så så, små slag. men tak alligevel.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login