mboost-dp1

Kursus i .NET / C# 4.0

Gå til bund
Gravatar #1 - Corholio
14. feb. 2011 13:14
Hej newz'ere,

jeg sidder og er ved at undersøge muligheden for at få noget kursus / uddannelse i forbindelse med .NET / C# (det er for firmaet jeg er ansat i) - da vi er på vej over i .NET-"grøften" fra at have været (udelukkende) en Java-biks .

Vi har en strategi, om at vi selvfølgeligt skal læse en masse bøger, artikler mv. (jeg fik anbefalinger herom, i en anden tråd) - men for at "kick-starte" processen, tænkte vi at et 4-5 dages kursus ville være relevant (man får det ind på en anden måde, end hvis man blot selv læser i en bog).

Vi forestiller os at sende 4+ udviklere "afsted". Jeg vælger at sætte "afsted" i anførselstegn, da vi nok er mest interesserede i at få et firma-kursus stablet på benene. Det betyder dog ikke at åbne kurser ikke er en mulighed.

Okay, så her kommer spørgsmålet... Kender i en god virksomhed som udbyder en sådan kursus, der kan "levere varen" (altså, nogle der er spændende at høre på, og kvalificerede til opgaven).

Jeg har, ved at Google, fundet frem til følgende:
- Tri-fork, "Den helstøbte .NET-udvikler": http://www.trifork.com/academy/kurser/net/den-hels...
- 4D konsulenterne, "MCP 10266: Programming in C# with Microsoft Visual Studio 2010": http://www.4d.dk/Kurser/Programmering/C%23/3.5-4.0...
- Teknologisk Institut, "Programming with C# 4.0 Using Microsoft .NET Framework 4.0 [MOC 10266]": http://www.teknologisk.dk/uddannelser/k88859

Hvis i har andre bud, må i meget gerne komme med dem her i tråden, samt beskrive jeres opfattelse af kurset. Hvis i selv kommer fra et sådan firma (der udbyder kurser), så skriv lige dette (det KUNNE jo hænde at i var en anelse biased).

Prisen på kurset er underordnet.

Gracias!
Gravatar #2 - Windcape
14. feb. 2011 16:14

Jeg kender ikke lige andre, men jeg kan ihvertfald anbefale Trifork.

Men du kunne vel med fordele sige hvor i landet det passer jer bedst, så andre ikke giver forslag forgæves.
Gravatar #3 - Corholio
14. feb. 2011 17:30

Windcape (2) skrev:
Men du kunne vel med fordele sige hvor i landet det passer jer bedst, så andre ikke giver forslag forgæves.

Ja, det er sandt, det glemte jeg da alt om.

Vi ligger i Kolding, så trekantsområdet ville være at foretrække. Det gør nu ikke noget om vi skulle tage et sted hen for en uges tid.
Gravatar #4 - Pally
14. feb. 2011 23:51
For nogle år tilbage kunne man sagtens få DTI til enten at holde et standard-kursus eller et mere tilrettet kursus hos virksomheden. Et tilpasset firma-kursus koster ikke nødvendigvis meget mere end et standard-kursus.

Edit:
For en god ordens skyld må jeg vist lige pointere, at jeg både har modtaget kurser hos DTI (osse tilpassede firma-kurser) og har afholdt kurser for DTI. Jeg er ikke længere tilknyttet DTI.
Gravatar #5 - illishar
15. feb. 2011 08:56
Jeg mindes at jeg synes udemærket om 4D-konsulenterne. (Men jeg har ikke været på deres .NET-kursus.)

Dog hvis I allerede er Java-folk, så behøver I ikke et kursus i .NET.
Måske skulle I hellere overveje et lidt mere specifikt kursus. Eks. et i WPF eller WCF e.l. Så får I også .NET ind under huden, samtidigt med at I bruger tiden på noget mere relevant.
Gravatar #6 - Corholio
15. feb. 2011 11:57
illishar (5) skrev:
Dog hvis I allerede er Java-folk, så behøver I ikke et kursus i .NET.

Jeg er enig, eller - til dels. Vi kan godt sætte os ned, og blot læse os til den viden "der skal til". Vi vil dog bruge kurset som "kick-starter", og vi vil naturligvis prøve at få tilpasset kurset så det rammer de områder vi skal benytte.

Heriblandt er bl.a.:
- Enterprise Library
- Windows Communication Foundation
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login