mboost-dp1
Kvotienterne til årets videregående uddannelser
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Sløret er løftet for adgangskravene til de videregående uddannelser for studieåret 2011.
Se antallet af optagne studerende for hvert uddannelsessted, og se ikke mindst gennemsnittet, der skulle til for at komme ind.
Læs mere på Politikens hjemmeside.
Inb4 HOLY FUCK!
Se antallet af optagne studerende for hvert uddannelsessted, og se ikke mindst gennemsnittet, der skulle til for at komme ind.
Inb4 HOLY FUCK!
vandfarve (1) skrev:Sløret er løftet for adgangskravene til de videregående uddannelser for studieåret 2011.
Inb4 HOLY FUCK!
Mange tak, kan se at jeg kom ind, og det med gennemsnittet er rigtigt alene i vores klasse var vi 8 der havde et gennemsnit på +10 og i alt 21 ud af 27 havde et snit over 9
Dammit.. Nå vandfarve.. tilbage til toiletterne.. så tager jeg fortorvet.. *sigh*
btw, hvad er du kommet ind på?
btw, hvad er du kommet ind på?
hva fuck sker der for alle de læger herinde?!
Nå ja, men tillykke da.. I guess min lillebror er kommet ind på historie (boooooring!) og hans kæreste på religion (terra-4-life!), men kan ikke lige huske om det præcist var de to de havde som 1. prioritet..
Nå ja, men tillykke da.. I guess min lillebror er kommet ind på historie (boooooring!) og hans kæreste på religion (terra-4-life!), men kan ikke lige huske om det præcist var de to de havde som 1. prioritet..
Så vil man for sjov kigge på Handelshøjskolen tal. Og får en 404 smidt i hovedet.
Sig mig, hvorfor ikke bare kigge i KOTs hovedtal?
Sig mig, hvorfor ikke bare kigge i KOTs hovedtal?
http://politiken.dk/uddannelse/ECE1349412/studieop...
Ser sådan ud. Så Aalborg, Syddansk og Roskilde har nok fået flere end sidste år. Positivt positivt.
Ser sådan ud. Så Aalborg, Syddansk og Roskilde har nok fået flere end sidste år. Positivt positivt.
Jeg mener at du starter på på din anden prioritet, men så har mulighed for at springer over til din standby plads inden for de første 3 måneder, så fremt der bliver en plads åben.
Og ellers er du sikret et plads til næste år.
MiniatureZeus (16) skrev:Jeg mener at du starter på på din anden prioritet, men så har mulighed for at springer over til din standby plads inden for de første 3 måneder, så fremt der bliver en plads åben.
Ok, tak. Vi må se, hvad der sker.
Jeg har bare ikke fået tilbudt min 2. prioritet (historie btw.) endnu. Kun et brev om at jeg er standby indtil 18. august.
Hmm., mon du så ikke får endelig svar der?
Man skal, svjh, takke ja til sin 1. prioritet..
Er det på KU?
Man skal, svjh, takke ja til sin 1. prioritet..
Er det på KU?
Systran (19) skrev:Ja, det er på KU.
Problemet er, at jeg ikke er blevet tilbudt en studieplads (endnu), så jeg kan ikke sige ja til noget (endnu). Indtil videre har jeg kun fået en skrivelse, der siger, at jeg er på venteliste til jura.
Så jeg har hænderne i skødet lidt endnu.
Prøv at ringe ind til studiekontoret på mandag så.. Hvis ikke de har åbent i dag?
Ellers kan det være at Vandfarve ved noget mere.. Han har jo vidst være vejleder på KU..
Edit: Husk at hænderne skal være over dynen!
Edit 2: Og der kom han jo!
vandfarve (22) skrev:Desværre kun introvejleder for de nye studerende på statskundskab og ikke studievejleder.
close enough!
Kom så med nogle guldkorn! Jeg ved du har dem et eller andet sted!
Det her hjælper måske:
Det betyder i mine øjne, at hvis du ønsker at stå standby, kan du ikke starte på en anden uddannelse (hvilket er logisk i mine øjne, da din førsteprioritet er at starte på standby-uddannelsen og ikke alle mulige andre...).
Du får derfor besked senere om, hvor længe du risikerer at stå standby, og hvis du ikke har fået en besked inden denne deadline, har du krav på en plads til næste optagelse, dvs. sommeren 2012.
Mit bedste råd er, at du ikke planlægger med at komme ind ift. både arbejde og bopæl. Det er for usikkert at vente på en plads, der måske ikke kommer, så bliv afklaret med, at du først risikerer at starte til 2012.
Er I enige?
http://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/videregaaende_uddannelse/optagelse_paa_videregaaende_uddannelser.aspx#fold10 skrev:Hvis du bliver optaget på standby, får du i midten af august et brev fra institutionen om, hvor længe du skal stå stand-by. Det betyder, at du skal stå stand-by indtil en bestemt dato inden studiestarten, så du kan springe til, hvis der bliver en ledig optagelsesplads på uddannelsen.
Hvis du i standby-perioden siger nej til en optagelsesplads, mister du pladsen og er dermed ude af standby-systemet og optagelsessystemet. Får du omvendt ikke tilbudt en optagelsesplads, giver standby-pladsen ret til at blive optaget næste år.
(...)
Du er ikke bundet af tilsagnet. Du kan søge andre uddannelser og prioritere dem højere end den uddannelse, du har tilsagn til. Du kan også vælge helt at undlade at benytte tilsagnet.
Det betyder i mine øjne, at hvis du ønsker at stå standby, kan du ikke starte på en anden uddannelse (hvilket er logisk i mine øjne, da din førsteprioritet er at starte på standby-uddannelsen og ikke alle mulige andre...).
Du får derfor besked senere om, hvor længe du risikerer at stå standby, og hvis du ikke har fået en besked inden denne deadline, har du krav på en plads til næste optagelse, dvs. sommeren 2012.
Mit bedste råd er, at du ikke planlægger med at komme ind ift. både arbejde og bopæl. Det er for usikkert at vente på en plads, der måske ikke kommer, så bliv afklaret med, at du først risikerer at starte til 2012.
Er I enige?
makloka (29) skrev:hvad? er? der? galt? med? spørgsmålstegn? kan? ikke? se? problemet?
Helt enig. Alrekr, du flipper helt ud. Du skal fandeme slappe af, din stivstikker.
makloka (29) skrev:hvad? er? der? galt? med? spørgsmålstegn? kan? ikke? se? problemet?
Daniel-Dane (30) skrev:Helt enig. Alrekr, du flipper helt ud. Du skal fandeme slappe af, din stivstikker.
Undskyld... Det var bare en reaktion på, at det var første gang
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.