mboost-dp1

Lange nicks på MSN Messenger

Gå til bund
Gravatar #1 - Yasw
12. jun. 2003 09:52
Udfra egne observationer så har jeg fundet en mærkelig tendens på IM programmet Messenger. Utroligt mange skifter nick temmelig ofte (op til flere gange om dagen) og tit er det enormt lange "nicks". Her giver jeg et par eksempler:

Kills time while I wait for life to shower me with meaning and happiness! (RIP CARRIE!)
AZWETHINKWEIZ: Oh my god i forgot the words.
..ha! skrålede Jack Browling, og lagde atter sin hånd på den lune bardisk..

HVORFOR??? Må jeg spørge. Har ikke set samme tendens andre stedder. Hverken på IRC, ICQ eller andre stedder hvor man bruger et nick.

Nogen der har et bud på hvorfor det lige er på Messenger at det er populært at skifte nick hele tiden samt at have hele sætninger som "nicks"? Andre der har konstateret samme tendens?
Gravatar #2 - Acro
12. jun. 2003 10:00
#1 @Yasw:
Så har du aldrig været på Quakenet (eller kanaler på EFnet for folk der tror at mIRC = '1337'), der er der sport i at skifte navn uagtet om det man skal er vigtigt. Går man på toilettet skal man hedde "^toilet", "^wc" eller "^skider" bag ved sit almindelige navn. Dybt latterligt.

Dog synes jeg det er sjovere på Messenger, for der findes ikke en desideret away-metode (som der findes i IRC-protokollen) - og desuden kan man lettere ignorere det (det kan slås helt fra). Jeg tror at det er fordi det er relativt let at gøre i Messenger, på ICQ tager det tusinde år - og så er det ikke alle de andre brugere der får dit nye navn, hvis ikke de selv opdaterer.

Jeg skal da gerne indrømme at mit navn på Messenger er stemningsbetonet - hvis jeg er syg, så kan man sgu læse det (så slipper jeg for at skrive det til alle) - og hvis der er landskamp, så kan man godt have et navn der passer til det - bare så man kender hinanden fra andre sider end hvad man ellers kan snakke om.
Gravatar #3 - The-Lone-Gunman
12. jun. 2003 10:42
Jaa, er selv en af dem der bruger de laange nicks, mit er lige nu:

</I:W:T:B> 12/22/2012 - Står her endnu

"</I:W:T:B> 12/22/2012 - " er mit faste navn, IWTB står for I Want To Believe, og der blev sat et "/" på da x-files stoppede (i bedste HTML stil).
12/22/2012 er, som alle ved, datoen hvor koloniseringen fra rumvæsnernes side begynder (og inden folk bliver sure over 12/22 så lær engelsk;)

Det der kommer efter " - " er så hvad det nu er jeg vil hedde, har også et lille program så jeg kan hedde hvad jeg vil, uden Messenger siger jeg ikke må (hvorfor må man ikke hedde "problem"? Er MS bange for man associere Messenger med problemer?)

Men hvorfor jeg bruger så lange navne: Fordi jeg kan... Også kan man se hvem folk er udfra e-mail adressen, men det er næsten umuligt at huske et ICQ #

(tak til Acro i #4)
Gravatar #4 - Acro
12. jun. 2003 10:45
#3 @The-Lone-Gunman:
Husk at skrive < som < og > som > ..
Gravatar #5 - Cyrack
12. jun. 2003 12:03
Cyrack hedder kun Cyrack og det er han godt tilfreds med...

Synes det er små-provokerende når folk konstant skifter nick, så er det man er glad for GAIM, når en person har fået et alias så hedder han/hun det, og fortsætter med det ind til jeg bliver træt af at det alias. Man møder jo heller ikke folk der hedder Jens den ene dag og Brutus den næste (og hvis de gør er de nok alligevel ikke værd at samle på ;) Hvis man skulle lave det på den fede måde så skulle MS indføre en status-linje...

Just my $20*10^(-3)
Gravatar #6 - bitnissen
12. jun. 2003 16:36
Det er ikke bare småprovo, det er råprovo! Jeg sletter kategorisk alle fra min MSN liste hvis jeg ikke umiddelbart kan genkende dem mere (jaja, ved godt man bare kan pege og se det på e-mail, men er stadig provo!).
Jeg hedder [XGD]BiTNiSSEN og det har været mit nick de sidste 2 år eller noget i den stil, samme på ICQ.
Jeg har rent faktisk nået at sende 2 mail's til MS om de ikke gad at lave en funktion ligesom i ICQ hvor man kan omdøbe sine kontakter, så de ikke opdaterer sig selv hele tiden. Kan ikke huske hvortil jeg sendte, men er rimeligt sikker på det var det rigtige sted - jeg har dog ikke fået andet end 2 autoresponders tilbage i hovedet om at det ville de kigge på.

Capisch
Gravatar #7 - Yasw
12. jun. 2003 18:04
Om ikke andet, der må da næsten findes et form for plug-in der bla. retter den ting. Eller i det mindste håber jeg at der gør og i så fald nogen der kender til det?
Gravatar #8 - Cyrack
12. jun. 2003 20:01
Yasw: det gør der... det hedder GAIM... ;)
Gravatar #9 - Acro
12. jun. 2003 21:50
#6 @bitnissen:
Du bør nok ikke regne med et personligt svar, dog kan du være sikker på at forespørgslen bliver læst - og videresendt til den rette afdeling, hvis du altså har benyttet deres interaktive formular på deres websted (som jeg i øjeblikket ikke kan finde).

#8 @CyRacK:
Forhold dig konstruktivt til spørgsmålet.
Gravatar #10 - Cyrack
12. jun. 2003 21:54
Acro: hold nu op... jeg vil have lov til at reklamere lidt for Gaim ind i mellem... ;) (i øvrigt et stykke nifty software både til Linux og Windows) men nej, jeg kender ikke et plugin til MSN der kan låse nicks (kan man overhovedet lave plugins til MSN?)...
Gravatar #11 - Yasw
12. jun. 2003 22:06
Yes yes, har lige hentet og prøvet windows versionen af GAIM. Ganske fin og nydelig, ingen tvivl om det. Synes bare den bruger lidt mange RAM, så er vel nok mest egnet til Linux. Men stadig et lækkert program som sagtens kan fungere på Windows.
Gravatar #12 - bitnissen
13. jun. 2003 10:33
#10 - Er et plugin der hedder MSN Plus - men kan ikke låse nicks.
Hvad der dog kan låse nicks er Trillian... Men det er sku for buggy, så jeg skiftede...
Gravatar #13 - Acro
13. jun. 2003 11:35
#10 @CyRacK:
Der findes faktisk mange forskellige plugin-muligheder til MSN, men det er da nærliggende at du ikke har fundet dem hvis du benytter Gaim.

Desuden ved jeg at man kan sørge for at det er e-mailadressen der vises fast, men jeg kan ikke huske hvordan - og jeg gad faktisk ikke at skrive det hvis jeg ikke umiddelbart kunne finde ud af hvordan, for så ligger det større pres på mig - og så bliver jeg nød til at finde det.

Nå - den tanke er vist røget!
#14 - 2. sep. 2003 03:17
Gravatar #15 - seahawk
2. sep. 2003 07:33
Jeg har utroligt svært ved at se problemet! Hvis det generer en, beder man folk lade være - hvis de fortsætter, sletter man dem fra sin liste!

Problem solved...
Gravatar #16 - Yasw
2. sep. 2003 11:33
#15 - Så har man jo pludslig ingen at snakke med :P Nu heller ikke fordi det iriterrer mig, da GAIM jo giver mulighed for at skrive aliaser til folk. Forstår bare ikke meningen med det.
Gravatar #17 - seahawk
2. sep. 2003 12:00
#16:

Hvis de gør ting der generer en, er de så værd at snakke med?
Gravatar #18 - Yasw
2. sep. 2003 12:17
Tjaa.. Det er jo en lidt firkantet måde at stille det op. Måske lidt fjollet at droppe en hel masse kontakter på småting, men rent principelt vil de vel ikke være det. Øhh...
Gravatar #19 - The-Lone-Gunman
2. sep. 2003 20:34
UPDATE:

Med MSN 6 kan man selv vælge at se sine kontakter som e-mail adresser.
Gravatar #20 - MadDoG
3. sep. 2003 06:47
hmmm.. jeg kan godt forstå at folk kan blive irriterede.. over de.. men jeg har sq taget det stille og roligt.. fordi jeg ved at de bare ik har noget at lave.. siden de skifter nick.. og for det meste er det jo fordi.. de vil forklare hvordan de har det på nuværende tidspunkt!
#21 - 3. sep. 2003 11:15
JEg har sådanset ikke noget imod folk skifter deres nicks på MSN. Så længe de gider beholde deres oprindelige nick i det nye nick .. f.eks. Knold^mad men så snart folk skifter hele deres nick ud, så ber jeg dem ofte om at ændre det.. hvis de ikke gør det så sletter jeg dem for det meste
#22 - 20. sep. 2003 20:22
uyuioyipupppujklj
Gravatar #23 - LecTer
21. sep. 2003 15:01
Synes fandme også det er irriterende når folk konstant skifter nicks, men det er der heldigvis råd for. Med trillian 2.0 pro kan man låse dem, og programmet i sig selv funker som en drøm.
#24 - 9. nov. 2003 04:13
hi! am from Argentine y quiero decirles que son una manga de pelotudos no sirven para nada viciosos
Gravatar #25 - The-Lone-Gunman
9. nov. 2003 09:54

Usted es wierd muy insano, bonito ser en este sitio si usted no es de Dinamarca. ¿Por qué es usted aquí en un website danés?

Hvad sker der dér? Hvis jeg oversætter det post rigtigt er det sært...
Gravatar #26 - Blue.
9. nov. 2003 10:16
@TLG
Kunne du så ikke lige indvilge os uvidende i hvad der blev sagt og evt hvad dit svar er ?? :)
Gravatar #27 - Grilleren-|
9. nov. 2003 10:45

ja tak
Gravatar #28 - Gruesome
9. nov. 2003 12:05
Han skriver (ifølge babelfish):

and I mean to them that they are a sleeve of pelotudos do not serve for anything vicious

Og TLG svarer:

You are wierd very insano, pretty to be in this site if you are not of Denmark. Why are you here in website Danish?

Prøver lige at få en af mine venner til at oversætte det rigtigt :)
Gravatar #29 - Raenil
9. nov. 2003 12:58
Vi bruger allesammen messenger på arbejde og har (uden de store diskussioner) fundet en ellegant måde at gøre det på:
Vi skifter nick efter hvor vi er. Hvis jeg arbejder hjemme, hedder jeg Raenil@home. Hvis jer er hos en kunde hedder jeg Raenil@kundenavn. Hvis jeg ikke er interesseret i at nogen skal vise hvor jeg er, hedder jeg bare Raenil.

Hvis det generer nogen, så burde de nok stikke hovedet i en spand isvand...
Gravatar #30 - Yasw
9. nov. 2003 13:03
#29 - Bare lige for at skrive et eller andet. Den slags har selvfølgelig aldrig generet mig. Men lange ligegyldige sætninger gør altså. Hvorfor i alverden skal ens navn være en skør sætning? Er et eller to ord ikke nok?
Gravatar #31 - Samuraikaj
9. nov. 2003 20:36
Tjah... min lillesster har det også med at hedde et eller andet vers fra tidens mest populære popsange som nick...
Og så er der også dem, der bare hælder en masse smileys ol. ind i deres nick, så det fylder en halv bondegård... pisse irriterende
Gravatar #32 - Acro
11. nov. 2003 14:05
#31 @Samuraikaj:
Du er klar over at din signatur ikke er korrekt, ikke?

-1^2 = 1

-1(-1)^2 = -1*1 = -1
Gravatar #33 - Jay Walker
11. nov. 2003 14:30
my bad
Gravatar #34 - TotalNirvana
11. nov. 2003 20:27
#32 Acro:
Hvad er så -1^0.5? Ikke defineret?

Ved hjælp af almindelige potensregneregler når jeg frem til at ovenstående er lig med minus kvadratrod én, altså minus én. Tilsvarende er minus én i anden lig minus én.

Der var forresten en eller anden der postede et link til en PDF-fil, hvor han ved hjælp af nogle aksiomer beviste Samuraikajs påstand. Prøver lige at finde det.

Rettelse: Her var den: http://www.math.auc.dk/~caspert/misc/sqr_minus_to.... - Læs og forstå!
Gravatar #35 - LaSG
11. nov. 2003 20:42
Problemet er let løseligt ved at bruge en anden IM-klient, der kan forbinde til MS' netværk. Men jeg vil GÆTTE på http://mess.be har noget plugin-dims der kan fikse problemet. Der har jeg tidligere fundet adskillige anvendelige hakkerier til MS' messenger.
Gravatar #36 - Acro
11. nov. 2003 21:07
#34 @TotalNirvana:
Jeg har lavet en fejl, jeg har betragtet - som et fortegnsminus, og ikke som en regneoperator - derfor der det naturligvis korrekt at det giver -1, hvilket dog stadig ikke svarer overens med Samuraikajs antagelse der fortæller at det er 1.
Gravatar #37 - TotalNirvana
11. nov. 2003 22:20
#36:
Nåh for søren... Jeg har tilsyneladende tåget en smule da jeg så på #32 og Samuraikajs signatur.

Vi er altså enige om at: -1^2=-1 og (-1)^2=1 ?
Gravatar #38 - <3Thinkpads
11. nov. 2003 22:30
Tja kan da godt skifte nick, men det er vist jeg skal spise eller er væk.. Dog ikke hele sangtekster som nick:)
Gravatar #39 - Acro
11. nov. 2003 22:57
#37 @TotalNirvana:
Fuldstændigt enige.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login