mboost-dp1

Lego på it-talentjagt

Gå til bund
Gravatar #1 - arne_v
31. aug. 2011 16:21
Gravatar #2 - kasperd
31. aug. 2011 17:34
I stedet for kun at ansætte erfarne it-folk, vil firmaet nu også i højere grad til at udvikle egne talenter, lyder tanken bag programmet.
Det er godt at høre. Det er en holdning der har været underskud på i branchen.

Der er vist virksomheder nok der spørger efter erfarne medarbejdere. Der har også været en del der gerne tager studerende ind til småopgaver (tilsyneladende ofte for at få det billigere end hvis de satte en erfaren person på samme opgave).

Men dem der er villige til at tage dem som medarbejdere i forløbet derimellem har der været lidt for få af.
Gravatar #3 - arne_v
31. aug. 2011 17:51

Ja.

Og det er heller ikke nogen hemmelighed at en meget stor del af danske IT job findes i det storkøbenhavnske område.

Jeg synes også at deres udmelding omkring hvilk etyper de søger er interessant.
Gravatar #4 - Windcape
31. aug. 2011 19:28
Lego bruger .NET, just sayin'
Gravatar #5 - arne_v
31. aug. 2011 19:44

MS (Windows,SharePoint,.NET), SAP, Oracle (DB), Citrix, IBM (hardware,AIX), Linux, Mac og formentligt et hav af alt muligt andet.

Gravatar #6 - arne_v
31. aug. 2011 19:50

Deres VAX, AlphaServer, OpenVMS og Tru64 systemer er dog så vidt jeg ved for længst væk.
Gravatar #7 - Windcape
31. aug. 2011 20:28
arne_v (5) skrev:
MS (Windows,SharePoint,.NET), SAP, Oracle (DB), Citrix, IBM (hardware,AIX), Linux, Mac og formentligt et hav af alt muligt andet.
Ja, men de har primært hyret .NET udviklere de sidste 2 år.

De poster jobs fra tid til anden på mit netværk.

arne_v (6) skrev:
Deres VAX, AlphaServer, OpenVMS og Tru64 systemer er dog så vidt jeg ved for længst væk.
Jeps.

Lego har overordnet haft en større udskiftning og modernisering af deres systemer de sidste 5 år.
Gravatar #8 - Alrekr
31. aug. 2011 22:20
Hvis bare man var så langt.. *drool*

Er helt sikkert en mulighed efter endt studie - hvis min uddannelse da er relevant for Lego.
Gravatar #9 - arne_v
1. sep. 2011 00:10
Windcape (7) skrev:
Ja, men de har primært hyret .NET udviklere de sidste 2 år.

.NET (inkl. ASP.NET og SharePoint) er jo også ret oplagt til både desktop apps og firma intranet.

Windcape (7) skrev:
De poster jobs fra tid til anden på mit netværk.

Husk på at dit netværk nok er lidt biased.
Gravatar #10 - arne_v
5. sep. 2011 01:57
Windcape (7) skrev:
Lego har overordnet haft en større udskiftning og modernisering af deres systemer de sidste 5 år.

De skiftede fra HP til IBM for nogle år siden.

Lego var en stor Digital kunde i 80'erne og 90'erne.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login