mboost-dp1

Livet efter Microsoft

Gå til bund
Gravatar #1 - Gruesome
29. apr. 2003 17:30
I aften kl 20:00 på DR2 bliver der sendt en dokumentar omkring folk der er blevet rige ved at arbejde for MS og så quitte jobbet.

Nu må vi se hvad det er for noget =)
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
29. apr. 2003 17:39
det skal jeg se...

vil godt have herre mange penge som 28 årig...
Gravatar #3 - Acro
29. apr. 2003 18:58
Sygt sygt sygt!

Virkelig, nogle ting lyder meget fedt - men andre ting..

Men sådan er det vel, noget man synes om, og noget man bestemt ikke synes om.

Men udsendelsen var fed, og menneskerne fornuftige.
Gravatar #4 - Gruesome
29. apr. 2003 20:08
Helt enig. Det var en rigtig god udsendelse hvor man kom lidt bag om de forskellige personager.

Lagde bla. mærke til at folk virkede nærmest bange for Balmer, men det ville jeg fandme også være hvis jeg ikke havde lavet mit (har set videoerne fra http://www.ntk.net/ballmer/mirrors.html )
Gravatar #5 - The-Lone-Gunman
29. apr. 2003 20:14
godt program, dog noget træls musik i de der cut screens...

Men, det den ene gut sagde om at de har så travlt at de bliver ligeglade med bugs mod slutningen, er jo nok en grund til Microsofts bug rate...
Gravatar #6 - sKIDROw
30. apr. 2003 08:14
Det lyder ret spændende, håber det bliver genudsendt.
Jeg er håbløs til at huske sådan nogle tidspunkter.. ;oD
Gravatar #7 - Acro
30. apr. 2003 13:49
Det der især gjorde indtryk på mig er på en måde hvor godt man som person har det, selvfølgelig er det ikke fedt at ens arbejde er ens liv (for nogle er det) - men der blev gjort meget ud af medarbejderne i forhold til så mange steder, og jeg tror de har et sammenhold bedre end mange andre.

Ligeledes er det prisværdigt at Microsoft et eller andet sted har givet dem muligheden for at realisere deres drømme, uden et tidligere job hos Microsoft - mon så den ene gut selv havde haft de 27 millioner han havde indskudt i sit eget firma? Selvfølgelig har de selv været med til at sørge for at der er penge til dem selv og til Microsoft, men de har stadig fået muligheden for at lave det de allerbedst kan lide, både under og efter Microsoft.
Gravatar #8 - sinus-c
30. apr. 2003 13:52
Æv ... Ærgrer mig lidt over at jeg ikke fik set den udsendelse. Ville godt have haft opskriften på hvordan man bliver millionær ... LOL ..
Gravatar #9 - thile
30. apr. 2003 13:56
argg det glemte jeg sq at se :(
det er vel ikke nogle der har lavet et TVrip?
Gravatar #10 - Wolly
30. apr. 2003 14:24
Yeps det var et rigtigt godt program. Lige som Gunman lage jeg også mærke til den ene person der fortalte at de havde så travlt at de blev lige glade med bugs... Det må siges at være dårlig ledelse når man ikke bruger de 3 måneder ekstra der skal til, for at kunne levere et ordenligt produkt!

Jeg kunne ikke lade være med at forstille mig hvor fedt det ville være, hvis programmørerne havde fået den tid det ville tage, og windows var bug frit :-) I så fald ville det utvivlsomt være det fedeste styrresystem på markedet...
Gravatar #11 - Acro
30. apr. 2003 14:40
#10:
Nu kan man jo aldrig helgardere sig, og der vil altid være fejl - hvis det ikke er i Windows, så er det en driver fra en producent der ikke har givet det så meget tid som det burde, så det er umuligt at sørge for at systemet er perfekt. Og hvis det var perfekt, hvad skulle de så tjene penge på derefter?
Gravatar #12 - sKIDROw
30. apr. 2003 14:58
#10 Wolly

Det er utopi at snakke om fejlfrie ting.
Al software indeholder bugs fra tid til anden.
Men det ændre selvfølgelig ikke på, at man skal gøre alt man kan for at rette dem når de bliver fundet.
Gravatar #13 - Gruesome
30. apr. 2003 15:07

Det var jo netop perfektionismen der nærmest tvang den ene programmør til at stoppe. Ret spændende faktisk.
Gravatar #14 - Acro
30. apr. 2003 21:02
#13:
Jep, jeg kom faktisk til at tænke over det - for min kode bliver mere og mere perfekt, alt skal optimeres og alt skal være fejlfrit, hvilket betyder at modulerne tager lidt længere tid at bygge, men bliver bedre, hurtigere og mere sikre i brug - og hver eneste gang der kommer nye tiltag, så opgraderer jeg gerne mine moduler. Alt i alt, så kan det godt være jeg lider af Waltheizmers, men jeg har dog ikke fået en programmeringsblokade endnu.
Gravatar #15 - Wolly
3. maj 2003 12:27
@ Acro & sKIDROw

Nu mente jeg ikke at windows kunne blive 100% bug frit, ved godt at det var det jeg gav udtryk for. Det jeg egentligt mente, var at det kunne være fedt hvis windows ikke havde alle de underlige ligegyldige fejl som eksisterer i alle udgivelserne af programmet, og i særdeleshed win 95 -> ME

F.eks tror jeg ikke at der er mange nørder der kører ME, alle er vist enige om at det ikke virker særlig godt. Pointen er; hvorfor udgive et stykke software man godt ved ikke vil virke ordenligt!!!

Hvis Windows ikke indeholdte alle de underlige fejl, der altid kommer efter jeg har kørt det i et par måneder, ville jeg aldrig være gået over til Linux. Windows er meget nemmere at have med at gøre, men Linux er MANGE gange mere stabilt!!!
Gravatar #16 - Acro
3. maj 2003 13:57
#15:
Windows 2000 og Windows XP er stabilt i samme udstrækning som andre systemer er det, fejl skyldes ene og alene de programmer man afvikler - eller defekte hardwaredrivere! Stabilitetsmæssigt har jeg aldrig haft problemer på Windows XP, udover da min harddisk stod af.

Derimod vil jeg gerne indrømme at jeg aldrig har haft det godt med Windows ME, men alle de "almindelige" brugere jeg kender har kørt Windows ME - uden fejl, så om det er fordi at Windows ME ikke er bygget til at kunne køre fejlfri med brugerdefineringer - det ved jeg ikke.
Gravatar #17 - Gruesome
3. maj 2003 18:26

Det er ikke ualmindeligt at ME bare giver en BSOD når man får den til at svede lidt. Men XP og 2k har jeg heller ikke haft de store problemer med.
Gravatar #18 - snailwalker
3. maj 2003 19:31
Nej jeg synes også at XP har kørt godt. Har haft en installation et halvt år på en puter med xp uden at formatere en eneste gang. Tror vist kun den er gået helt ned en 4-5 gange.

Men den er altså ikke helt så stabil som 2000 pro...
Gravatar #19 - sinus-c
5. maj 2003 13:40
ikke tid til at rette bugs? ja, det lugter langt væk af dårlige ledelse ..... ærgeligt!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login