mboost-dp1

Livet på Internettet - nicks

Gå til bund
Gravatar #1 - heby.dk
10. feb. 2005 22:54
Jeg hedder vel egentlig 32SAS, et navn der har hængt på siden jeg spillede min første turnering i AOE, Bomberman eller RainBow 6, kan ikke huske det længere. Mine venner fra nettet kalder mig det navn, det er min halve idenditet.
I nogle perioder, f.eks. har jeg en kort overgang spillet på landsholdet i Sof2, eller vi har spillet Europacup, da var det svært at leve i den virkelige verden... Var gift, og hun synes ikke altid det var fedt.. Men har da stået inde på arbejdet og tænkt, "tænk hvis man smed en flashbang i kantinen, griner...", men er kommet over det punkt hvor jeg ikke kan skelne, og har aldrig været tæt på (tror jeg).

Men 32SAS, er ikke så aktiv mere, hvis jeg smutter på café med vennerne, eller spiller for alvor en gang i mellem, bliver han vækket til live, ellers er jeg bare mig, den samme på nettet som irl.

Men for fanden, 32SAS styrede da for vildt, og vi har haft mange op og nedture sammen, det har været en stor del af mit liv, men hvad betyder et nick for jer ? Bare et navn ? Et image ? Eller noget helt andet, del jeres tanker.

Per
Gravatar #2 - BurningShadow
11. feb. 2005 09:01
BurningShadow, det er mig. Jeg kan snart ikke huske hvornår jeg begyndte at bruge navnet, men det var vel nærmest bare noget det kom, fordi der ikke var andre der brugte det.
Jeg spiller ikke, men på et tidspunkt havde jeg brug for at identificere mig på et netværk, og siden er jeg bare begyndt at bruge det alle steder.

BurningShadow er ikke bare personen bag skærmen, det er i mindst lige så høj grad personen der går rundt, og er bare blevet en del af et navn. Så meget en del af navnet, at der er folk jeg møder IRL, og som ikke kender mit "rigtige" navn, andre kender det, men kalder mig bare "Burn" eller "Shadow".
Hvor meget det var blevet en del af min personlige identitet, kom jeg til at tænke over, da jeg en dag registrerede mig med mit "rigtige" navn, af samme grund som de fleste andre bruger et nick; jeg ønskede ikke umiddelbart at blive genkendt.
Gravatar #3 - Jake_the_Snake
15. feb. 2005 08:06
Har nogle stykker. Er på nettet mest aktiv under navnet Jake_the_Snake - men har den f.eks. ikke som email. Min ældste email adresse er fra ´96 her brugte jeg mit nick fra den gang Roadrunner - da den var optaget blev det istedet til [email protected]
Senere blev det så Sherekhan, det nick stoppede jeg med at bruge da jeg ikke længere syntes det var sjovt at rende netparties som det hed i de dage (og måske stadig hedder...).
Har på et tidspunkt gået under navnet FLX (eller Flx), og det er sådan set stadig mit Amiga-nick. Det kom af at i mange spil skulle highscoren skrives med initialer/tre bogstaver.
I "gamle" dage kaldte vi hinanden ved vores nicks. Der er i dag også folk der kalder mig Jake men det kommer blot af det er afledt af mit rigtige navn.
Gravatar #4 - TWFH
15. feb. 2005 11:59
Bruger (som regel) sammme nick IRL som "i æteren".
Kommer dels af min tidlige karriere som stupid teenager, med hvad der dertil hører sig af manglende selvkontrol når vi snakker våde varer, og dels fra mit efternavn.
Mit eneste problem er, at jeg engang imellem reagerer når folk siger ting som "bus", "pus" og "struds"...
Gravatar #5 - Mifan
15. feb. 2005 12:45
Mit nick er ca. 10 år gammelt. Jeg har lige siden min 4 disk version af Monkey Island 1 på amigaen været helt væk i de spil. Deraf Monkey Island Fanatic, eller bare MIFan.
Efterhånden kender jeg mange folk, som jeg snakker med online også, så de er begyndt at bruge mit nick IRL også. :)
Gravatar #6 - amokk
17. feb. 2005 02:20
Har ca.3 nicks jeg bruger/brugte...

Når jeg signer up et sted, kalder jeg mig altid først sbn, hvis det er optaget, hedder jeg amokk, og ellers cyberesben

sbn:
Relativt nyt nick, tror jeg begyndte at bruge det i Counter-Strike, i slutningen af gymnasiet (2002). Navnet kommer af den konsonanterne i mit navn (eSBeN) udtales på...

amokk:
Har brugt det siden sommeren 1999... Jeg havde store planer om web-businnes (hvem havde ikke det den gang?) og var også rimelig vild med den der sang der hed Amokk med 666 (hvem husker ikke dem?) - En dag sad jeg og legede med Photoshop, og prøvede at lave et logo til den side jeg ville bruge som præsentation af mine (den gang meget begrænsede) evner inden for webdesign/udvikling... Der lavede jeg et logo hvor der stod "aMoKk web-productions" og tja, det så meget fedt ud det logo, så jeg købte amokk.dk domænet og begyndte at kalde mig Amokk på ICQ og diverse andre steder.

cyberesben:

Tja, det skete i de dage, i starten af 9. klasse (1997) at jeg endelig fik adgang til det der inDernet derhjemmefra... Tror jeg var den første i min klasse der fik internet, og i denne forbindelse var der vist nogen i skolen der kaldte mig CyberEsben en gang eller 2... Da jeg så skulle opretette en email-adresse og en gratis hjemmeside (skulle man jo have den gang) brugte jeg så CyberEsben som navn :-) - det var i øvrigt usa.net, fortunecity og tripod som blev de første til at se mit nye nick :-)
Gravatar #7 - Razzia
2. mar. 2005 04:06
#1 - Hey, tak for den fede tid med SOF2 :)

Razzia = mig... :)

Tror nok nicket er 8 år gammelt og har brugt det lige siden. Har været til en del lans i den lokale ungdomsskole. Efterhånden som jeg er blev ældre, begyndte de mindre børn på skolen begyndte se op til mig (og de andre på min alder) når vi var til lans. Nu oplever jeg jævnligt, at når jeg går ned igennem gågaden bliver der råbt "Hej Razzia." Jeg vender mig om og hilser, og tænker bagefter over hvem jeg lige har hilst på. Det er iøvrigt lidt pinligt, når man går sammen med sine ikke-nørde venner.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login