mboost-dp1

Longhorn krav: Forhåbentligt en joke!

Gå til bund
Gravatar #1 - sKIDROw
7. maj 2004 12:00
http://www.itavisen.dk/index.php/news/show/id=7003

4-6Ghz dualcore cpu
2Gb ram
1Tb diskplads
Og et grafikkort 3 gange hurtigere end i dag.

Aner ikke hvem siden Microsoft Watch er, men det lyder sgu lidt langt ude... ;)
Gravatar #2 - ZOPTIKEREN
7. maj 2004 13:25
Den med grafikkortet er:
/giver lige et par links til dovne skidrow.
link 1
link 2

Så vidt jeg husker er microsoft watch, microsofts uofficielle-officielle nyhedsinternetavis. Dog efter min mening et slamsite, da det koster penge at læse om deres nye nyheder, der alligevel er at finde 10.000 andre steder en halv time efter at de er skrevet.
Gravatar #3 - Wolly
7. maj 2004 17:49
Det lyder helt skørt. Hvis vi ser på hvormeget hastighederne på standartcomputere er steget det sidste år, vil vi ikke endgang nå det niveau om 2 år!

Er der nogen der ved hvilke funktioner i Longhorn der vil kreve den høje hastighed?
Gravatar #4 - sKIDROw
7. maj 2004 23:47

Doven og doven.
Lad os bare holde os til at konstantere, at jeg er mest orienteret omkring ting der interessere mig.
Så det ved et tilfælde.
Gravatar #5 - ZOPTIKEREN
8. maj 2004 08:10
#skidrow
Hehe, det tænkte jeg nok. Du plejer bare selv være god til at undersøge, sagen når du kan se det ikke er noget der hænger sammen :)

Jeg undres over det her er gået over din næse. Omkring 20% af alle nyheder den sidste har handlet om Lognhorn(aero).
Forresten så er det her et udemærket sted at tjekke nyheder ud, så kan man jo sammenligne med det de lukker ud på it-avisen
Gravatar #6 - sKIDROw
9. maj 2004 13:31
Nu troede jeg nu heller ikke på det, siden jeg skrev forhåbentligt en joke.. ;)
Jeg følger hovedsageligt med i hvad der sker i fri software miljøet.
Dog er det svært at undgå, at høre om alt det langhorn halløj.
Specielt de artikler for tiden, der beskriver alle de potentielle lockins den introducere.
Og om hvordan Microsoft patentere rub og stub, af gud ved hvilken årsag.
Måske så de kan hindre nogen i at lave kompatible ting?
Så jo jeg følger med, men det var så et sidespring.

'Where do you want to go today? -Doesn't matter, you're coming with us!'... ;)
Gravatar #7 - brostenen
18. maj 2004 21:09
Jeg tror bare at microsoft har fundet våbenet mod linux... Ikke fordi at jeg elsker msucks.... JEG HADER DEM.. De kan sgu ikke lave andet end flightsimulator ordentligt... Det eneste microsoft produkt som virker..
Gravatar #8 - amokk
18. maj 2004 22:33
#7 men alligevel er jeg sikker på du bruger deres produkter eller har gjort

jeg har prøvet en beta, som kørte nogenlunde under vmware, på en athlon XP2400... men meget kan jo nå at ændre sig...

så vidt jeg læste en gang er longhorn en windows 5.2, altså næsten samme kerne men ændret ydre, sammenlignet med XP (5.1) og 2000 (5.0)

først derefter kommer blackomb, som skulle være windows 6.0

men ved ik om de har ændret strategi, tror måske de har droppet sidstnævnte og ladet longhorn tage dens plads...

i øvrigt ret skod af it avisen at angive en kilde uden URL
Gravatar #9 - hundeboll
19. maj 2004 14:57
amokk:

Bare for at fluekneppe, så bruger win2k3 kerne 5.2. Aner dog ikke hvad Longhorn vil bruge.. :)
Gravatar #10 - amokk
19. maj 2004 20:23
#9 ja nu du siger det... men husker bare jeg læste et dok. for 2 år siden om de fremtidige versioner af windows... udgivet af et eller andet skummelt 1337-beta-hacker-cracker site.... (ikke oplæg til flamewar)
Gravatar #11 - Acro
20. maj 2004 15:02
Nu er Longhorn også vildere end alle de systemer, som man kender i dag. I mine øjne tilfører det en unik brugervenlighed og en ekstrem funktionalitet.

Kig selv på deres konceptdemoer.

Endelig har newz.dk også tidligere haft links til andre forbedrelser og især grafisk er der også en del at vente.

Det er sikkert et minimum, der i starten vil blive benyttet, men der er ingen tvivl om, at de ting, som de demonstrerer, er fremtiden.
Gravatar #12 - sKIDROw
20. maj 2004 17:31
#11 Acro

[Nu er Longhorn også vildere end alle de systemer, som man kender i dag. I mine øjne tilfører det en unik brugervenlighed og en ekstrem funktionalitet.]

Uden at punktere den flotte beskrivelse, så går der jo trodsalt også to år før vi ser noget til den.
Til den tid kan der være sket meget, på de andre fronter... ;)

[Betingelser for brug: Dette indlæg er givet i licens,
accepterer du ikke licensen må du ikke læse indlægget.]

Så er det måske lidt uheldigt at placere den i bunden?... ;P
Gravatar #13 - amokk
20. maj 2004 23:26
det er da ligesom at MS først viser deres licensbetingelser når man har taget hul på softwaren
Gravatar #14 - sKIDROw
21. maj 2004 07:28
#13 Amokk

Ja på sin vis...
Gravatar #15 - Deternal
22. maj 2004 16:40
#11: Ok, så lige deres Real Estate koncept demo.

De har tilføjet "applets" (sun/java speak) eller "portlets" (IBM Lotus speak) som en integreret del af OS'et, der installerer sig selv når man klikker på dem (uden at spørge først eller give en cancel knap hvis man skal tro på koncept demoen).

De har gjort således at et program kan gemme et XML schema der fortæller hvor de forskellige data befinder sig (alternativt har de lavet sådan at det automatisk gemmer alle dataene i et cabinet). Det kan man sammenligne med hvad OOo gør med deres dokumenter.

De har lavet et GFX api der kan lave vektorgrafik hvor man kan lave overlays - det har jeg set køre i JAVA i '99.

De har lavet DRM og .NET authentificering og inkorporeret det i OS'et.

Set fra et business synspunkt vil det give mere mening at bruge et produkt som IBM Lotus Workplace 2.0. Det har så den 'added' bonus at OS bliver irrelevant (ie kan køre så længe du har en w3c compliant browser eller har MSIE). Eller kan køre natively så længe du kan køre en java baseret rich client.

Mao. kan du allerede i dag alt det de snakker om i den demo af et fremtidigt ('06-'07-'08?) OS med et produkt fra IBM. Dog med 2 forskelle: IBM's model er server centric (ie dataene skal replikeres til serveren før andre kan bruge/se dem), og IBM's model er platformsuafhængig og overholder industri standarder så andre produkter og firmaer kan interface med det.

Så jeg må erkende at jeg ikke på nogen punkter er særligt benovet - men det kan være jeg skal se de andre koncept demoer?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login