mboost-dp1

Lovlige billeder på hjemmeside

Gå til bund
Gravatar #1 - [email protected]
2. mar. 2003 17:30
Et firma jeg har arbejdet i, har fået ny hjemmeside. WoW!

Men problemet er bare det, at de har brugt nogen gamle billeder til præsentation. Blandt andet nogen billeder hvor undertegnede indgår...

Jeg bryder mig ikke om at skulle sættes i forbindelse med dette firma.

Jeg går ud fra jeg er i min fulde ret til at sige jeg gerne ser dem fjernet.

Men hvor længe skal der gå før jeg kan "melde" sagen til en eller anden instans?
Gravatar #2 - SnoTz
2. mar. 2003 20:06
Kunne jo bare kontakte dem og bede dem fjerne billederne?
Gravatar #3 - DiZaster
2. mar. 2003 20:29
Hvad med et link til firmaet?

Men ja bed dem om at fjerne billedet.
Gravatar #4 - [email protected]
2. mar. 2003 22:00
#2/3

Gjorde jeg samme dag jeg fandt ud af hjemmesiden var blevet opdateret...

Intet er sket siden...

Kunne godt linke til hjemmesiden, men jeg er heller ikke ude på at svine folk... Selvom jeg ikke har meget tilovers for dem.
Gravatar #5 - <3Thinkpads
2. mar. 2003 22:06
Det eneste du kan gøre er vel at true med bål og brand, hvis de ikke retter sig efter det må du jo finde ud af hvad du gør bagefter...?
Gravatar #6 - [email protected]
2. mar. 2003 22:16

Ellers ved jeg hvor de bor... :o)

Men det var mere hvor jeg stod rent juridisk...

Men min logik siger mig at det ikke kan være rigtigt at de kan bruge et billede af mig, til at gøre reklame for sig selv.
Gravatar #7 - <3Thinkpads
2. mar. 2003 22:21
Hehe det skriver du bare til dem også...:)

Men hvem du skal henvende dig til må jeg nok sige, at jeg er blank desværre:|
Gravatar #8 - [email protected]
2. mar. 2003 22:38
Henvender mig bare til... Tjah... Alle..

Ellers må jeg bare poste det såkaldte "professionelle" netværksfirma's adresse til deres hjemmeside...

Har svært ved at have respekt for et firma der udbyder hjemmesider lavet i frontpage 5.0, og som behandler tidligere ansatte på denne måde...

Kribler i fingrerne for at poste kan du nok høre... *G*

/a finger on the trigger, and im beginning to get the cramps!
Gravatar #9 - <3Thinkpads
2. mar. 2003 22:51
Hehe du skal være velkommen...
Nu du lige siger Frontpage

Politi.dk - Politiets Hjemmeside
Jeg synes det er liiiiiiidt dårligt, ikke for at være stor ang. webkodning... Men Politiet må da kunne finde noget bedre;)
Gravatar #10 - [email protected]
2. mar. 2003 22:56

Hehe...
Jeg fjerner da i det mindste det med frontpage fra de sider jeg laver... *G*

Men tror kun det er i IT-verdenen at den slags kan give mangel på respekt...

Selvom jeg ikke er web-koder, (nej html er ikke at kode, men lige så meget php/asp/whatever) Så syntes jeg stadig det er useriøst med den slags wysiwyg hjemmesider, til folk i den branche...

Syntes ikke det gør så meget med politiets hjemmeside... Hellere de bruger pengene på at fange de onde banditter. (men at de så kører dem på bordeller, og leger taxaer er noget andet)

:o)
Gravatar #11 - Yasw
3. mar. 2003 00:03
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på noget, men hvis billedet stammer fra dengang du arbejdede hos firmaet, så kunne det godt tænkes at da du blev ansat skrev under på en eller anden kontrakt, hvor der stod noget om at de havde rettighederne over dig eller noget.
Ved ikke helt hvordan sådan nogen ting forholder, men det kunne tænkes at du havde kommet til at skrive under på en uheldig ting.
Gravatar #12 - [email protected]
3. mar. 2003 01:16

Hmm... Måske... Godt tænkt

Vil lige prøve at læse den igennem imorgen... Men det er vel ikke en standard ting i ansættelses kontrakter...

"Eventuelle billeder taget af dig, kan/vil blive brugt af dig i forbindelse med reklame af pågældende firma"

Jeg mener... Lige nu er jeg ansat i et andet fírma, og at have mit billede på 2 forskellige firmaers hjemmeside er ikke så fedt...

Er lidt lækker og eftertragtet... *G*

Ejj, men mener bare det ikke er optimalt for nogen af parterne.
Gravatar #13 - Sputler
3. mar. 2003 14:15
Skriv et brev til en eller anden "advokatservice" i en avis. Det er gratis! Der findes også noget Advokat-hjælpen rundt omkring, hvor forskellige advokater stiller deres ressourcer til rådighed gratis et par timer hver uge... ved retten og rådhuset eller sådan noget...

Men post lige svaret/løsningen, når du engang kommer dertil!! ;op
Gravatar #14 - Inum
3. mar. 2003 20:07
Firmaet har <STRONG>ikke</STRONG> ret til at ligge billeder eller andet personligt matriale ud på internettet uden din skriftlige tilladelse.
Gravatar #15 - <3Thinkpads
3. mar. 2003 20:09
#14:
Vil give dig ret, men somsagt hvis der står det i hans ansættelses kontrakt, kan han ikke gøre meget... Eller hvad?
Gravatar #16 - Inum
3. mar. 2003 20:26

Så tror jeg ikke han kan gøre noget med mindre en eller anden advokat kan bevise at den del af ansættelses kontrakten ikke kan bruges som en accept på at de må ligge billeder ud på internettet.

Jeg tvivler dog på at der skulle stå noget i ansættelses kontrakten
Gravatar #17 - west
6. mar. 2003 10:52
For h...... hvor newz's posting script dog fucker up .... lige et sekund ... :)
Gravatar #18 - west
6. mar. 2003 10:55
<STRONG>Oplysninger af mere privat karakter </STRONG>er for eksempel et billede af den ansatte, en privat adresse, e-postadresse eller et privat telefonnummer.
Arbejdspladsen må kun offentliggøre disse oplysninger, hvis den enkelte ansatte har givet <STRONG>udtrykkeligt samtykke </STRONG>hertil. Link
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login