mboost-dp1

Mac er nu en skidt ting....

Gå til bund
Gravatar #1 - angak
4. sep. 2003 21:39
[url=yes]http://www.innews.dk/mac.wmv[/url]

Det er lidt for griner!!
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
5. sep. 2003 13:06
LOL!!! Ha ha haaaa, se DET er humor jeg har ventet på...

ROFL!

Btw. her er et link der virker!
Gravatar #3 - sKIDROw
5. sep. 2003 13:36
Der var vist en der skulle af med noget damp.. :D
#4 - 5. sep. 2003 14:17
Mac er da vist ikke en skidt ting. det siger du da kun fordi at du ikke aner hvad den kan bruges til. og jeg gider ikke diskutere Mac VS Pc det er for lamt. jeg siger bare at mac er bedre til nogle ting end en pc.
Gravatar #5 - The-Lone-Gunman
5. sep. 2003 17:10

Nej selvfølgelig gider du ikke diskutere det, du har jo ingen agumenter at kæmpe med...
Gravatar #6 - <3Thinkpads
5. sep. 2003 17:21
Ahhh TLG, nok ved jeg ikke alverden om Mac men jeg synes det er en dejlig computer.. Ikke ligesom det Linux-halløj (Blik blik sKIDROw;))
#7 - 5. sep. 2003 17:58

Ha, du troede vel ikke jeg mente det seriøst, vel? Det var selvfølgelig ironisk ment, INGEN kan da lide Mac!
Gravatar #8 - DUdsen
5. sep. 2003 18:38
Det bringer ubehagelige minder om mine første timer med windowsXP frem.
Jeg oplevede alle de "særhedder" han beskriver!
Måske man skulle holde sig fra macosX alligevel;-)

Når så det er sagt så lyder det ikke som det macos jeg husker fra way-back det var kvalivare.
Gravatar #9 - Raenil
5. sep. 2003 23:31
#4, #7
Bestem dig lige. Skal vi flame dig eller flame dig? :-)
Gravatar #10 - sKIDROw
6. sep. 2003 10:06
#6 mcnasty

[Ahhh TLG, nok ved jeg ikke alverden om Mac men jeg synes det er en dejlig computer.. Ikke ligesom det Linux-halløj (Blik blik sKIDROw;))]

Hvordan 'blik'er man?... :P
Syntes iøvrigt ikke er Mac'en er så slem, apple bruger bare en forkert licens.. ;D
Gravatar #11 - KozmoNaut
6. sep. 2003 10:48
Måske kunne det være at folk skulle sætte sig ind i ting før de basher dem. Personligt har jeg brugt Macs med OS 9 og OS X, og undskyld mig, men det er fandeme det lækreste desktop-styresystem jeg nogensinde har brugt. Period.

Det er måske anderledes end det folk har prøvet før, men hey, I satte jer da heller ikke ned og brugte Windows 3.11 eller 95 som om i aldrig havde gjort andet inden for 5 minutter, vel?

Den ene af de to ting jeg er lidt ærgerlig over mht. Macs er at der ikke er en mellemklasse computer fra dem der er ligeså let at opgradere som deres topmodeller, som desværre er lidt for dyre for mig. Hvis der var en maskine ligesom iMac'en, men kunne opgraderes ligesom en PC eller en PowerMac, så ville jeg købe en med det samme. Den anden er at folk basher Macs, bare fordi de er anderledes, og fordi de højst sandsynligt ikke kan se ud over deres egen næsetip. Vær dog lidt mere modne, og accepter at nogle folk foretrækker andre ting end jer selv.
Gravatar #12 - <3Thinkpads
6. sep. 2003 15:59
#10:
;) Jeg er nok det jeg først ville spørge om Linux-råd, du er den der har overtalt mig til forsøge at bruge Linux!:)

God weekend alle
Gravatar #13 - Ekbatana
6. sep. 2003 20:13
#2 - Har lagt mærke til at du vist virkelig hader mac-ting...
Hvad er der galt med mac.. Kan du ikke klare at 90% af mac brugererne er rigere pænere og klogere end dig? Seriøst hvad har du imod os?.. ..
Gravatar #14 - Acro
6. sep. 2003 20:29
#13 @Ekbatana:
Rigere - det må da være indtil de har købt deres Mac, kender ikke mange Mac-ejere der er specielt rige - de har bare prioriteret en smule anderledes.

At de (I) skulle være pænere og klogere tror jeg ligeledes du får meget svært ved at bevise, men du har måske fordomme der siger at PC-brugere er grimme og dumme?

Ikke at man skal have noget imod Mac. Overhovedet ikke!
Gravatar #15 - Ekbatana
6. sep. 2003 20:35
#14 Ja, men det civilret så jeg har ret indtil det modsatte er bevi(d)st..
Gravatar #16 - Blue.
7. sep. 2003 10:26
Og så er der jo lige lidt godt dansk flertalsdiktatur her:
Ekbatana : 1 +
Blue..... : 1
= 2
Acro..... : 1
= 1
da 2>1
..har vi ret ;)

ontopic - Klippet er nu meget sjovt... selvom det er ens PC der opfører sig som han beskriver :)
Gravatar #17 - The-Lone-Gunman
7. sep. 2003 12:08

Hvis du nu følger med i hvad jeg har sagt, ville du måske vide jeg også selv er (eks)mac bruger.

Har arbejdet med grafisk design, på mac, da det nu engang er det man bruger (ikke at jeg forstår det). Det varmede da i mit hjerte da jeg så at resten af firmaet brugte windows maskiner, både tryk afdelingen, administrationen og serveren.

Og ja, jeg hader mac, jeg har aldrig arbejdet med så dårlige maskiner. Så jeg har det som ham gutten i filmen

De crasher for hårdt( det sjove var at jeg brugte ME på det tidspunkt, men jeg syntes stadigvæk det var slemt), de er langsomme, ulogiske, dyre, mangler software og de er GRIMME!

Der er dog én god ting, de bruger en halv time på at starte op, så man kan slippe for dem en halv time om morgnen og efter de er crashed.

Jeg har aldrig hørt bare ét agument om hvorfor man skulle skifte til mac, som var både godt og sandt.
Gravatar #18 - Acro
7. sep. 2003 12:17
#15 @Ekbatana:
Nej, du har ikke automatisk ret indtil det modsatte er bevist - du skal stadig kunne sandsynliggøre dine påstulater.
Gravatar #19 - Ekbatana
7. sep. 2003 13:50
#17 En mac med os x crasher meget sjælent. Har oplevet en sur kernel en gang og det var vist min egen skyld. Men det er egentligt også mit indtryk at det samme kan siges om nyere Windows og linux systemmer..

Tror egentligt at systemcrashes i det hele taget hører fortiden til.

"de er langsomme, ulogiske, dyre, mangler software og de er GRIMME!"

- "langsomme" - G5 - tror ikke det er verdens hurtigste computer men langsom er den altså ikke.
"ulogiske" - ???
"dyre" - Ikke specielt. Lowend modellerne i øjeblikket ja..
"grimme" - ... det kan du selv være.

#18 Nej jeg har altid ret.
Gravatar #20 - The-Lone-Gunman
7. sep. 2003 17:23
jeg har lige kigget lidt på Apple's side og fandt dette.

Syntes ikke lige det er de bedste grunde:

1. The Mac... It just works

Øhh, det gør min computer også...

2. It doesn't crash

Det kan godt være OS X ikke crasher, men det gør XP heller ikke, så hvorfor skifte?

3. Simply the best in digital music

Jaa, her mener de vidst deres iPod, og ja, den er lækker nok (men så også meget dyr). iTunes, ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige til. Men det er ikke en grund til jeg vil skifte...

4. The missing link in digital photography

Øhh, fint, i har lavet et prog der hedder iPhoto: "Simply drag your mouse, and iPhoto magically grows or shrinks your photo thumbnails. So you can view individual shots in detail or see hundreds of photos on the screen at once...". Øhh flot, det kan windows altså også, så måske er det The missing link hos Mac?

5. Your own digital entertainment center

Det kan min også, ikke en god grund til at skifte...

6. Goes everywhere you go

Hmm, så jeg køre altså windows på min bærbare, så det er ikke så vildt. Den her er sjov; "Can you put the system to sleep just by closing the lid?", det tror jeg så alle bærbare kan. Kan ikke se nogen grund til at skifte der.

7. It's built for the internet

"Fact is, most of our customers are up-and-surfing within 15 minutes.". 15 minutter?! Kan gøres på 3 med XP. Det er jo IE der er på, så der er jo ingen grund til at skifte dér, Og flot de har iChat, det har mine venner bare ikke.

8. Office is Office, and then some

Øhh, okay, hvad er det som der er i MS Office på Mac som ikke er i PC versionen? Og tænk over det her: "The transition to a Mac is easy in part because you’ll continue using the same applications you already know.", at noget er det samme er jo ikke en god grund til at skifte!

9. Works effortlessly with PCs

Det er jo heller ikke en god grund til at skifte, min PC "works effortlessly with PCs". Og så har du det sygeste: "you can also swap files via data CD, floppies or Zip disks." Wow!

10. It's beautiful

Gider jeg slet ikke udtale mig om...
Gravatar #21 - KozmoNaut
8. sep. 2003 10:17

MHT. internet på Mac, så er IE for længst smidt af helvede til. Nu er det Safari, som er baseret på Konqueror's (KDE) HTML-engine.

iChat understøtter en god bunke protokoller, så man skal altså ikke have det samme program for at snakke med folk der bruger det. Det er så vidt vides kun MSN Messenger der snart kommer til at virke på en så dum måde.
Gravatar #22 - bulldog
11. sep. 2003 13:21
Hehe.. Det klip der er lidt sjov.. Nå tilbage til virkelighed..

Jeg har prøvet at sidde foran en MAC, man skal lige lære den at kende, og MAC skal nok lige tilbage på skrivebordet med den så de kan finde ud af hvordan man mindsker varmeudviklingen. For når der er 20 MAC computere inde i et lokale, tændt i seks timer, begynder de fleste at gå ned. Men jeg glæder mig nok til den dag Mircosoft og MAC indgår et samarbejde, Da der er mange funktioner i MAC OS som jeg godt kunne tænke mig at se i Windows.
Gravatar #23 - android8
11. sep. 2003 16:07
Har selv både mac og PC, og gider sgu egenligt ikke gå ind i en større omgang mac vs. PC. Men...

MacOS 9 og derunder var skod. Det var mere stabilt end Win95 og Win98, men stadigt skod. Nu er der kommet OS X, der bygger på Unix, og det er sindsygt lækkert og utroligt stabilt. Min mac har kørt med det i halvandet år. Dengang installerede jeg OS 10.1.5 og har siden bare opgraderet, op igennem versionerne. Ikke nogen clean install eller lignende. Dvs. jeg har aldrig måttet geninstallere OS'et endsige måttet defragmentere hd'en. Ikke et eneste af programmerne har jeg måttet geninstallere. Jeg har én gang haft en kernelpanic, og det var da jeg kom til at hive nogle kabler ud af dyret mens der blev kørt et cron script.
I de 6 år jeg har haft mac har jeg ikke haft én eneste haft virus, og det påtrods af, at jeg aldrig har brugt antivirus.

Tja, og pc'en er jeg såmænd også glad for ;-)

Fair nok hvis man vil "disse" mac'en, men så skal man i det mindste have et kendskab til maskinerne og det nye OS.
Gravatar #24 - Acro
11. sep. 2003 17:27
#23 @android8:
Jeg undrer mig lidt over hvordan du skråsikkert kan sige at du ikke har haft virus, når du ligeledes siger at du ikke har brugt noget antivirus-program?!
Gravatar #25 - android8
11. sep. 2003 18:08
# 24 Acro:
Så lad mig omformulere det, så jeg ikke lyder for skråsiker: jeg er 99,99% sikker på jeg ikke har haft vira, idet jeg ikke har oplevet viruslignende symptomer. Antallet af vira til mac er meget meget begrænset, og jeg har endnu ikke hørt om en virus der rammer OS X,- dermed ikke sagt at de ikke findes. Sidst der var en alvorlig virus til mac var i (vistnok) 1997. Det var den såkaldte Hongkong virus.

Det står noget i kontrast til min PC'er, hvor jeg ustandseligt skal dl patches og antivira opdateringer,- hvilket jeg efterhånden er noget træt af.
Gravatar #26 - DUdsen
13. sep. 2003 15:18
#23 jeg brugte macos-clasic i en lang periode og jeg deler altså ikke din opfattelse på trods af lidt små problemer med ipx vs appletalk netværk(ja der var 8 af dem om 2 printere) fungerede de som perfekte blackboxe og det var en drøm at arbejde med text(ClarisWork), og grafik på dem:-)
Internettet fungerede da også fint(well med er 14.4 modem er fint et relativt begreb)
At den bagved liggende teknologi var en værre gang klamhuggeri gør dem ikke til skod, og det var trods alt kvalitets klamphuggeri.
Desværre forlod jeg maskinerne af andre grunde, og må i dag nøges med crap-intel computere;)
Jeg ved ikke om jeg ville foretrække linux(kde har mange af de samme kvaliteter) over macos-clasic men hvis valget stod mellem XP og en oldgammel mac er valger ikke svært macos-clasic rules!
#27 - 13. sep. 2003 20:15
Gud jøsses kineser, hvor nogle af jer er uvidende. Men igen, tomme tønder buldrer mest. Hvis i undersøgte, hvad Mac OS X omfatter, så ville i måske ikke være så hurtige med aftrækkeren.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login