mboost-dp1
Mandrake 9.1 :/
Uhh ikke for at svine Mandrake til for det kan godt være det er mig, men uhhh jeg kan ikke lide Mandrake det virker som en tidlig version af ME... Jeg er Linux-newbie så det giver mig ikke det bedste indblik i linux, desværre må jeg jo nok gå til bare til lorte-spasser-windows-xp-som-ikke-gider-at-finde-lydkort-drivere:)
Linux kræver stor tålmodighed, især hvis man er vant til Windows.. Taler af erfaring.. Meeen, ligefrem at sammenligne det med WinME er nærmest blasfemi - kig ud af vinduet og du vil se en hær af pingviner der gør klar til angreb ;)
Hvad er det for et lydkort, du ikke kan finde drivere til?
Hvad er det for et lydkort, du ikke kan finde drivere til?
Det er RealTek ALC650 AC'97 onboard på et ASUS P4G8X Deluxe bundkort... Men jeg har drivere men Xp vil bare ikke accepter dem som de rigtige..! Røv nedtur, det er et helt nyt bundkort..:)
Jah ME var nu bare fordi det ser sådan ud, men det er jo noget at gøre med KDE?.. Men jeg tror jeg hopper fra min korte tur i Linux-bussen og i den Windows bussen:)
Jah ME var nu bare fordi det ser sådan ud, men det er jo noget at gøre med KDE?.. Men jeg tror jeg hopper fra min korte tur i Linux-bussen og i den Windows bussen:)
men et ting er sikkert, at Mandrake formatere min hdd TOTAL og sletter alle mine dokumenter jeg er ikke tilfreds med og vil afholde mig meget fra at bruge det igen.. Og alle mine programmer..:( Heldigvis tog pingvinen dog ikke min mp3'er.. Men jeg er bleven lidt pro-windows efter denne episode...:|
Og endnu et tillæg til denne historie..:(
Nogen der kender et program jeg kan forsøge at redde de dokumenter og andet med?
Det er virkeligt alvorlig, ikke bare en dansk stil, det er ligger cirka 40 timers arbejde derinde...! Jeg håber en venlig sjæl gider at bruge to min på at skrive et link:)
Der er installeret Xp på, men den partition ALT lå på 3 partition væk fra den gamle XP-disk det må vel have lidt at sige?
Jeg græder mig i søvne i nat:(
Nogen der kender et program jeg kan forsøge at redde de dokumenter og andet med?
Det er virkeligt alvorlig, ikke bare en dansk stil, det er ligger cirka 40 timers arbejde derinde...! Jeg håber en venlig sjæl gider at bruge to min på at skrive et link:)
Der er installeret Xp på, men den partition ALT lå på 3 partition væk fra den gamle XP-disk det må vel have lidt at sige?
Jeg græder mig i søvne i nat:(
'men et ting er sikkert, at Windows 2000 formatere min hdd TOTAL og sletter alle mine dokumenter jeg er ikke tilfreds med og vil afholde mig meget fra at bruge det igen.. Og alle mine programmer..:( Heldigvis tog Windows dog ikke min mp3'er.. Men jeg er bleven lidt pro-linux efter denne episode...:|'
Ser ud som om at hvis du havde startet med Linux, var du også blevet ved Linux.
//Offtopic
Det er ekstremt meget nemmere at holde styr dokumenter/indstillinger osv i linux.
Alle bruger indstillinger ligger i dit homedir, lige til at kopiere.
Og indstillinger til programmer ligger i /etc, dog passer de nogen gange ikke mellem distributioner, så må man tilpasse dem.
Men de er ikke gemt langt væk som i windows.
(Det er endnu aldrig lykkedes mig at kopiere brugere fra forskellige windowsinstallationer, hverken 98 eller 2000).
Jeg har hørt at windows også skulle understøtte en form for symlinks/hardlinks - men da jeg skulle bruge det på arbejd' idag kunne jeg sq' ikke finde ud af det.
Nogen der ved hvordan man gør?
I linux er det genialt fordi det er ligegyldigt hvor tingene ligger - skal du f. eks bruge spil data i både windows og linux kan du bare linke datafilerne fra dit windowsdrev til linux.
Eller hvis du vil have flere brugere til at dele highscore i et spil, symlinker du bare fra den ene bruger highscore fil til den anden og sørger for at de begge har skrive/læse rettighed.
Nå, håber nogen kan fortælle mig om symlinks til windows.
<STRONG>@ McNasty : </STRONG>
du må beskrive din diskopdeling MEGET bedre, hvis jeg/nogen skal have en jordisk chance for at hjælpe dig.
og at du kører XP er heller ikke noget der højner folks movitation til at hjælpe dig :P
men smid lidt mere info, så må vi se hvad vi kan gøre.
du må beskrive din diskopdeling MEGET bedre, hvis jeg/nogen skal have en jordisk chance for at hjælpe dig.
og at du kører XP er heller ikke noget der højner folks movitation til at hjælpe dig :P
men smid lidt mere info, så må vi se hvad vi kan gøre.
Tja diskopdeling er vel ikke så relavant, men det er en Western Digital 80Gb... Delt i 10/22/22/20Gb.. Men det jeg skal bruge er et recovery tool men jeg ved fanme ikke hvad jeg skal bruge, havde ikke regnet med pingvinen havde taget alt:)
<STRONG>@ McNasty </STRONG>: det er da hammerende vigtigt hvordan din disk var delt (specielt er det vigtigt i hvilken del dine dokumenter lå, jeg formoder det var i 3 del af disken (ud fra dine tidligere skriverier)) og en anden ting som er meget vigtig, hvad har du gjort med disken sidenhen ? ie har du opdelt den i en stor ? hvad filsystem benytter du ? fat32 eller ntfs ? og har du nogen ide om mandrake lavede din disk om til en stor+swap eller lavede den flere mountpoints ?. kort sagt hvis jeg/nogen skal hjælpe dig må du give så meget og så nøjagtig info som mulig.
Tja den lå på disk 3...! Mandrake lavede en disk på 6Gb og resten som en stor... Format er Fat32, mountpoint aner jeg ikke hvad er...!
Skal nok lige tjekke andre info's når jeg kommer hjem, sidder på skolen...!
Skal nok lige tjekke andre info's når jeg kommer hjem, sidder på skolen...!
@ <STRONG>McNasty : </STRONG>nu nærmer vi os jo noget.
så er spørgsmålet bare : hvad har gjort med disken sidenhen ? jeg går ud fra at du nu kører XP på den nu. hvis det er tilfældet, hvordan har du så opdelt den ?
den gode nyhed er at du nok kan få dine data tilbage ret let, men det afhænger af hvordan du har opdelt din disk nu.
/edit er tilbage om 45-60 min. edit/
så er spørgsmålet bare : hvad har gjort med disken sidenhen ? jeg går ud fra at du nu kører XP på den nu. hvis det er tilfældet, hvordan har du så opdelt den ?
den gode nyhed er at du nok kan få dine data tilbage ret let, men det afhænger af hvordan du har opdelt din disk nu.
/edit er tilbage om 45-60 min. edit/
@nightH:
Du skal have tak endtil videre for din hjælp:) Disken var i starten 7/25/25/20 og nu 10/22/22/20.. Disken er opdelt i windows Xp's normale boot partitionsprogram..
Du skal have tak endtil videre for din hjælp:) Disken var i starten 7/25/25/20 og nu 10/22/22/20.. Disken er opdelt i windows Xp's normale boot partitionsprogram..
Her bliver jeg nød til at blande mig :-)
Hvorfor en i h... har du ændret partitioneringen??? Havde du bare installeret Mandrake på sin egen partition, ville du hver gang du opstartede computeren have muligheden for at vælge hvilket system du skulle boote. Mandrake installerer Lilo som opstartsprogram i din MBR, og holder sig til en primær partition, og laver så nogle virtuelle partitioner i partitionen...
Havde du regnet med at dine data stadig var gemt, efter du havde ændret partitionerne??? For lige at slå det helt fast; Det er ikke Mandrake der smadre dine data!!!
Hvis du skal have flere systemer kørende samtidig, er det en fordel at have en partition til hvert system, og de resterende partitioner som FAT32, så kan du altid tilgå dine data fra begge systemer...
- Wolly -
McNasty
Kan da anbefale Easy Recovery Pro v5.12, det program har sgu reddet min røv mere end en gang efterhånden :)
Der skulle vist også været kommet en v.6.0 af samme program, men har hørt om genrende bugz i det fra en del personer.
I øvrigt skal du lige have en over nakken for at beskylde Mandrake for at have 'taget' dine filer :). Har selv leget en del med den, det kører perfekt på min sekundære spand, og det er da mit klare indtryk at den opfører sig ordentligt så længe man er sikker på hvad man laver og desuden udviser almen respekt/forsigtighed hvad ens data angår.
pøj pøj med det :)
Kan da anbefale Easy Recovery Pro v5.12, det program har sgu reddet min røv mere end en gang efterhånden :)
Der skulle vist også været kommet en v.6.0 af samme program, men har hørt om genrende bugz i det fra en del personer.
I øvrigt skal du lige have en over nakken for at beskylde Mandrake for at have 'taget' dine filer :). Har selv leget en del med den, det kører perfekt på min sekundære spand, og det er da mit klare indtryk at den opfører sig ordentligt så længe man er sikker på hvad man laver og desuden udviser almen respekt/forsigtighed hvad ens data angår.
pøj pøj med det :)
hehehe:) Det var nu ikke ment som et opgør mellem mandrake og min HDD, men installere mandrake på den gamle windows disk... Og pludselig havde den slette alle partitionerne... Fatter ikke hvorfor, det er sikkert mig den linux newbie jeg er;)
tak for tippet Xan, det vil jeg lige teste når jeg kommer hjem..:) Btw. jeg er snart på jagt efter SATA-drev, man kan jo ligeså godt bruge det når man har muligheden..!
tak for tippet Xan, det vil jeg lige teste når jeg kommer hjem..:) Btw. jeg er snart på jagt efter SATA-drev, man kan jo ligeså godt bruge det når man har muligheden..!
<STRONG>McNasty : jeg må gi Wolly ret, men jeg fatter ikke nedstående :</STRONG>
"Disken var i starten 7/25/25/20 og nu 10/22/22/20"
hvis ellers jeg kan regne, så giver det hhv. 77 GB og 74 GB.
så gider du lige tjekke en extra gang ?
og et godt råd til fremtiden : når en disk først er fucked SÅ TAG DEN FRA!! selv det at boote windows, hvis disken sidder som slave, gør at windows skriver til den.
"Disken var i starten 7/25/25/20 og nu 10/22/22/20"
hvis ellers jeg kan regne, så giver det hhv. 77 GB og 74 GB.
så gider du lige tjekke en extra gang ?
og et godt råd til fremtiden : når en disk først er fucked SÅ TAG DEN FRA!! selv det at boote windows, hvis disken sidder som slave, gør at windows skriver til den.
Xp har ikke drivere til alt hardware, så hvorfor ikke bare downloade driveren fra Asus, i stedet for at svine XP?
Det tager jo ikke mere end 2 minutter.
http://www.asus.com.tw/support/download/selectftp....
Det tager jo ikke mere end 2 minutter.
http://www.asus.com.tw/support/download/selectftp....
Jeg ved alsadriveren hedder snd-via82xx.
Via driveren virker også til windows, ikke at jeg vil lokke dig tilbage til <STRONG>fjenden</STRONG>.. ;D
Pingviner er ikke onde, endnu:)
@Tcat:
No shit Sherlock, men jeg kan ikke engang få Windows XP til at installere driverne fra cd'en eller internettet..! Det synes jeg pænt røv..! :)
Ihhh... Det EasyRecovery er ikke glad for at finde noget:/
#21 - McNasty
"Programmet finder intet! Hvad pokker kan der være galt?"
Har du indstillet det rigtigt (som i "den søger med rigtige partitionstype"), jeg har selv brugt det en del, men der har det altid spillet (har dog heller ikke blandet ext2, fat32 og ntfs sammen)
Du kan på et tidspunkt angive hvor på disken den skal søge (fra/til cylinder) prøv at sætte den til at søge HELE disken (det kommer nok til at tage en ½ dags tid)
OG LAD FOR ALT I VERDEN VÆRE MED AT BOOTE FRA DEN DISK!!!!!
Hvis din BIOS understøtter det, så skrivebeskyt disken...
Jeg har hørt at Partition Magic kan redde mbr/partitionsdata, prøv den (hvor du smider disken i en anden comp.)
"Programmet finder intet! Hvad pokker kan der være galt?"
Har du indstillet det rigtigt (som i "den søger med rigtige partitionstype"), jeg har selv brugt det en del, men der har det altid spillet (har dog heller ikke blandet ext2, fat32 og ntfs sammen)
Du kan på et tidspunkt angive hvor på disken den skal søge (fra/til cylinder) prøv at sætte den til at søge HELE disken (det kommer nok til at tage en ½ dags tid)
OG LAD FOR ALT I VERDEN VÆRE MED AT BOOTE FRA DEN DISK!!!!!
Hvis din BIOS understøtter det, så skrivebeskyt disken...
Jeg har hørt at Partition Magic kan redde mbr/partitionsdata, prøv den (hvor du smider disken i en anden comp.)
Det hele ligger som Fat32, og desværre ligger min Win.drev som der bootes fra der på... btw. jeg har prøvet at "scanne" hele disken men intet dukker op *tud*
#23:
Det er cirka tal, men jeg har
9,75Gb
21,4Gb
21,4Gb
21.7Gb
= 74,25GbDette er hvad den er nu men jeg så vidt jeg husker var det gamle cirka:
6Gb
24Gb
24Gb
20Gb
= 74Gb
Ang. lyden: Er der en der har en server jeg kan smide et par screenshots op af hele situationen?
Det er cirka tal, men jeg har
9,75Gb
21,4Gb
21,4Gb
21.7Gb
= 74,25GbDette er hvad den er nu men jeg så vidt jeg husker var det gamle cirka:
6Gb
24Gb
24Gb
20Gb
= 74Gb
Ang. lyden: Er der en der har en server jeg kan smide et par screenshots op af hele situationen?
det lader til at det program <STRONG>CyRacK </STRONG>har anbefalet kan det samme som det jeg ville have anbefalet, så prøv at gøre som han foreslår. det eneste sidste råd jeg kan give dig er at lade være med at ligge noget som helst på den "3" del af din hdd hvis du vil have nogen som helst mulighed for at se dine data igen.
<B>@ McNasty</B><STRONG> "Hvorfor hader jeg bare computer teknologi?"</STRONG>
tjaa..jeg kender dig ikke men, men jeg har følgende ide :
og før du flamer mig for nedenstående så se lige kritisk på dig selv og se om det ikke er tæt på sandheden.
du er det "nørder" (som mig? :P) kalder en bruger. det vil sige at du befinder dig midt imellem joe six-pack (brugere som fatter minus af computere) og nørder (folk som elsker teknik/computere) kort sagt : jeg vil tro at du er den type som bruger en computer og experimenterer lidt (det bevises af dit mandrake eventyr) men du har ikke nok interesse til at sætte dig ordenligt ind i computere (det bevises ved din behandling af din disk) en sidste mulighed som jeg ikke tror på er at du er rimlig ny med computere, og har haft alt for travlt med at prøve alt muligt. grunden til at jeg ikke tror dette, er at jeg mener at du har været på newz ihvertfald 1 år. hvis jeg har ret i min formodning har jeg følgende råd til dig : jeg ved godt at der specielt inden for IT hele tiden er en rivende udvikling, som gør at man skal have vildt meget fart på, men min erfaring er det bedre kan betale sig at sørge for en bred, men grundig, basal viden og sørge for at få masser af erfaring, da erfaring tit kan hjælpe en med at absobere nyt matriale meget hurtigere og nemmere.
tjaa..jeg kender dig ikke men, men jeg har følgende ide :
og før du flamer mig for nedenstående så se lige kritisk på dig selv og se om det ikke er tæt på sandheden.
du er det "nørder" (som mig? :P) kalder en bruger. det vil sige at du befinder dig midt imellem joe six-pack (brugere som fatter minus af computere) og nørder (folk som elsker teknik/computere) kort sagt : jeg vil tro at du er den type som bruger en computer og experimenterer lidt (det bevises af dit mandrake eventyr) men du har ikke nok interesse til at sætte dig ordenligt ind i computere (det bevises ved din behandling af din disk) en sidste mulighed som jeg ikke tror på er at du er rimlig ny med computere, og har haft alt for travlt med at prøve alt muligt. grunden til at jeg ikke tror dette, er at jeg mener at du har været på newz ihvertfald 1 år. hvis jeg har ret i min formodning har jeg følgende råd til dig : jeg ved godt at der specielt inden for IT hele tiden er en rivende udvikling, som gør at man skal have vildt meget fart på, men min erfaring er det bedre kan betale sig at sørge for en bred, men grundig, basal viden og sørge for at få masser af erfaring, da erfaring tit kan hjælpe en med at absobere nyt matriale meget hurtigere og nemmere.
Tjaaaa.... Jeg befinder nok mere henne af nørd, fordi jeg ikke kan få noget til at virke, er det ikke en grund til at give op.. Grunden til jeg koger sådan ud er jo nok at jeg ikke har nogen somhelst erfaring med Linux(Mandrake) og heller ikke kunne få det fra nogen af mine venner da ingen af dem næsten aner hvad Linux er....
Men det betyder ikke jeg ikke vil forsøge mit mandrake eventyr igen, blot næste gang tæne mig mere om, man skal ikke skamme sig over sine fejl men skal lære af dem...
Men jeg er self. ikke over-nørden men newz.dk er for mig et sted hvor man lære og snakker med andre åndsfæller (Og som kan hjælpe en hvis der er problemer:)) Hvis jeg ikke havde været på newz.dk havde jeg ikke vidst hvad Linux var og jeg har da fået meget hjælp hen af vejen af de forskellige brugere og også hjulpet forskellige brugere. Men jeg vil ikke kalde mig selv computer-newbie, jeg har haft computer i snart 7år men desværre er de 5år baseret på spil og først nu en interresse for hvad der sker i computer (ikke hardware men OS, programmer) men self. har jeg haft lidt intelligens ang. OS og programmer. Desværre har jeg ikke så meget input fra mine venner da jeg er (desværre, sørgeligt :)) den der var mest... Men at jeg er en bruger, ville jeg ikke sige var rigtigt. Nok nærmere Over-bruger, men ikke bruger:)
Skulle måske tilbage til timen, EØ er så kedeligt:)
Tror faktisk jeg har været på newz.dk i 1½ - 2 år..
Men det betyder ikke jeg ikke vil forsøge mit mandrake eventyr igen, blot næste gang tæne mig mere om, man skal ikke skamme sig over sine fejl men skal lære af dem...
Men jeg er self. ikke over-nørden men newz.dk er for mig et sted hvor man lære og snakker med andre åndsfæller (Og som kan hjælpe en hvis der er problemer:)) Hvis jeg ikke havde været på newz.dk havde jeg ikke vidst hvad Linux var og jeg har da fået meget hjælp hen af vejen af de forskellige brugere og også hjulpet forskellige brugere. Men jeg vil ikke kalde mig selv computer-newbie, jeg har haft computer i snart 7år men desværre er de 5år baseret på spil og først nu en interresse for hvad der sker i computer (ikke hardware men OS, programmer) men self. har jeg haft lidt intelligens ang. OS og programmer. Desværre har jeg ikke så meget input fra mine venner da jeg er (desværre, sørgeligt :)) den der var mest... Men at jeg er en bruger, ville jeg ikke sige var rigtigt. Nok nærmere Over-bruger, men ikke bruger:)
Skulle måske tilbage til timen, EØ er så kedeligt:)
Tror faktisk jeg har været på newz.dk i 1½ - 2 år..
@McNasty
Inden du kommer for godt i gang med de flotte ord, så overvej lige om der nu sidder andre, med samme lydkort (alc650) kørende på en XP, mig selv inclusiv.
Har du overvejet at prøve Realteks AC97 driver fra deres egen side?
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.a...
Der følger endda en fin setup.exe med, hvis det er fordi du har problemer med at installere den via Device Manager.
For sjov prøvede jeg lige at teste driveren fra Asus på mit MSI bundkort, og sørme om den ikke spillede ligesom min driver fra MSI gjorde. Kunne det mon skyldes at både Asus og MSI driverene begge er Realteks standard WDM drivere.
Så konklusionen må være at enten er det dit bundkort den er gal med eller også er det bare dig...min kære Watson.
(ps. beklager den hårde tone)
Inden du kommer for godt i gang med de flotte ord, så overvej lige om der nu sidder andre, med samme lydkort (alc650) kørende på en XP, mig selv inclusiv.
Har du overvejet at prøve Realteks AC97 driver fra deres egen side?
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.a...
Der følger endda en fin setup.exe med, hvis det er fordi du har problemer med at installere den via Device Manager.
For sjov prøvede jeg lige at teste driveren fra Asus på mit MSI bundkort, og sørme om den ikke spillede ligesom min driver fra MSI gjorde. Kunne det mon skyldes at både Asus og MSI driverene begge er Realteks standard WDM drivere.
Så konklusionen må være at enten er det dit bundkort den er gal med eller også er det bare dig...min kære Watson.
(ps. beklager den hårde tone)
Ja, men den følger vel specifikationerne for AC97?
Tror du vil kunne bruge de fleste AC97 drivere, da de vel bygger på samme base, måske er det bare noget af producentens funktionalitet man mister?
Tror du vil kunne bruge de fleste AC97 drivere, da de vel bygger på samme base, måske er det bare noget af producentens funktionalitet man mister?
Ja desværre er nogle drivere ikke fem potter pi* værd.
Jeg har tidligere selv haft en del problemer med sis egne drivere til deres 630 chipset til Linux. Godt nok har jeg ikke rodet med det siden, så om de virker nu aner jeg ikke. :)
Min opfattelse af AC97 lydkort er, at mange af dem stort set er ens. De har bare fået producentens logo og en ekstra eller 2 funktioner tilføjet. Derfor minder de fleste drivere også om hinanden, bl.a. kan Intels drivers også bruges på Realteks alc650.
Jeg har tidligere selv haft en del problemer med sis egne drivere til deres 630 chipset til Linux. Godt nok har jeg ikke rodet med det siden, så om de virker nu aner jeg ikke. :)
Min opfattelse af AC97 lydkort er, at mange af dem stort set er ens. De har bare fået producentens logo og en ekstra eller 2 funktioner tilføjet. Derfor minder de fleste drivere også om hinanden, bl.a. kan Intels drivers også bruges på Realteks alc650.
Tja jeg har ikke kigget på Realtek's side, men man kan da heller ikke forvente at man skal igennem så meget bøvl, jeg tror ikke du rigtig forstå hvad jeg har gjort for at få det til at virke...
Jeg har prøvet Device Manager, setup fra cd og asus.. Men jeg har dog ikke prøvet realteks install men det kan være jeg heldig.
Jeg har ikke brug for hjælp fra en der nedgøre mig, det ville du heller ikke selv bryde dig om. Men jeg takker selvfølgelig for dem som har givet mig et seriøst svar på en passende tone. Dog skal du stadig have tak, jeg vil teste det når jeg kommer hjem..
Btw. Findes der et godt WYSIWYG- webprogram til Linux/mandrake?
Jeg har prøvet Device Manager, setup fra cd og asus.. Men jeg har dog ikke prøvet realteks install men det kan være jeg heldig.
Jeg har ikke brug for hjælp fra en der nedgøre mig, det ville du heller ikke selv bryde dig om. Men jeg takker selvfølgelig for dem som har givet mig et seriøst svar på en passende tone. Dog skal du stadig have tak, jeg vil teste det når jeg kommer hjem..
Btw. Findes der et godt WYSIWYG- webprogram til Linux/mandrake?
#36 mcnasty
http://quanta.sourceforge.net/main2.php?snapfile=s...
http://bluefish.openoffice.nl/screenshots.php
Er lige dem jeg kan komme på.. ;)
http://quanta.sourceforge.net/main2.php?snapfile=s...
http://bluefish.openoffice.nl/screenshots.php
Er lige dem jeg kan komme på.. ;)
#37:
takker sKIDROw:) Som jeg kan se på screenshots, ligner det ikke noget ala dreamweaver MX? Måske skulle du kende sådanne program?
takker sKIDROw:) Som jeg kan se på screenshots, ligner det ikke noget ala dreamweaver MX? Måske skulle du kende sådanne program?
@McNasty
Ville også have have svaret dig på et høfligere sprog, hvis dit reply til mit første indlæg heller ikke virkede nedgørende.
"No shit Sherlock,....."
Hvis jeg tog fejl beklager jeg da mit nedgørende svar.
Du kan evt. også prøve driveren fra MSI:
http://download.msi.com.tw/support/dvr_exe/alc49.e...
Det er en nyere driver (ver. 5.10.00.5080) end den fra Asus (ver. 5.10.00.3990).
Ville også have have svaret dig på et høfligere sprog, hvis dit reply til mit første indlæg heller ikke virkede nedgørende.
"No shit Sherlock,....."
Hvis jeg tog fejl beklager jeg da mit nedgørende svar.
Du kan evt. også prøve driveren fra MSI:
http://download.msi.com.tw/support/dvr_exe/alc49.e...
Det er en nyere driver (ver. 5.10.00.5080) end den fra Asus (ver. 5.10.00.3990).
@Tcat:
Okay den tager jeg på min kappen, det var sarkastisk ment:) Ikke for at fornærme dig, slet ikke! No hard feelings?
Men ang. lydkortet vil den stadig ikke..
Skrive kun "drivere til ældere lydenhed"
Jeg kan ikke bruge setup-fil eller device mananger til at ændre det..!
Okay den tager jeg på min kappen, det var sarkastisk ment:) Ikke for at fornærme dig, slet ikke! No hard feelings?
Men ang. lydkortet vil den stadig ikke..
Skrive kun "drivere til ældere lydenhed"
Jeg kan ikke bruge setup-fil eller device mananger til at ændre det..!
Nu har jeg installeret Xp på engelsk.. Men jeg har stadig problemer.. Jeg hentede MSI's, ASUS's, Realtek's drivere men den siger blot "Legacy sound device" uanset hvilken drivere det er.. Dette er meget mærkeligt synes jeg:| Tror jeg ringer til ASUS i morgen!
Hmm, det virker lidt underligt Realteks egen driver ikke virker.
Jeg opdaterede Realteks drivere i går, ny version ude, og den kom smertefrit ind.
Ser XP dit lydkort som en ukendt enhed eller mangler den helt i Device Manageren?
"Legacy Audio Drivers" skal være listet i Device Manageren og derudover, såfremt det virkede, skulle "Realtek AC'97 Audio" også være listet.
Det er ikke sådan at det måske er disablet i BIOS eller servicen "Windows Audio" er stoppet?
Hvis både kort og service er aktiveret, læner jeg mig også op ad wollys mening, at måske der er en fejl på bundkortet. ???
ps. træk det nedladende fra mit forrige svar, jeg tolkede åbentbart dit indlæg forkert. :)
Jeg opdaterede Realteks drivere i går, ny version ude, og den kom smertefrit ind.
Ser XP dit lydkort som en ukendt enhed eller mangler den helt i Device Manageren?
"Legacy Audio Drivers" skal være listet i Device Manageren og derudover, såfremt det virkede, skulle "Realtek AC'97 Audio" også være listet.
Det er ikke sådan at det måske er disablet i BIOS eller servicen "Windows Audio" er stoppet?
Hvis både kort og service er aktiveret, læner jeg mig også op ad wollys mening, at måske der er en fejl på bundkortet. ???
ps. træk det nedladende fra mit forrige svar, jeg tolkede åbentbart dit indlæg forkert. :)
@TcaT:
Først, lige meget vi gik galt af hinanden vi overlever nok..!
Ja det viser kun "Legacy Audio Drivers" & "Audio Codecs"... Snakkede med ASUS - Tyskland (Tror nok jeg fik Helmut Lotti i røret:)) Jeg har prøvet at installere MSI, ASUS & RealTek's drivere...:| Er ved at blive lidt bitter, det er mærkeligt fordi det virkede første gang jeg installerede Windows..
Først, lige meget vi gik galt af hinanden vi overlever nok..!
Ja det viser kun "Legacy Audio Drivers" & "Audio Codecs"... Snakkede med ASUS - Tyskland (Tror nok jeg fik Helmut Lotti i røret:)) Jeg har prøvet at installere MSI, ASUS & RealTek's drivere...:| Er ved at blive lidt bitter, det er mærkeligt fordi det virkede første gang jeg installerede Windows..
Går ikke ud fra at Helmut havde et tilfredsstillende svar. :)
Har du installeret Intels INF update? Hvis ikke kan den findes her:
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/filter_...
Har før oplevet, at efter denne update kunne Windows selv finde lydkort + netkort, på i810 & i815 chipset.
Hvis dette heller ikke virker prøv evt. en bios update.
Ellers smid kortet tilbage til forhandleren og forlang et nyt.
Har du installeret Intels INF update? Hvis ikke kan den findes her:
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/filter_...
Har før oplevet, at efter denne update kunne Windows selv finde lydkort + netkort, på i810 & i815 chipset.
Hvis dette heller ikke virker prøv evt. en bios update.
Ellers smid kortet tilbage til forhandleren og forlang et nyt.
@TcaT:
DU er nu min personlige gud;) Åbenbart virkede den driver fra Realtek alligevel...! Trods tidligere kontroverser har du hjulpet mig utrolig meget, jeg takker meget...!
Jeg håber du får en rigtig god påskeferie..:)
(Selvfølgelig tak til alle andre der har hjulpet og en god ferie til jer også...:)
En glad McNasty som nu vil høre lidt musik til en svalig pilsner...:)
Har fundet noget af fejlen, kan ikke clocke CPU'en ellers virker lydkortet ikke:S
DU er nu min personlige gud;) Åbenbart virkede den driver fra Realtek alligevel...! Trods tidligere kontroverser har du hjulpet mig utrolig meget, jeg takker meget...!
Jeg håber du får en rigtig god påskeferie..:)
(Selvfølgelig tak til alle andre der har hjulpet og en god ferie til jer også...:)
En glad McNasty som nu vil høre lidt musik til en svalig pilsner...:)
Har fundet noget af fejlen, kan ikke clocke CPU'en ellers virker lydkortet ikke:S
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund