mboost-dp1

Matematik? Ja okay!

Gå til bund
Gravatar #1 - Mozez
20. okt. 2002 19:21
Ovenpå den store diskussion om hvorvidt -2^2 er -4 eller 4 som forhåbentligt er afgjort til Jacobs side kommer der her et nyt spørgsmål:
Hvad giver sqrt(-1)?

Jeg ved det godt! ;-)
Gravatar #2 - Zuul
20. okt. 2002 19:25
sqrt(-1) er et definitionsspørgsmål. Det bliver dog almindeligvis i matematikken brugt symbolet 'i' eller 'j' afhængig af om man er matematiker eller ingeniør.
Gravatar #3 - annoia
20. okt. 2002 19:28
Jeg studerer informatik på DTU. Dvs. matematisk ingeniør... Vi bruger i (imaginært tal). Hvem bruger j?
Gravatar #4 - Mozez
20. okt. 2002 19:35
Øv ikke så sjovt som jeg troede. Jeg troede lige at nogen ville gå i fælden. Jeg bruger også i. Nu ved jeg godt at nogen siger at brugen af komplekse tal ikke er udbredt men faktum er at de har eksisteret siden før den ældste på newz.dk blev født og længere endnu og at de bliver brugt flittigt på universitet.
Gravatar #5 - H.E.R.O.
20. okt. 2002 20:34
der var engang en debat om nogle biler der blev linket til en ret fed en.

det var vidst den hurtigeste bil i verden (altså der kunne indregistreres) hed den noget med koenigs et eller andet ??

kan i huske det ?
Gravatar #6 - DiZaster
21. okt. 2002 11:14

Så vidt jeg ved er navnet König et firma der tuner biler. Willy som manden vist hedder har lavet nogen meget vilde ferrarier... Mener det er sådan.

http://www.koenig-specials.com/
Gravatar #7 - Acro
26. nov. 2002 15:41
#5:

Så bliver det da heller ikke længere fra emnet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login