mboost-dp1

Matrix Reloaded - Hvad syntes du om den?

Gå til bund
Gravatar #1 - KaW
23. maj 2003 11:43
Ja, jeg var inde og se den igår og jeg er ærlig talt lidt skuffet over den.
Jeg syntes der var alt for mange kampscener og for lidt historie og detaljer (iforhold til etteren).
Hvad syntes i om den?
Gravatar #2 - DerMann
23. maj 2003 12:04
Jeg synes egentlig ikke, der var for mange kampscener, da det var dem der løftede filmen utrolig meget. Jeg vil ikk sige at jeg var skuffet, da jeg ikke havde regnet med mere, men efter min mening kunne den sagtens have været bedre.

Den gik hen og blev meget langtrukken i mange scener. F.eks. Zion-festen. Den lange dans kunne jeg godt have været foruden.
Og også ham franskmanden, der plaprede i forholdsvis lang tid, blev også noget kedelig i længden.

Men kampscenerne, og effekterne i det hele taget, var så fede at man ikke kunne lade være med at sidde med åben mund det halve af filmen!!! =)
Gravatar #3 - H.E.R.O.
23. maj 2003 12:04
jeg synes den var god.
Gravatar #4 - jensendk
23. maj 2003 13:03
Må indrømme at reloaded skuffer så meget at jeg ikke gider bruge tid på 3'eren.. 03 med finger nedaf for indholdet.. 9 med pil op for effekter...
Gravatar #5 - KaW
23. maj 2003 16:02
Glemte forresten at sige at jeg syntes det var ærgeligt at Tank (operatøren fra etteren) ikke var med.
Han var nok en af de vildeste personer!
Gravatar #6 - Gruesome
23. maj 2003 20:08

At han ikke var med eller hvad?

-

Jeg har lige været inde og se den og mine meninger om den er lidt delte. Jeg synes der var en masse gode ting i den men den stopper ret brat. Men det er vel også derfor de har valgt at sende 3'eren forholdsvist kort tid efter.

Var jeg den eneste der tænkte GTA 3: Vice City under en af scenerne? :)
Gravatar #7 - <3Thinkpads
24. maj 2003 09:41
@Gruesome:
Jiv'elgg Lueth Jiv'undus Phuul Jivvin?
Gravatar #8 - Gruesome
24. maj 2003 12:10

XAS ;)
Gravatar #9 - Yasw
24. maj 2003 15:04
Jeg fandt den nu også ganske ok. Historien var som den skulle være. Vi fik introduceret Zion og nogen andre vigtige personer, som vi helt sikkert kommer til at se mere til i Revolutions. Matrix Reloaded mener jeg ikke at man kan dømme som en film. Reloaded og Revolutions er lavet som en lang film, der bare er delt op af forskellige årsager.
Så ingen skuffelser fra min side. Man glæder sig kun endnu mere til Revolutions.
Desuden var handlingen da heller ikke så dårlig igen. De afsløringer fra Oraklet og Arkitekten vender da fuldstændigt op og ned på alt, og den måde at agent Smith nærmest er blevet en slags computervirus er da også yderst spændende. Smith har iøvrigt udviklet sig en enormt interessant person.

Men den skal ses i så stor biograf som muligt, det er det halve af oplevelsen.
Gravatar #10 - annoia
24. maj 2003 17:40
yasw - Ja, det vender op og ned på verden, men det har på ingen måde den chok-effekt, som det kunne have. I etteren sidder seeren og bliver dybt forbløffet over udviklingen - det var der også godt potentiale for med de udviddelser der kom i toeren, men de tabte det på gulvet, og det ender med at man bare bliver fortalt det, uden den store effekt. Ydermere er scenerne med Neo's og Trinity's kærlighedsliv - og ISÆR scenen hvor Neo skal kysse Persephone - dybt malplacerede. Flere af effekterne var direkte dårligt lavet.

Jeg er utilfreds er jeg. :P
Gravatar #11 - Gruesome
26. maj 2003 07:42
Der er en interessant gennemgang af den her
Gravatar #12 - DetVarSoerens
29. maj 2003 00:21
Har så lige set den, og syntes den var Super fed, effekterne var gode og historien blev udvidet, og den ligger godt op til 3'ern, og må sige at det er den bedste 2 jeg længe har set!
Men den var "selvfølgelig" ikke lige så god som 1'eren, men det havde jeg heller ikke regnet med, da 1'eren var speciel pga. at man ikke vidste hvad det gik ud på før det var igang!
Gravatar #13 - The-Lone-Gunman
29. maj 2003 00:35
Jeg var inde og se nummer 1 og 2 i træk, det var 5 fede timer i biografen, kan jeg godt love for.

Men grunden til nogle ikke kan li' 2'eren, tror jeg, er at nummer 1 var så mind-blowing at man var totalt lammet af hvor fed den var. Og Reloaded er IKKE så god som den første, MEN det er en RIGTIG god film.

11^ til Reloaded
13 til The Matrix
Gravatar #14 - Cyrack
30. maj 2003 11:00
!!!BEMÆRK! DETTE INDLÆG KAN INDHOLDE SPOILERS!!!!

Hmmm.... prøv at søg på google om The Matrix, det er fantastisk så mange hints og referencer det er lykkedes for de to instrutører at putte i (fx. værelse 101 (1984)). Hvis man har styr på Biblen vil man også opdage at der er mange refencer til den, både til direkte tekst og til personer (Morpheus -> Johannes Døberen).

The Matrix har altid haft en fast plads i videon og på en skala fra #0 til #F får den helt klart #F, mens Reloaded desværre ikke kan komme op på mere end #D (for meget kamp, og for lidt forklaring af de bagvedliggende teorier) En af de sener jeg allerbedst kan lide er ind ved Arkitekten, hvor man ser Neo's reaktioner på skærmene og der bliver "valgt" et reaktionsmønster ved at "dykke" ind i en af skærmene (specielt effekten med Neo bag Neo bag Neo... viser hele essencen i Arkitektens problem).
Jeg var så klar til at bestille billetter til Revolution hvis de havde åbnet for billetsalget.

Til jer der ikke har set den: Brug de 65 kr. det koster, ellers går i glip af en film, jeg personligt synes, der er en af de bedste længe produceret! (Dogville: Læg dig!)
Gravatar #15 - Blue.
30. maj 2003 18:44
#14 CyRack
Øv, du kom først...
Jeg ville sagt præcist det samme :) Jeg er faktisk ret forbløffet over folks reaktion. På vej ud af biografen hørte jeg flere ytre den mening at hvis der ikke havde været så mange kampscener ville de være faldet i søvn... hva' fanden skal det betyde?
Det var jo netop de mellemliggende sekvenser man glædede sig til at se og det giver da noget at tænke over bl.a. det franskmanden og arkitekten siger.
Selvom den ikke har den samme effekt som etteren synes jeg de er slupppet godt fra den (set i forhold til at toere tit er noget forhastet makværk).
Its about the choices we make - så jeg vælger at glæde mig til slutningen ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login