mboost-dp1
Medie: Derfor er Microsoft på vej ind i en dyb krise
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
http://www.computerworld.dk/art/223851/medie-derfo...
Er det bare mig der synes det virker enkende overdrevet elller er der noget om talen?
Er det bare mig der synes det virker enkende overdrevet elller er der noget om talen?
Det er overdrevet.. Kan i forestille jer at virksomheder skifter væk fra Windows og Office? Måske om 5 år hvis det kører rigtig dårligt men for større virksomheder er der ikke andre muligheder end Windows og Office.
Jeg forestiller mig også at Windows Phone X bliver langsomt mere benyttet og kommer ind ad bagvejen(business), så noget kan der reddes.
Jeg forestiller mig også at Windows Phone X bliver langsomt mere benyttet og kommer ind ad bagvejen(business), så noget kan der reddes.
didriksen86 (2) skrev:Det er overdrevet.. Kan i forestille jer at virksomheder skifter væk fra Windows og Office? Måske om 5 år hvis det kører rigtig dårligt men for større virksomheder er der ikke andre muligheder end Windows og Office.
ja jeg kan sagtens forestille mig store virksomheder ikke benytte sig af windows...
Google skulle angiveligt ikke benytte sig af windows. Danmark er et MS land men selv her i landet må man vel på et tidspunkt få øjene op for alternativerne.
Det er vildt overdrevet.
MS har nogle meget sunde kerneforretninger - Windows, Office, Servere (Exchange, SQLServer, MBS, SharePoint etc.) som tjener rigtigt gode penge.
PC salget har ganske vist været stagnerende/svagt faldende de sidste år. Men det er stadig ganske stort. Og det vil det uden tvivl vedblive med at være.
Windows 8 salget er måske ikke vildt imponerende. Men det er jo hverken MacOS X eller Linux der er skyld i det. Det er derimod Windows 7 som er årsagen. Og det er ikke godt for salget af Windows 8 hvis mange foretrækker at fortsætte med Windows 7 og først skifter når Windows 9 kommer. Men det er ikke en katastrofe for MS på langt sigt.
MS har masser af egenkapital og har dermed mulighed for at investere i nye forretninger.
Det er rigtigt at MS ikke er slået igennem på internet søgninger, mobiltelefoner/tablets. Og jeg tror heller ikke at de gør det. Men meget få firmaer har success med alt de prøver.
Det er vildt overdrevet.
MS har nogle meget sunde kerneforretninger - Windows, Office, Servere (Exchange, SQLServer, MBS, SharePoint etc.) som tjener rigtigt gode penge.
PC salget har ganske vist været stagnerende/svagt faldende de sidste år. Men det er stadig ganske stort. Og det vil det uden tvivl vedblive med at være.
Windows 8 salget er måske ikke vildt imponerende. Men det er jo hverken MacOS X eller Linux der er skyld i det. Det er derimod Windows 7 som er årsagen. Og det er ikke godt for salget af Windows 8 hvis mange foretrækker at fortsætte med Windows 7 og først skifter når Windows 9 kommer. Men det er ikke en katastrofe for MS på langt sigt.
MS har masser af egenkapital og har dermed mulighed for at investere i nye forretninger.
Det er rigtigt at MS ikke er slået igennem på internet søgninger, mobiltelefoner/tablets. Og jeg tror heller ikke at de gør det. Men meget få firmaer har success med alt de prøver.
Niveauet ligges meget godt her:
Der er lige 2 relevante detaljer som undlades her:
1) Steve Ballmer overtog CEO posten i Januar 2000. .com boblen brast marts-april 2000. De fleste .com startups gik konkurs men alle teknologi aktier blev ramt inkl. MS som blev halveret. Der er næppe nogen som vil give Ballmer skylden for dette.
2) MS lavede et aktiesplit i februar 2003. Således at 1 aktie af 60 dollar i 2000 nu er 2 aktier af 30 dollar ialt 60 dollar idag. Så Ballmer har faktisk fordoblet aktierkursen siden bunden lige efter .com crashet.
Niveauet ligges meget godt her:
Samtidig fremhæves det, at Microsoft-aktien var på sit højeste med 60 dollar per aktie i 2000, hvor Steve Ballmer lige havde overtaget tøjret efter Microsoft-stifter og it-legenden Bill Gates.
I dag ligger aktiekursen under 30 dollar per aktie.
Der er lige 2 relevante detaljer som undlades her:
1) Steve Ballmer overtog CEO posten i Januar 2000. .com boblen brast marts-april 2000. De fleste .com startups gik konkurs men alle teknologi aktier blev ramt inkl. MS som blev halveret. Der er næppe nogen som vil give Ballmer skylden for dette.
2) MS lavede et aktiesplit i februar 2003. Således at 1 aktie af 60 dollar i 2000 nu er 2 aktier af 30 dollar ialt 60 dollar idag. Så Ballmer har faktisk fordoblet aktierkursen siden bunden lige efter .com crashet.
Microsoft er ved at blive til et IBM, ikke et firma der primært har consumer segmentet som kunder, men mere enterprise, men de forsøger ihærdigt at være hippe med consumer segmentet, og de fejler for tiden med det.
Det er et kæmpe problem for Microsoft at folk ikke køber Surface tablets, Windows Phones som er de to områder hvor konkurrenterne for tiden skovler kunder og penge ind.
Jeg arbejder i en IT afdeling som udvikler, og der er flere af mine kollegaer der om aftenen når de kommer hjem overhovedet ikke bruger deres computere mere, men sidder med deres iPads (ikke Surface tablets) - for dem er deres Windows maskine reduceret til et arbejdsredsskab.
Når jeg ser i statistikken for besøgstal på vores hjemmeside, så står håndholdte enheder for ca 30% af besøgene og vi måler Microsoft enheder i promiller og ikke procenter (iOS sidder ca på 2/3 af besøgende og Android på 1/3 - på tablet er det tæt på 100% til iOS)
For mig at se der skal MS meget snart til at finde ud af hvilken type firma de er: consumer eller enterprise - mit råd er at de satser på Enterprise og der har de helt klart deres styrke. Selvom jeg er primær Mac og Linux mand, så er jeg imponeret over den performance vores server folk kan hive ud af Windows 2008 og 2012 server.
Det er et kæmpe problem for Microsoft at folk ikke køber Surface tablets, Windows Phones som er de to områder hvor konkurrenterne for tiden skovler kunder og penge ind.
Jeg arbejder i en IT afdeling som udvikler, og der er flere af mine kollegaer der om aftenen når de kommer hjem overhovedet ikke bruger deres computere mere, men sidder med deres iPads (ikke Surface tablets) - for dem er deres Windows maskine reduceret til et arbejdsredsskab.
Når jeg ser i statistikken for besøgstal på vores hjemmeside, så står håndholdte enheder for ca 30% af besøgene og vi måler Microsoft enheder i promiller og ikke procenter (iOS sidder ca på 2/3 af besøgende og Android på 1/3 - på tablet er det tæt på 100% til iOS)
For mig at se der skal MS meget snart til at finde ud af hvilken type firma de er: consumer eller enterprise - mit råd er at de satser på Enterprise og der har de helt klart deres styrke. Selvom jeg er primær Mac og Linux mand, så er jeg imponeret over den performance vores server folk kan hive ud af Windows 2008 og 2012 server.
Ingen tvivl om at smartphones og tablets er meget vigtige.
Men det er hardware producenterne som tjener pengene.
Der er ikke de store penge i software til dem.
Googles business case for Android er at understøtte deres services (hvor de tjener penge via reklamer).
MS er et software hus ikke en hardware producent (med nogle få undtagelser).
MS har ikke den samme fordel med services og reklamer som Google har.
Selvom WP på magisk vis voksede fra 2% til 20% imorgen ville det ikke betyde ret meget for MS samlede regnskab.
Ingen tvivl om at smartphones og tablets er meget vigtige.
Men det er hardware producenterne som tjener pengene.
Der er ikke de store penge i software til dem.
Googles business case for Android er at understøtte deres services (hvor de tjener penge via reklamer).
MS er et software hus ikke en hardware producent (med nogle få undtagelser).
MS har ikke den samme fordel med services og reklamer som Google har.
Selvom WP på magisk vis voksede fra 2% til 20% imorgen ville det ikke betyde ret meget for MS samlede regnskab.
Windows RT er spritnyt, ukendt og den første enhed med det har været på markedet i lige under 3 mdr. Både Android og iOS har været på markedet ibinderup (7) skrev:Når jeg ser i statistikken for besøgstal på vores hjemmeside, så står håndholdte enheder for ca 30% af besøgene og vi måler Microsoft enheder i promiller og ikke procenter (iOS sidder ca på 2/3 af besøgende og Android på 1/3 - på tablet er det tæt på 100% til iOS)
Jeg ville på ingen måde forvente at se store forandringer på så kort tid på det her marked.
Magten (9) skrev:Windows RT er spritnyt, ukendt og den første enhed med det har været på markedet i lige under 3 mdr. Både Android og iOS har været på markedet imangeflere år og er kendt vidt og bredt blandt folk.
Jeg ville på ingen måde forvente at se store forandringer på så kort tid på det her marked.
Med de penge MS har valgt at brænde af på marketing tror jeg ikke de er glade for, hvis rygterne taler sandt, at de bliver nødt til at afbestille halvdelen af de surface enheder man oprindeligt havde bestilt.
For konkurrencens skyld kunne man da håbe at de kunne levere noget brugbart men efter hvad jeg har hørt er en surface RT velegnet til powerpoint men så skulle det også være det. Det er sgu nok lige lidt nok at byde ind på et markede hvor de ikke kan bruge deres sædvanlige metoder.
Men det er i virkeligheden måske blot MS' niveau vi ser nu hvor de er i et markede med konkurrence.
arne_v (8) skrev:MS er et software hus ikke en hardware producent (med nogle få undtagelser).
Apropos:
http://online.wsj.com/article/SB100014241278873239...
arne_v (11) skrev:Apropos:
http://online.wsj.com/article/SB100014241278873239...
Afhænging af hvordan de kører det her kan det da på sigt formentlig give problemer.
Synes ikke som sådan det virker overdrevet, hvis man altså lever i sin egen lille verden.
Men jeg benytter fx. selv Windows 8, og selv om der er mange der er lige ved at Tisse i bukserne bare ved tanken om at skulle skifte (som jeg selv var) så har jeg nu fået det nemmere, og kan se LANGT flere muligheder med W8 end W7.
Men der er altid plusser og minusser ved alting, og specielt når man laver om på noget som "bare er sådan"...
Jeg begynder dog mere og mere at se en tendens til at dem der brokker sig nu, bruger argumentationer de har læst online, i stedet for selv at have prøvet det. Og har endda oplevet halve-spiste-æble-fans står og spille smart omkring hvor ringe Windows 8 er uden overhovedet at kunne svare på noget så simpelt som hvordan man skifter mellem sine åbne programmer. TYDELIGT at de ikke engang har prøvet det.
Windows Phone 8 og op efter, skal der ikke være tvivl om at jeg overvejer MEGET jeg elsker min Android og har (som sådan) intet problem med Apple's iPhone, men det er bare som om at de forsøger sig med ting der er helt unødvendige, og ikke forstår at der også er et marked for dem der bare gerne ville kunne:
SMS'e
Tale
Bruge internettet
Men hele tiden forsøger at slå på hvordan den nyeste telefon er optimeret til Half Life 88 og kan køre FarCry 99 på UHD... Jeg beklager meget, men den slags kan jeg være lige glad med.
Derfor er jeg stor fan af hvordan jeg på ÉN skærm kan holde mig opdateret med de seneste interessante nyheder (uden at skulle starte en app) kan se hvis mine kollegaer eller familie er online (uden at skulle starte en app) osv...
Lad mig citere Jeremy Clarkson, og give en beskrivelse af hvor Microsoft står lige nu:
"this is not the beginning, this is not the end, this is not the beginning of the end and this is not the end of the beginning".
Men jeg benytter fx. selv Windows 8, og selv om der er mange der er lige ved at Tisse i bukserne bare ved tanken om at skulle skifte (som jeg selv var) så har jeg nu fået det nemmere, og kan se LANGT flere muligheder med W8 end W7.
Men der er altid plusser og minusser ved alting, og specielt når man laver om på noget som "bare er sådan"...
Jeg begynder dog mere og mere at se en tendens til at dem der brokker sig nu, bruger argumentationer de har læst online, i stedet for selv at have prøvet det. Og har endda oplevet halve-spiste-æble-fans står og spille smart omkring hvor ringe Windows 8 er uden overhovedet at kunne svare på noget så simpelt som hvordan man skifter mellem sine åbne programmer. TYDELIGT at de ikke engang har prøvet det.
Windows Phone 8 og op efter, skal der ikke være tvivl om at jeg overvejer MEGET jeg elsker min Android og har (som sådan) intet problem med Apple's iPhone, men det er bare som om at de forsøger sig med ting der er helt unødvendige, og ikke forstår at der også er et marked for dem der bare gerne ville kunne:
SMS'e
Tale
Bruge internettet
Men hele tiden forsøger at slå på hvordan den nyeste telefon er optimeret til Half Life 88 og kan køre FarCry 99 på UHD... Jeg beklager meget, men den slags kan jeg være lige glad med.
Derfor er jeg stor fan af hvordan jeg på ÉN skærm kan holde mig opdateret med de seneste interessante nyheder (uden at skulle starte en app) kan se hvis mine kollegaer eller familie er online (uden at skulle starte en app) osv...
Lad mig citere Jeremy Clarkson, og give en beskrivelse af hvor Microsoft står lige nu:
"this is not the beginning, this is not the end, this is not the beginning of the end and this is not the end of the beginning".
AmbY (13) skrev:... og kan se LANGT flere muligheder med W8 end W7.
Hvad er det for nogen muligheder du ser i Win8?
AmbY (13) skrev:Jeg begynder dog mere og mere at se en tendens til at dem der brokker sig nu, bruger argumentationer de har læst online, i stedet for selv at have prøvet det.
Jeg er en af dem som har prøvet Win8 siden det var beta og jeg kan ikke se nogen grund til at skifte fra Win7 til Win8.
Win8 er fint på min tablet, men det virker halvfærdigt, da ikke alle muligheder er tilgængelige via Modern UI interfacet.
Der er da nogen sunde koncepter indbygget, men det er jo ikke noget som brugerne oplever, det er udelukkende på det tekniske niveau.
I min optik kunne Microsoft have forøget populariteten af Windows 8, ved at lade brugerne starte op i desktop mode og benytte den start menu de er vant til og har været glade for.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.