mboost-dp1

Medion dvdafspiller i ALDI

Gå til bund
Gravatar #1 - lchili
17. dec. 2003 07:28
Vil tage ud og købe denne dvd i dag, men må lige høre om nogen kender noget til den....

http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_51/OFF03.HTM
Gravatar #2 - annoia
17. dec. 2003 08:00
Det skulle være lort... Se her
Gravatar #3 - lchili
17. dec. 2003 08:25
hmmm en skam han ikke give en grund til det er noget lort!!!

Han kan da ikke bare skrive det er noget lort, køber den.....kan jo altid give den tilbage!!!!!!
Gravatar #4 - Kadann
17. dec. 2003 09:49
#3 -

Nu med ekstra udråbstegn?
Gravatar #5 - lchili
17. dec. 2003 09:53
de er gratis !!!!!!!!!!! så bare brug løs!!!!!!! de mister ikke deres menning hvis man hele tiden bruger dem!!!!!!
Gravatar #6 - Bubel
17. dec. 2003 11:06
2# Kan heller ikke lige se hvorfor linket skulle retfærdiggøre at produktet er noget lort.
Afspilleren kan sikkert det der er reklameret med og ikke andet.
Gravatar #7 - TWFH
17. dec. 2003 18:43
Ja, hvis man køber en DVD-afspiller til 6-700 kroner skal man vel heller ikke forvente sig for meget. Hvis den går i stykker før garantien udløber kan man jo bare få lortet byttet eller forlange pengene tilbage (efter 3. gang, hvis den regel stadig gælder). Jeg har ikke lige kunnet finde ud af noget om mulighederne for at opdatere den, men det ville da være ultimativt. Hvis jeg får skillinget sammen skal jeg da ha' en (hvis de da ikke er revet væk), har flere Medion-dimser stående i forvejen, og de virker alle upåklageligt. Har heller ikke hørt mere dårligt om Medions PC'ere end Dell's ditto, så bare fordi det er en tysk discountkæde der sælger det, betyder det ikke at det automatisk er noget lort.
Gravatar #8 - annoia
17. dec. 2003 19:31
#6 - Billedkvalitet og den slags bliver ikke skrevet med. De dele der er i boksen kan variere utroligt meget i billigvarer - det der skulle ske her er så at det var dårlige dele der var i. Dvs. dårlig billedkvalitet, at afspilleren er ringe til at skifte lag på skiven osv...
Gravatar #9 - LHK
17. dec. 2003 21:49
Jeg så en test af en Medion DVD-afspiller til små 500 kr. og en Samsung til 1800 kr. Der var ingen synderlig forskel på de to og testpersonen, som afprøvede den og afmålte al elektroniken kunne ikke finde nogen klagepunkter. Overhovedet. Medionen havde dog et par funktioner mere end Samsung DVD'en.

Tror trygt du kan købe den.
Gravatar #10 - DetVarSoerens
18. dec. 2003 11:45
Kan ikke lige få linket til at virke, men da jeg kan se at det er en billig maskine der snakkes om, har den sansynligvis kun en laser, vilket kan give problemer, ved en lidt fedtet eller risset plade og hvis der er fejl på pladen (som der er på 80% af DVD'er) samtidig vil laseren dø før en afspiller der har 2 fordi laseren sender med højere lystyrke fra start!
Så skal den helst have scart-stik der kan køre RGB signal for at du kan få er godt billede! (hvis du har prjekter eller Plasma skal den kunne køre component, DVI eller HDMI, samt progresive scan).

Hvis du også skal bruge den som cd-afspiller, er DA-converteren vigtig, og normalt meget dårlig i en billig dvd i forhold til en normal cd eller de dyere DVD'er

Mvh.
Søren
Gravatar #11 - goof78
18. dec. 2003 19:09
Nu har jeg selv en ultra billig en af slagsen, af mærket Denver. Der er DTS, 5.1 udgange, MP3/jpg, samt en masse andet supporteret. Og der er kvaliteten altså meget acceptabel. På højde med min faders 3500 Phillips maskine, som ikke understøtter ret meget.

Angående lydkvalitet, så er den også godt med, min Nad514 bliver rent faktisk aldrig brugt mere, og den blev kategoriseret som værende en god lydgengiver for et par år siden. Så en Divx spiller til 650, tror jeg bestemt er et godt køb.

Ydermere så købte en god bekendt en Medion i Aldi for et års tid siden, den skulle understøtte 5.1, men bagkanalerne virkede ikke, han gik ned og klagede sin nød, og fik fluks pengene retur(som ønsket), deri mener jeg at servicen bestemt ikke fejler noget.

Havde jeg ingen stationær DVD, og 650 for meget, havde jeg stået i kø lang tid for at få den.
Gravatar #12 - Ibleif
18. dec. 2003 20:19
Bemærk lige hvem der har kommenteret, at det er en dårlig DVD-afspiller: "Min kammerat som er en eller anden form for serviceteknikker på Amitech så har jeg nok sat en lidt i baghovedet igen".
Du skal nok lige tage det med et gran salt, når det kommer fra en der er ansat hos Amitech. Hvis man spurgte ham, om han ville anbefale Amitech fremfor Medion, og han svarede ja, så skulle man nok grine af ham, fordi de fleste produkter de har, er nok nogenlunde identiske indmadsmæssigt. Amitech tager bare en halv gang eller dobbelt så meget.
Lige et eksempel: Deres ny mp3afspiller Amitech MP3 Freeman 520, er en OEM-model de har købt et sted ude i Asien. Når man køber den for ca. 1000kr betaler man ca. 300kr for et Amitech-tryk. Du kan få nøjagtig den samme afspiller for 2/3 af prisen bare med et andet logo.
Gravatar #13 - Kemo181
26. dec. 2003 22:39
Jeg var en af de heldige der fik en Medion afspiller i ADLI...

Den er rimelig langsom til at læse skiverne og den har et problem med lyd&billede når den skal afspille DivX der kan den godt finde på at kører billede hurtigere end billede og så derefter synkronisere igen efter et stykke tid... men der står ingen steder at den også kan afspille Xvid men det kan den sagtens

Så min bedømmelse af selve maskinen == Kanon (i forhold til prisen) hvis man skulle have en tilsvarende skulle man j oud og investere i en Kiss eller noget der koster langt mere end 649,-
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login