mboost-dp1

Meninger om hjemmeside!

Gå til bund
Gravatar #1 - Tang
3. dec. 2004 23:30
Jeg har lavet en hjemmeside som jeg da egentlig gerne ville have nogle meninger om.

Jeg er kun interesseret i konstruktiv kritik.
Så hvis nogen føler at de har lyst til at svine mig, eller min hjemmeside til, så hold jeres tanker for jer selv.
Gravatar #2 - Tang
3. dec. 2004 23:37
Jeg glemte jo lige at skrive adressen til siden.
Så her er den: http://www.quilleonline.frac.dk
Gravatar #3 - Kjellerup
4. dec. 2004 00:27
#2 Trident

Pæn side. Jeg har surfet lidt rundt på den i et par minutter. Jeg prøvede at køre siden i IE 6, Mozilla 1.7.3 og Firefox 1.0 ved 800 X 600, og det så fint ud.

Dog kan jeg ikke validerer siden med de der validator-links.

Jeg er ikke den store html-haj, så den del vil jeg holde mig fra at kommenterer. Overordnet kan jeg dog rigtigt godt lide layoutet, men med følgende små (meget små!) forbehold.

Jeg syntes ikke Q´et i nederste venstre hjørne er pænt, som det står der.

Jeg syntes at det ville være go´ citat-skik, at skrive hvor du har de citater fra, som står øverst på siden. Hvis altså du selvfølgelig har dem fra nogen, men jeg syntes nu at jeg kan genkende et par af dem.

Altid rart at høre fra en med-vejlenser (eller ta´r jeg fejl) :-)

/Kjellerup
Gravatar #4 - NFX
4. dec. 2004 10:48
Bestemt ikke dårlig side :)
Nogle vil måske mene at den er lige lovlig kedelig (der er sjældent mere end 2 farver, og det meste af grafikken er streger og og ensfarvede felter), men jeg synes nu egentligt at det er ret godt, ikke en masse tables til at styre designet, og ikke men masse overflødig, underlig grafik.
Som #3 siger er det Q nede i hjørnet lidt vel fremtrædende, måske kunne det gøres lidt lysere/mere gennemsigtigt, så det ikke står helt så kraftigt på baggrunden. Derudover virker det lidt forstyrrende at gæstebogen åbner i et nyt vindue, men jeg er godt klar over at der er begrænsede muligheder når det er hostet hos frac.dk :)
Gravatar #5 - The-Lone-Gunman
4. dec. 2004 12:49

Din side er nede... Gotta love Frac, eller ikke?

Ærlig talt, så forstår jeg ikke hvorfor folk der har webdesign/programmering som hobby ikke køber sig en server plads, og domæne. Det er så utrolig billigt i Danmark.
Gravatar #6 - Fafler
5. dec. 2004 08:06
#5: Jeg kan heller ikke nå siden... mon det er /. effekten?
Gravatar #7 - nightH
5. dec. 2004 14:24
faldt over følgende på games siden
"BattleShips"
Licens: Freeware/Shareware"
mig bekendt kan dette ikke lade sig gøre, men jeg må give dig ret i at da ham der har lavet spillet ikke oplyser andet end nedstående er det svært at vide hvilken licens han er til.
"Do not modify the game or distribute it without all existing files, and no additional files."

kan så lige oplyse dig om at hans hjemmeside er flyttet til
http://www.everlong.co.uk/battleships.php

men ellers en dejlig "ikke-overfyldt" side.
Gravatar #8 - nightH
5. dec. 2004 15:05
DOH, så lige overskriften på hans side :
Everlong Software - Freeware games and utilities ;(((((
Gravatar #9 - Tang
5. dec. 2004 19:25

Fejlene er hermed rettet.
Gravatar #10 - DUdsen
5. dec. 2004 20:38
#9 du har stadig nogle problemer som tidy ikke lige fanger.
Du glemmer at angive et charset, XML dokumenter er UTF-8 hvis ikke andet er bestemt og du har tilsyneladene brugt latin1 eller iso-8859-1
Du angiver xhtml1.1 det er så vidt jeg kan se forkert den validere fint med xhtml1.0 transitional men xhtml1.1 er det altså ikke.
Ret lige doctype erklæringen og tilføg ""<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">"" et eller andet sted i din head sektion.

Derudover er det fin kode, på trods af at du bruger ikke standard CSS elementer.
Det der med at farve scrollbaren er svjv ikke tiladt ifølge v3c css standard, og svjv er konqueror og ældre IE browsere de eneste der understøtter den effekt.

Derudover er det et rimeligt pænt minimalistisk design, men kunne du ikke lade gæstebogen optræde inde i selve siden evt via en iframe eller noget tilsvarende?
Gravatar #11 - NFX
6. dec. 2004 10:26
Det er også understøttet af Opera, men her kan det heldigvis slås fra :)
Gravatar #12 - elite
27. dec. 2004 09:35
Jeg synes "forsiden" mangler noget info om hvad det er for en side man er landet på...
Derudover synes jeg ikke skærmpladsen er udnyttet godt nok. Jeg kører i 1280x1024 og har bare en lille firkant inde på midten. Lidt irriterende.
Gravatar #13 - Svindleren
27. dec. 2004 18:39
flot side, lidt kedelig at kigge på i længen... men ellers ok...

og som #12 siger "Jeg synes "forsiden" mangler noget info om hvad det er for en side man er landet på..."

synes de 4 første wallpapers er fede :-P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login