mboost-dp1

Microsoft afpresser danmark

Gå til bund
Gravatar #1 - sKIDROw
14. feb. 2005 21:40
Var lige ved at få colaen galt i halsen, til finanssektionen af 22 nyhederne på tv2. Bill Gates har tilsyneladende udtalt til regeringen, at de lukker Navision og rykker alle 800 arbejdspladser til USA, hvis ikke EU får vedtaget direktivet om softwarepatenter.

Med fare for at skamsvine alt der rimer på Bill, Gates og Microsoft, så tror jeg vil holde mig til at fortælle hvad jeg har hørt. Tror liiige jeg skal køle af, inden jeg kommentere det her yderligere!....
Gravatar #2 - Acro
14. feb. 2005 22:02
#1 sKIDROw:
Kan du ikke starte med at argumentere for, hvad du synes, der er underligt i deres forslag i forhold til en ganske almindelige kapitalistisk forretningsplan? De ønsker en masse ting, og det er muligt for dem at flytte produktionen til et andet marked, hvis det nuværende marked ikke tilfredsstiller deres ønsker. Det svarer til, at nogle flytter fra Danmark for at spare i skat eller få et andet velfærdsniveau. Det er et frit valg og at forhindre det vil være direkte skadeligt for demokratiets muligheder.
Gravatar #3 - sKIDROw
14. feb. 2005 22:24
#2 Acro

Kan du ikke starte med at argumentere for, hvad du synes, der er underligt i deres forslag i forhold til en ganske almindelige kapitalistisk forretningsplan?

Nu har jeg mest lyst til at forklare, hvad de kan gøre med deres "kapitalistiske forretningsplan." Det eneste jeg kan udlede er at den her krig er blevet optrappet endnu en gang. Og strategien fra deres side bliver sikkert ikke mindre beskidt i længden.

De ønsker en masse ting, og det er muligt for dem at flytte produktionen til et andet marked, hvis det nuværende marked ikke tilfredsstiller deres ønsker. Det svarer til, at nogle flytter fra Danmark for at spare i skat eller få et andet velfærdsniveau. Det er et frit valg og at forhindre det vil være direkte skadeligt for demokratiets muligheder.

Det her kan dårligt sammenlignes med globalisering og andre trusler. Det her er ren og skær afpresning, og jeg ville ønske de havde nosser til at lade det få ALVORLIGE konsekvenser.
Men det lyder som om de er rullet om på ryggen.

"Bend over here it comes..."
Gravatar #4 - Jake_the_Snake
15. feb. 2005 07:50
Fuck alle de trusler.
Inden traktatafstemningen i 1992 truede Mærsk med at et nej ville betyde at koncernen ville ud af landet. De er her stadig.
Nogen gange må man jo spørge hvilke virksomheder landet virkelig ønsker.
Stærkt forurenende virksomheder? Nej!
Stærkt truende virksomheder? Nej!

Jeg tænker nogen gange hvor MS havde været hvis SW-patenter havde eksisteret/"fungeret" tilbage i 70´erne.
"Undskyld, Bill. Hvad er det du står med der?"
Bill: "Jeg kalder det DOS, det er sådan noget Operativ System... i ved..."
"Men Bill, Operativ Systemer er allerede opfundet. Der er faktisk taget patent på konceptet Operativ System."
Bill: "Nå? Okay! Men så må jeg jo bare leve af mine forældres formue..."
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login