mboost-dp1
Microsoft explains why it killed the Windows 8 Start button
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Ja der er ikke så meget kød på, men det kan garanteret findes på Building Windows 8 bloggen :) Tjekker lige senere :P
Det var dog mere for at få folk til at forstå Microsoft ikke bare har siddet og tænkt "Det er en pisse god ide" uden at kigge på folks brug af Windows.
Det var dog mere for at få folk til at forstå Microsoft ikke bare har siddet og tænkt "Det er en pisse god ide" uden at kigge på folks brug af Windows.
Magten (3) skrev:men det kan garanteret findes på Building Windows 8 bloggen
Fandt ikke noget der omhandlede start knappen. Opgav da der stod "published 8 months ago".
Fandt dog Enhancing Windows 8 for multiple monitors, og selvom det ikke lige er hvad man leder efter med overskriften i dette topic, så er det da noget der får mig til at tænke "så er det efterhånden værd at begynde at overveje Win8".
Dev/Con previews har været afskyelige at have med at gøre, imo. Jeg har kun haft det smidt i VMware, men overgangen fra VMware vinduet til resten af PC'en minder til forveksling om måden man arbejder med multi-monitor setups. Og jeg syntes at det var decideret svært at bruge top-left / bottom-left hjørne-funktionalitet. (Jeg fokuserede på venstre side, da mit PC setup har den primære skærm til højre)
Nu begynder det pludselig at se brugbart ud.
Mnc (4) skrev:Fandt ikke noget der omhandlede start knappen. Opgav da der stod "published 8 months ago".
Fandt dog Enhancing Windows 8 for multiple monitors, og selvom det ikke lige er hvad man leder efter med overskriften i dette topic, så er det da noget der får mig til at tænke "så er det efterhånden værd at begynde at overveje Win8".
Dev/Con previews har været afskyelige at have med at gøre, imo. Jeg har kun haft det smidt i VMware, men overgangen fra VMware vinduet til resten af PC'en minder til forveksling om måden man arbejder med multi-monitor setups. Og jeg syntes at det var decideret svært at bruge top-left / bottom-left hjørne-funktionalitet. (Jeg fokuserede på venstre side, da mit PC setup har den primære skærm til højre)
Nu begynder det pludselig at se brugbart ud.
Tja jeg ved snart ikke. Jeg er endnu ikke faldet over noget der går win8 til et must.
Magten (3) skrev:Ja der er ikke så meget kød på, men det kan garanteret findes på Building Windows 8 bloggen :) Tjekker lige senere :P
De ser på brugsdata at folk "pinner" til taskbaren og så laver de metro..?
Det er jo ikke fordi der ikke kommer nye features i Windows 8, det har vi efterhånden fået konstateret.Hubert (5) skrev:
Tja jeg ved snart ikke. Jeg er endnu ikke faldet over noget der går win8 til et must.
Det er nok nærmere fordi de features ikke lige falder i din smag at du mener det :)
De kigger på brugsdata.Hubert (6) skrev:De ser på brugsdata at folk "pinner" til taskbaren og så laver de metro..?
Hvilke brugsdata ved jeg ikke, men det er en af dem.
Magten (7) skrev:Det er jo ikke fordi der ikke kommer nye features i Windows 8, det har vi efterhånden fået konstateret.
Det er nok nærmere fordi de features ikke lige falder i din smag at du mener det :)
Det er ikke et spørgsmål om manglende features. Det er et spørgsmål om at der ikke er noget der har fanget min min interresse nok til at det kan få mig til at droppe andre potentielle afløsere til mit nuværende OS for at gå win8 vejen.
Win8 kan meget vel gå hen og blive "min" vista...
De kigger på brugsdata.
Hvilke brugsdata ved jeg ikke, men det er en af dem.
Min mening var åbenbart ikke klar nok.
Brugeren pinner genveje til taskbaren
MS tænker når brugeren pinner noget til taskbaren må vi hellere lave hele desktoppen til en taskbar og så iøvrigt smide widgets ind i taskbaren også. Det havde vi så gode erfaringer med fra vista.
Magten (9) skrev:Jo den var skam klar nok.
Læs lidt på bloggen, så finder du ud af at MS bruger mange ressourcer på at analysere folks brug - de gør det ikke bare ud fra en enkel brugssituation, de er jo ikke dumme.
Desværre stadig ikke klar nok.
Selvfølgelig har de undersøgt tingene inden de laver om på noget. Det er der vist ikke nogen der har sagt de ikke gør.
Min anke er at de med metro har lavet desktoppen om til en taskbar med pinned applikations. Jeg er bange for at jeg ikke kan skære det ud i pap nu. Men sig til så skal jeg forsøge. :)
Eh, ikke:
"når brugeren pinner noget til taskbaren må vi hellere lave hele desktoppen til en taskbar"
men nærmere:
"når brugeren pinner noget til taskbaren har de mindre brug for start menuen som den er"
Jeg er bestemt ikke en fan af Metro-istedet-for-start-menu tricket, men du må lige få koncepterne på plads. :)
"når brugeren pinner noget til taskbaren må vi hellere lave hele desktoppen til en taskbar"
men nærmere:
"når brugeren pinner noget til taskbaren har de mindre brug for start menuen som den er"
Jeg er bestemt ikke en fan af Metro-istedet-for-start-menu tricket, men du må lige få koncepterne på plads. :)
Mnc (13) skrev:Eh, ikke:
men nærmere:
Det er vel nærmere Chaitanya Sareen fra Microsoft der skal få styr på koncepterne..?
"We’re going to unlock a whole new set of scenarios," says Sareen, describing the new Metro Start Screen in Windows 8.
Jeg personligt kan godt følge trenden med at pinne applikationer til taskbaren. Det har jeg gjort siden win2k. Og har siden win2k dagene kun brugt startmenuen når det har været absolut nødvendigt.
I don't get it, men det er også lige meget :)Hubert (11) skrev:Min anke er at de med metro har lavet desktoppen om til en taskbar med pinned applikations. Jeg er bange for at jeg ikke kan skære det ud i pap nu. Men sig til så skal jeg forsøge. :)
Tiles er på "start screen" (erstatningen for start menuen), ikke taskbaren :)Hubert (12) skrev:Nå ja de hedder jo Tiles nu om dage hos MS.
Menige brugere bruger ikke Start menuen. Men dé der har prøvet Win8 eller følger med i nyheder som disse, er ikke menige brugere.
Så det er kun naturligt at der er så mange klager over at de har fjernet det.
SlettetBruger (16) skrev:Menige brugere bruger ikke Start menuen. Men dé der har prøvet Win8 eller følger med i nyheder som disse, er ikke menige brugere.
Jeg synes det er fedt de forsøger at nytænke menuen. I starten var jeg meget træt af den måde menuen var skruet sammen på i win7. Men jeg må indrømme at jeg bruger søgefunktionen ganske meget når jeg endelig forvilder mig ind i menuen. Jeg har de mest brugte programmer pinned til min taskbar som jeg altid har haft.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.