mboost-dp1

Min livsfilosofi

Gå til bund
Gravatar #1 - Jаkob Jakobsen
22. apr. 2011 19:54
Som I nok ved så finder jeg efterligning utåleligt. Visse brugere har igennem tiderne sat min tålmodighed på prøve ved at ændre brugernavn eller billede så man tror at de er en anden.

Dette gælder ikke kun på Internettet. I ved nok også at jeg har børn og de har jeg ej behandlet anderledes. Jeg kan for eksempel nævne at jeg har givet mine børn andet efternavn da de ikke skal føle at de er ligesom mig. Jeg har endvidere givet børnene en lærestreg eller to når de fandt på at lege far, mor og børn. Desuden bliver der ikke noget med at blive ligesom far. Ingen skal blive, være eller ende som mig. Nogensinde.

Men on topic; Jeg mener det bør være ulovligt at udgive sig for at være en anden virtuel bruger på nettet ligesom det er ulovligt irl. Hvad mener I?
Gravatar #2 - Windcape
22. apr. 2011 20:00
Jаkob Jakobsen (1) skrev:
Jeg mener det bør være ulovligt at udgive sig for at være en anden virtuel bruger på nettet ligesom det er ulovligt irl
At lovgive sig ud af problemer er ikke den rette løsning.

Selvom de fleste sikkert vil være enige med dig, bør man ikke ønske at det bliver gjort til lov. Det bør i stedet være en del af almen dannelse at man ikke udgiver sig for andre, som et led i god opførsel.

Med undtagelse af den gode spøg, som begge sider er helt okay med.

Derudover er det vel allerede ulovligt, hvis det når til et plan der kan bedømmes som identitetstyveri, hvor den som udgiver sig for dig, misbruger dine oplysninger til at snyde eller true andre.

Desuden bliver der ikke noget med at blive ligesom far. Ingen skal blive, være eller ende som mig.
Er det ikke at tage det lidt til ekstremer?

(Gode) rollemodeller er en god ting i livet.

Mener du virkelig du er en så dårlig person, at ingen skal være som dig?
Gravatar #3 - LinguaIgnota
22. apr. 2011 20:03
Jeg har endvidere givet børnene en lærestreg eller to når de fandt på at lege far, mor og børn.

Wut?

Nvm. Successful troll was successful.
Gravatar #4 - Windcape
22. apr. 2011 20:07
LinguaIgnota (3) skrev:
Det sjove ville jo netop være om det så er ham selv, der har udgivet sig for ham selv :p
Gravatar #5 - PowerPatrick
22. apr. 2011 20:51
Det kommer så også an på, hvor meget deres identitet betyder på de forskellige steder, hvis det også gælder om at opbygge sit omdømme. Der er så også den anden side af mængden der vil se det som positivt at man kan skifte til en ny identitet, da man kan starte på en frisk, men kun hvis dette er selve intentionen, når man har set sine egne fejltagelser. Dog kan det muligvis invalidere alt hvad man rent faktisk har stået for, som sideeffekt. Men man skal også være gået drastisk langt, hvis ens handlinger nærmest er utilgivelige.
Gravatar #6 - Daniel-Dane
25. apr. 2011 09:32
Ikke ringe.
Gravatar #7 - Tukanfan
25. apr. 2011 10:28
Jeg har endvidere givet børnene en lærestreg eller to når de fandt på at lege far, mor og børn. Desuden bliver der ikke noget med at blive ligesom far. Ingen skal blive, være eller ende som mig. Nogensinde.

Det bliver jo næsten religiøst.
Gravatar #8 - holmen
25. apr. 2011 10:48
Første indlæg:

22. apr. 2011 21:54
Seneste indlæg:

22. apr. 2011 21:54
Indlæg i alt:

1
Gravatar #9 - CosmicCorruption
25. apr. 2011 22:25
Men on topic; Jeg mener det bør være ulovligt at udgive sig for at være en anden virtuel bruger på nettet ligesom det er ulovligt irl. Hvad mener I?

Jeg er fuldstændig enig. Der skulle slet ikke være noget der hed brugernavn. Når man skrev på forums etc etc skulle der bare stå et CPR-number m.v. der kunne identificere en, så hvis man skrev noget snavs eller noget positivt som alligevel blev misforstået, så kunne man finde vedkommende og lave selvtægt.
Eller endnu, få regeringen til at overvåge alle, og kræve at dem der skulle på nettet skulle logge sig ind via sit CPR nummer samt adgangskode!

Nu hedder du: Jаkob Jakobsen, og det er der jo et par tusind andre der gør.... vær et idol for os andre, og opret en ny bruger herinde på newz.dk, denne gang dit CPR nummer!

Jeg lover dig vi nok skal følge trop!

Gravatar #10 - Alrekr
25. apr. 2011 23:53
Jeg nyder nu den lille smule anonymitet som jeg har på nettet. Med jævne Google-skills, så kan I sagtens finde ud af hvem jeg er, hvor jeg bor og den slags.

Men anonymitet er en god ting (i visse situationer) - det du spørger til er jo identitetsovertagelse/-faking. Det er, svjv, allerede ulovligt, og der er som sådan ikke noget mere at gøre der.
Gravatar #11 - myplacedk
26. apr. 2011 11:00
Jeg mener det bør være ulovligt at udgive sig for at være en anden virtuel bruger på nettet ligesom det er ulovligt irl.

Huh? Hvis det er ulovligt, så er det vel ulovligt uanset hvilket medie du benytter.
Gravatar #12 - fjols
26. apr. 2011 11:02
LinguaIgnota (3) skrev:

LinguaIgnota (3) skrev:

troll was successful.

LinguaIgnota (3) skrev:

troll
Gravatar #13 - Bllets
26. apr. 2011 13:28
fjols (12) skrev:
LinguaIgnota (3) skrev:

LinguaIgnota (3) skrev:

troll was successful.

LinguaIgnota (3) skrev:

troll

Troll?
Gravatar #14 - Jakob Jakobsen
26. apr. 2011 14:39
Godt nok noget af en failtroll, der åbenbart ikke har været nok herinde til at se at jeg ikke har børn.
Gravatar #15 - Andens999
26. apr. 2011 15:09
Min livsfilosofi er tramp på andre før de tramper på dig.
Gravatar #16 - Ronson ⅍
26. apr. 2011 15:22
Sikke da en idiot - han har ikke engang husket at gemme (den rigtige) Jakobs avatar og uploadet den.

Hvis man skal gøre noget, så skal man gøre det ordentligt.
Gravatar #17 - drbravo
26. apr. 2011 15:47
Min livsfilosofi er lev livet mens du kan, du får sgu kun én chance!
Gravatar #18 - Ronson ⅍
26. apr. 2011 15:51
Tak for lort, nu gav du lige Nik & Jay ideer nok til et nyt album.
Gravatar #19 - Daniel-Dane
26. apr. 2011 15:51
Sikker? En "virtuel" bruger, som ikke kan linkes til en virkelig person, kan vel ikke udsættes for identitetstyveri.
Gravatar #20 - gnаrfsan
26. apr. 2011 16:28
OT: Man lærer så længe, man har lever.
Gravatar #21 - LinguaIgnota
26. apr. 2011 16:32
Troll bitches, get money.
Gravatar #22 - gnаrfsan
26. apr. 2011 16:36
LinguaIgnota (21) skrev:

You are just saying that because you have a fancy hat and they do not.
Gravatar #23 - fjols
26. apr. 2011 17:10
LinguaIgnota (21) skrev:

Troll bitches, acquire currency.
Gravatar #24 - myplacedk
26. apr. 2011 21:21
Daniel-Dane (19) skrev:
Sikker? En "virtuel" bruger, som ikke kan linkes til en virkelig person, kan vel ikke udsættes for identitetstyveri.

Hvis den virtuelle bruger ikke kan linkes til en virkelig person, så er der vel intet offer, dermed intet problem.

Altså: Hvis ingen på newz kan se hvem Daniel-Dane er, så er du dog alligevel en virkelig person. At tage Daniel-Danes identitet er at tage din, Daniel S. Nielsens identitet. Der er en rigtig person bag, uanset hvor svært det er at finde ud af hvem det er.

(Men nej, jeg er ikke sikker. Jeg kender ikke til nogen retssager hvor det er testet.)
Gravatar #25 - drbravo
26. apr. 2011 23:40
gnarfsan (22) skrev:
You are just saying that because you have a fancy hat and they do not.

...som han ikke vil sælge! :/

Han havde ellers lige fået mig til at drømme om alt den punani man vil få med sådan en hat og så trækker han sgu i land og nægter at handle! WTF?!
Gravatar #26 - LinguaIgnota
27. apr. 2011 05:05
You snooze, you lose.
Gravatar #27 - Daniel-Dane
27. apr. 2011 18:13
Altså, i dette tilfælde, hvor Jakob Jakobsen ikke er det virkelige navn, kan man ikke stjæle hans identitet.
Gravatar #28 - Jаkob Jakobsen
27. apr. 2011 18:23
4#
6#
Mange tak.

14#
Jeg har været her længe nok. Jeg mener ellers at huske at du har skrevet "min søn/datter" på et tidspunkt og folk var forundret over at du havde børn.
Gravatar #29 - Jаkob Jakobsen
27. apr. 2011 18:27
16#
Jeg forsøgte men gravatar kom aldrig med emailen!
Gravatar #30 - myplacedk
27. apr. 2011 18:42
Daniel-Dane (27) skrev:
Altså, i dette tilfælde, hvor Jakob Jakobsen ikke er det virkelige navn, kan man ikke stjæle hans identitet.

I dette tilfælde er "Jakob Jakobsen" en andens identitet, den er allerede stjålet.

myplacedk er ikke mit virkelige navn (surprice!), men det er min identitet mange steder på nettet. Hvis du overtager den identitet (fx. ved at hacke dig ind på min newz-konto) er det vel identitetstyveri.
Om min newz-konto så er noget nogen som helst gider tage sig af det, det er så en anden sag.
Gravatar #31 - Daniel-Dane
27. apr. 2011 19:36
Ja, jeg kan sagtens forstå, at det vil være ulovligt at tilgå ulovlig adgang til dine konti. Men hvis man opretter en myplacedk, kan man så tiltaltes for at udgive sig for at være en anden (dig)?
Gravatar #32 - Alrekr
27. apr. 2011 21:38
Jeg er ikke den eneste Alrekr på nettet (det er i hvert fald sket et par gange at brugernavnet var optaget), men identitetstyveri? Tror jeg ikke. Personen har vel ikke handlet i ond tro?
Gravatar #33 - myplacedk
28. apr. 2011 07:19
Ja, hvis det er for at udgive sig som mig. Det er identitetstyveri, men ikke nødvendigvis groft nok til at nogen vil tage sig af det.

Alrekr (32) skrev:
Jeg er ikke den eneste Alrekr på nettet (det er i hvert fald sket et par gange at brugernavnet var optaget), men identitetstyveri? Tror jeg ikke. Personen har vel ikke handlet i ond tro?

Jeg er ikke den eneste Niels Andersen, men jeg udgiver mig ikke for at være nogen anden end mig selv. Det er ikke identitetstyveri, det er bare navnesammenfald.
Gravatar #34 - Brugernavn
28. apr. 2011 07:37
Jeg kan ikke rigtigt se det fede i at gøre det, men sådan har vi jo så forskellig humor.
Gravatar #35 - shackletondk
29. apr. 2011 13:23
En gang udgav jeg mig for at være en der udgav sig for at være mig... det var de bedste 2 minutter i mit liv!
Gravatar #36 - Windcape
29. apr. 2011 13:29
Dette her minder mig og trylleklovn og Disky :p
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login