mboost-dp1

Min Zepto bærbar vurderet totalskadet

Gå til bund
Gravatar #1 - HashKagen
7. feb. 2010 16:18
Jeg har haft en Zepto Znote 6625WD til reparation hos USG Danmark og de vil give mig 5000 kr for den. Jeg havde en Znote 4 års 12.5K All-risk forsikring og da jeg ikke er særligt vidende på dette jura felt vil jeg først gerne vide om det er ok at refundere 5000 for et 12.000 kr. produkt der var fuldt dækket?

Her er mailen fra dem:
Vi har nu behandlet din skade og kan oplyse, at skaden er dækket af
forsikringen.
Din Zepto computer er imidlertid erklæret totalskadet da reparationen enten
ikke kan lad sig gøre, da Zepto Computers er gået konkurs - og de pågældende
reservedele derfor ikke kan skaffes - eller fordi reparationen overstiger
prisen for et nyt tilsvarende produkt.

Nyt tilsvarende udstyr kan i dag genanskaffes for kr. 5000,00 incl. Moms.
Se f.eks. http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id...

Da Zepto computer er gået konkurs den 17-11-09 beregnes erstatningen på
baggrund af genanskaffelsesprisen for et tilsvarende produkt, da man ikke
længere kan købe det produkt / den model/mærke, der er skadet.

Specifikationerne for min gamle bærbar:
Znote 6625WD 15,4" WSXGA+ (1680x1050)
nVidia GT8600 512MB
Intel C2 DUO T7300 2,00GHz 800MHz 4M
2 GB DDR2 PC6400
160 GB SATA 2.5" 7200 RPM
Intel Pro/Wireless 4965AGN

Jeg kan se på det link de gav mig til en tilsvarende bærbar fra Toshiba, at den har 4 GB ram mod min gamles 2 GB. Den kan ikke komme op i samme opløsning (er mit gamle grafikkort bedre?) Noget der irriterer mig meget er den sløve harddisk i Toshiba bærbaren. 5400 RPM mod mine gamle 7200 RPM.

Hvis jeg nu får de 5000kr er jeg villig til at smide en tusse ekstra i for mere ydelse - kan i hjælpe mig med at finde et bedre køb af bærbar til den pris?

TUSIND TAK, it's good to be back.
Gravatar #2 - stargate
7. feb. 2010 16:25
Jeg ville finde en pc der svare bedre til din og sende det ind til dem, jeg var ud for noget af det samme og der fik jeg penge tilbage for den pc jeg havde sendt ind.
Gravatar #3 - søger ny compurter
7. feb. 2010 16:33
er en Samsung X120-JA04SE 11,6 Sort et godt køb??? eller der noget andet der er bedre??? skal mest bruges til skolen
Gravatar #4 - meh
7. feb. 2010 17:00
Samt mindre L2 cache på CPU, dog 0,1GHz hurtigere.
T6500
T7300
Gravatar #5 - HashKagen
7. feb. 2010 18:06
Rart med så hurtig respons. Lige til lidt om mine behov:
Jeg er til det tunge video redigering, 3d og andet grafisk, samt musik produktion. Så power on. Det kunne være fedt med en mere kraftfuld bærbar end den sidste.

Kan i hjælpe mig med at finde prisen for en bærbar der er mere ligesom min gamle? Som Stargate siger - Ville ikke have noget imod en mere retfærdig sum i forsikringspenge og de går til noget godt og nørdet.
Gravatar #6 - DiZaster
7. feb. 2010 19:54
Som andre også nævner, så bliver du dårligere stillet med den laptop de vil give dig. Kort opridset...

- Du får en ringere opløsning. Kørte du i 1680x1050, vil du ikke synes om 1366 x 768.
- Din harddisk er langsommere, da du går fra 7200RPM til 5400RPM. Personligt ville jeg foretrække en hurtigere disk fremfor plads. Eksterne diske koster nada idag, skulle du få brug for mere plads senere hen.
- Selvom T6500 (Penryn) er 45 nm mod T7300 (Merom) 65 nm, så er din gamle T7300 stadigt en smule hurtigere end T6500. (Det drejer sig om ca. 3-4 min for en 32MB super PI)
- Dit gamle grafikkort er dog væsentligt langsommere. (3269 mod 6251 i 3DMark06) Men hvad nytter det når din skærm er så ringe?
- Du får mere RAM i den nye, men dette er ikke noget der koster alverden, og kan altid smides i senere.
Gravatar #7 - HashKagen
7. feb. 2010 21:12
Tak DiZaster, tak for den dejlige opremsning. Jeg er nok ikke den bedste til at finde en bærbar der er mere tilsvarende i værdi til min forrige. Har altid benyttet mig af edbpriser, men her kan jeg ikke finde en bærbar i min konfiguration.

Det ville betyde rigtig meget for mig og min situation, hvis i kunne finde en bærbar på nettet som svarer mere præcist til min forrige. I må sove godt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login