mboost-dp1
Minecraft: Kom og byg :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Til folks orientering omkring hvad det kræver, følger her mine egne specs:
20/2 mbit forbindelse fra TDC
Windows 7 - 64 bit
Intel Core i7-870 4x 2,93 GHz
8 GB DDR3-1600 DualChannel RAM
Radeon HD 5850 1 GB grafikkort
750W ATX strømforsyning super silent 17dB High-END
Seagate 1000GB SATA3 6Gb/s Fluid Silent 7200rpm
Gigabyte P67A-UD3-B3 motherboard
Det kørte helt fint indtil ca. 10 stykker på serveren. Så kunne man godt mærke det lidt.
Serveren kører med følgende mods/plugins:
- Crafbukkit (v. 740)
- Essentials (v. 2.2)
- Permissions (v. 2.7.2 - Phoenix)
- Yeditor
- FastObby
- Bedrock Control
Windows 7 - 64 bit
Det kørte helt fint indtil ca. 10 stykker på serveren. Så kunne man godt mærke det lidt.
Serveren kører med følgende mods/plugins:
- Crafbukkit (v. 740)
- Essentials (v. 2.2)
- Permissions (v. 2.7.2 - Phoenix)
- Yeditor
- FastObby
- Bedrock Control
Abech (253) skrev:Til folks orientering omkring hvad det kræver, følger her mine egne specs:
Windows 7 - 64 bit
Så du mener en GPU er påkrævet for at køre en server?
Terra - Excuse me while I LMAO...
terracide (254) skrev:Så du mener en GPU er påkrævet for at køre en server?
Terra - Excuse me while I LMAO...
Nej det er selvfølgelig ikke påkrævet.
Men har selv spillet Minecraft på samme server/computer samtidig.
Så kan det måske have en betydning.
I don't know - Jeg skrev bare lige hurtigt mine specs af fra en gammel email.
Bech - I find it funny when people use geeky signatures, even though they might already be SUPER GEEKS! BUT NOOO! It's not enough IS IT!
Ej nu skuffer du mig altså :(Bachy (259) skrev:Der skal jo som bekendt ikke så meget til før minisnøvs er skuffet ;)
izym (261) skrev:Som sagt har jeg en server kørende hos hetzner.de (EQ4) med MC på. Send mig en PM for, at komme på whitelist. Hostname er izym.dk.
Hvad type server er det?
Er primært interesseret i en creative, da mining-dele ikke er så fandens sjov mere ;)
izym (263) skrev:men intet som giver nogen en fordel over andre på en måde som f.eks. /item gør.
På Bechs server er der heller ingen forskel, eller jo, der er den forskel, at når du første gang logger på, bliver du tildelt en rang af Guest og har ikke mulighed for at bruge commands.
Når du efter et par besøg har vist du ikke er et narhovede, så bliver du oppet til Builder, og har adgang til /item som alle andre.
Det er helt op til ens eget temperement hvordan man ønsker at spille. Personligt ka jeg godt li at jeg ikke er tvunget til at mine en fandes masse ting, for at kunne bygge et eller andet fedt. Der er rigtig mange materialer i MC som man under normale omstændigheder, nærmest ikke vil kunne få fingerne i, og hvis man endelig finder de materialer man lige står og mangler, er det ikke sikkert man kan mine dem i tilstrækkelige mængder :)
Derfor har jeg det faktisk helt fint med /item, den giver mig en anden måde at spille på, en måde hvor det ikke drejer sig om at mine en masse materialer, men en gamemode hvor jeg kan udfolde min creative sans :)
Bachy (264) skrev:På Bechs server er der heller ingen forskel, eller jo, der er den forskel, at når du første gang logger på, bliver du tildelt en rang af Guest og har ikke mulighed for at bruge commands.
Når du efter et par besøg har vist du ikke er et narhovede, så bliver du oppet til Builder, og har adgang til /item som alle andre.
Det er helt op til ens eget temperement hvordan man ønsker at spille. Personligt ka jeg godt li at jeg ikke er tvunget til at mine en fandes masse ting, for at kunne bygge et eller andet fedt. Der er rigtig mange materialer i MC som man under normale omstændigheder, nærmest ikke vil kunne få fingerne i, og hvis man endelig finder de materialer man lige står og mangler, er det ikke sikkert man kan mine dem i tilstrækkelige mængder :)
Derfor har jeg det faktisk helt fint med /item, den giver mig en anden måde at spille på, en måde hvor det ikke drejer sig om at mine en masse materialer, men en gamemode hvor jeg kan udfolde min creative sans :)
Hvis man har vist man ikke er et narhovede, og stadig ikke lige er nået at blevet promoted til builder, så hjælper vi andre der er builders gerne med mats, indtil de er blevet promoted
Mnc_ (268) skrev:Meget nemt.)
Well . du siger blot til, så får du login til serveren ;) .. JEg har desværre 245500 ting at se til, og har 6 brugere der puster mig i nakken fordi deres adgang til seedboxen er fordfutet (Fordi far her skulle spille smart og lege i CentOS)
Her følger så ZIP'en som indeholder ALLE server filer som da jeg kørte min server.
Download her: http://dl.dropbox.com/u/8349804/MrBech%20Server%20... (254,97 MB)
For at starte serveren, køres bat-filen server_starter_64bit.bat. Denne bat-fil er lavet så den passer til et Windows 7 - 64 bit system.
Hvis du ikke har Windows 7 - 64 bit, skal bat-filen højst sandsynligt ændres.
Bat-filen starter en server via Platformen Craftbukkit.
Når en ny version af craftbukkit downloades, placeres denne i server mappen og navngives så for god ordens skyld med versionnummer, eks: craftbukkit_766.jar hvor 766 er version-nummer.
Bat-filen skal ligeledes opdateres (i notepad) med den nye craftbukkit-fil.
PLATFORM
Craftbukkit v766: Find seneste developer build her
Craftbukkit er den platform som MOD'et kører på.
Hver gang Minecraft bliver opdateret med en ny version, skal platformen også opdateres, og i visse tilfælde også MOD'et/plugins.
Det anbefales at der kun bliver brugt Recommended Builds af Craftbukkit. Men efter en Minecraft opdatering kan der godt gå lang tid før der bliver frigivet en Recommended Build, så kan en Developer Build bruges som erstatning indtil da.
Craftbukkit skal ligge i server mappen.
Alle andre plugins/mods skal ligge i Plugins mappen.
MOD
Essentials v2.2:
Essentials er MOD'et som alle de andre plugins kører på.
I Essentials mappen finder du filen config.yml. I denne fil kan du ændre alle mulige instillinger for serveren.
PLUGINS
Permissions v2.7.3 (Phoenix):
Dette plugin sørger for rettighederne.
I Permissions mappen, kan du i filen world.yml ændre grupper, gruppers rettigheder, samt personers rettigheder.
Bemærk at world.yml filen i Permissions mappen SKAL hedde det samme som din bane.
Yeditor v1.2:
Dette plugin gør at man ingame kan ændre folks rettigheder i Permissions.
F.eks. kan du tilføje en Guest til Builder ved at skrive følgende:
/yt add <navn> Builder
DynoMap v0.15:
DynoMap er det plugin som gør det muligt at se banen via et Google Maps lignende kort.
I dynomap mappen finder du configuration.txt, her kan du ændre instillingerne. Blandt andet hvilken port man skal kunne tilgå kortet via.
CraftIRC v2.0: (deaktiveret)
CraftIRC er det plugin som sørger for at man kan tale ingame > IRC og fra IRC > ingame.
I CraftIRC mappen finder du config.yml, her kan du ændre instillingere, f.eks. hvilken server/channel irc-botten skal joine.
Dette plugin har jeg deaktiveret da det krævede for mange ressourcer. For at aktivere dette plugin kan "_NOTACTIVATED" fjernes i navnet på .jar-filen.
FastObby v1.0:
FastObby er det plugin som gør at du kan fjerne Obsidian øjeblikkeligt.
For at en gruppe (i Permissions) har rettigheder til at bruge dette plugin skal de have tildelt noden fastobby.mine
Plugin'et aktiveres ved at skrive ingame /fo
BedrockControl v1.4:
BedrockControl er det plugin som gør at man kan fjerne Bedrock øjeblikkeligt. For at en gruppe (i Permissions) har rettigheder til at bruge dette plugin skal de have tildelt noden bedrockcontrol.placeblock
Bedrock kan fjernes med det tool som er blevet defineret i BedrockControl.properties filen som ligger i BedrockControl mappen. (Jeg har sat det til at være Stick (280))
TextWrap v1.0.0: (deaktiveret)
Dette plugin gør at man kan skrive længere beskeder ingame.
Dette plugin har jeg deaktiveret da det ikke pt. er kompatibel med Permissions. Det fjernede gruppe-navn fra navnene ingame.
For at aktivere dette plugin kan "_NOTACTIVATED" fjernes i navnet på .jar-filen.
EKSTRA:
- Når noget ændres i Permissions, f.eks. hvis en bruger tilføjes til Builder. Skal Permissions reloades. Dette gøres ved at skrive ingame: /permissions -reload all
- Alle plugins kan reloades ved at skrive ingame: /reloadall
- Når Essentials opdateres, så tilføj/opdater kun de filer som allerede ligger i Plugins mappen: Essentials.jar, EssentialsChat.jar, EssentialsProtect.jar, EssentialsSpawn.jar
- Port 25565 skal være åben i din router for at kunne køre serveren
- Port 8123 skal være åben i din router for at kunne køre plugin'et Dynomap (Porten kan ændres i instillinger)
Download her: http://dl.dropbox.com/u/8349804/MrBech%20Server%20... (254,97 MB)
For at starte serveren, køres bat-filen server_starter_64bit.bat. Denne bat-fil er lavet så den passer til et Windows 7 - 64 bit system.
Hvis du ikke har Windows 7 - 64 bit, skal bat-filen højst sandsynligt ændres.
Bat-filen starter en server via Platformen Craftbukkit.
Når en ny version af craftbukkit downloades, placeres denne i server mappen og navngives så for god ordens skyld med versionnummer, eks: craftbukkit_766.jar hvor 766 er version-nummer.
Bat-filen skal ligeledes opdateres (i notepad) med den nye craftbukkit-fil.
PLATFORM
Craftbukkit v766: Find seneste developer build her
Craftbukkit er den platform som MOD'et kører på.
Hver gang Minecraft bliver opdateret med en ny version, skal platformen også opdateres, og i visse tilfælde også MOD'et/plugins.
Det anbefales at der kun bliver brugt Recommended Builds af Craftbukkit. Men efter en Minecraft opdatering kan der godt gå lang tid før der bliver frigivet en Recommended Build, så kan en Developer Build bruges som erstatning indtil da.
Craftbukkit skal ligge i server mappen.
Alle andre plugins/mods skal ligge i Plugins mappen.
MOD
Essentials v2.2:
Essentials er MOD'et som alle de andre plugins kører på.
I Essentials mappen finder du filen config.yml. I denne fil kan du ændre alle mulige instillinger for serveren.
PLUGINS
Permissions v2.7.3 (Phoenix):
Dette plugin sørger for rettighederne.
I Permissions mappen, kan du i filen world.yml ændre grupper, gruppers rettigheder, samt personers rettigheder.
Bemærk at world.yml filen i Permissions mappen SKAL hedde det samme som din bane.
Yeditor v1.2:
Dette plugin gør at man ingame kan ændre folks rettigheder i Permissions.
F.eks. kan du tilføje en Guest til Builder ved at skrive følgende:
/yt add <navn> Builder
DynoMap v0.15:
DynoMap er det plugin som gør det muligt at se banen via et Google Maps lignende kort.
I dynomap mappen finder du configuration.txt, her kan du ændre instillingerne. Blandt andet hvilken port man skal kunne tilgå kortet via.
CraftIRC v2.0: (deaktiveret)
CraftIRC er det plugin som sørger for at man kan tale ingame > IRC og fra IRC > ingame.
I CraftIRC mappen finder du config.yml, her kan du ændre instillingere, f.eks. hvilken server/channel irc-botten skal joine.
Dette plugin har jeg deaktiveret da det krævede for mange ressourcer. For at aktivere dette plugin kan "_NOTACTIVATED" fjernes i navnet på .jar-filen.
FastObby v1.0:
FastObby er det plugin som gør at du kan fjerne Obsidian øjeblikkeligt.
For at en gruppe (i Permissions) har rettigheder til at bruge dette plugin skal de have tildelt noden fastobby.mine
Plugin'et aktiveres ved at skrive ingame /fo
BedrockControl v1.4:
BedrockControl er det plugin som gør at man kan fjerne Bedrock øjeblikkeligt. For at en gruppe (i Permissions) har rettigheder til at bruge dette plugin skal de have tildelt noden bedrockcontrol.placeblock
Bedrock kan fjernes med det tool som er blevet defineret i BedrockControl.properties filen som ligger i BedrockControl mappen. (Jeg har sat det til at være Stick (280))
TextWrap v1.0.0: (deaktiveret)
Dette plugin gør at man kan skrive længere beskeder ingame.
Dette plugin har jeg deaktiveret da det ikke pt. er kompatibel med Permissions. Det fjernede gruppe-navn fra navnene ingame.
For at aktivere dette plugin kan "_NOTACTIVATED" fjernes i navnet på .jar-filen.
EKSTRA:
- Når noget ændres i Permissions, f.eks. hvis en bruger tilføjes til Builder. Skal Permissions reloades. Dette gøres ved at skrive ingame: /permissions -reload all
- Alle plugins kan reloades ved at skrive ingame: /reloadall
- Når Essentials opdateres, så tilføj/opdater kun de filer som allerede ligger i Plugins mappen: Essentials.jar, EssentialsChat.jar, EssentialsProtect.jar, EssentialsSpawn.jar
- Port 25565 skal være åben i din router for at kunne køre serveren
- Port 8123 skal være åben i din router for at kunne køre plugin'et Dynomap (Porten kan ændres i instillinger)
^^ Moderator rettighederne skal ihvertfald revideres... så inaktiv som jeg er skal jeg nok slices af den liste.
Og så syg i hovedet som MZ er skal han bare bannes
Og så syg i hovedet som MZ er skal han bare bannes
Virker det hele Bachy?
Tænkte at jeg hellere måtte lave en ordentlig guide, så jeg fik så få spørgsmål som muligt :D
Du kan også regelmæssigt tjekke for plugin/mod opdateringer via linksne på navnene.
Jeg foreslår at du bookmarker dem alle, og smider i en mappe i dine bookmarks i browseren, og tjekker dem regelmæssigt. Det gjorde jeg.
Tænkte at jeg hellere måtte lave en ordentlig guide, så jeg fik så få spørgsmål som muligt :D
Du kan også regelmæssigt tjekke for plugin/mod opdateringer via linksne på navnene.
Jeg foreslår at du bookmarker dem alle, og smider i en mappe i dine bookmarks i browseren, og tjekker dem regelmæssigt. Det gjorde jeg.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.